Praha - Fenoménem opuštěných industriálních objektů se zabývá audiovizuální dílo The Grief of Misfit Cathedrals, které je instalováno v galerii Kunsthalle Praha. Lidé si ho budou moci prohlédnout poprvé v rámci festivalu Signal, který potrvá od čtvrtka do neděle, a poté až do 14. ledna. Instalaci tvoří velkoformátové projekce míst a betonových skeletů, které svým měřítkem a proporcemi připomínají starou sakrální architekturu.
Instalaci, kterou dnes pořadatelé představili novinářům, připravilo Lunchmeat Studio. To se dlouhodobě soustřeďuje na práci s novými technologiemi a jejich užití v oblasti audiovizuálních, interaktivních a imerzních instalací. Od roku 2010 pořádá Lunchmeat Festival, kde se prolíná svět alternativní elektronické hudby a experimentů v oblasti současné audiovizuální kultury.
Projekt The Grief of Misfit Cathedrals z dílny Lunchmeat Studia je formálně vystavěný na technicky precizních 3D skenech míst přežívajících mimo rytmus města. Vedle zvukového doprovodu je instalace doplněná hromadami reálných sutin betonových skeletů, které jako by vystupují z plátna. Výsledná audiovizuální instalace podle pořadatelů otvírá mimo jiné otázky spojené s pamětí místa, estetickou hodnotou rozpadu nebo současnou proměnou kulturní krajiny.
Melancholická atmosféra imerzního filmového formátu umocněného vícekanálovým prostorovým zvukem, dává pocítit inspiraci japonským konceptem mono no aware, neboli smířením se s pomíjivostí věcí a spatřováním krásy v zániku. Podobná emoce proniká i díly evropského romantismu, jejichž děj se často odehrává na pozadí antických nebo středověkých ruin.
Kunsthalle Praha je zapojena do festivalu Signal, který celkem nabídne 20 instalací ve dvou trasách. První trasa začne na Klárově v Kunsthalle a povede přes řeku a Mariánské náměstí na náměstí Republiky. Druhá trasa začne na Florenci a povede napříč celým Karlínem až k Invalidovně. Deset instalací v rámci obou tras bude volně přístupných, sedm je interiérových, na které si lidé musí koupit vstupenku.