Showroom značky Whirlpool

Showroom značky Whirlpool
Architect: Eva Bradáčová
Address: Francouzská 114, Vršovice, Prague, Czech Republic
Completion:2012
Area:100 m2


Nový showroom se nachází na rozhraní pražských Vinohrad a Vršovic. Jedná se o největší prezentační prodejnu této značky v ČR. Zabírá plochu o rozloze 100m², na které se nachází více jak 80 kusů vestavěných i volně stojících spotřebičů od značky Whirlpool Corporation. Takto velká prodejní plocha mohla vzniknout díky propojení tří stávajících místností. K celému projektu bylo od začátku přistupováno tak, aby se vyhovělo jak zadání objednatele, tak i dobré orientaci kupujících v prostoru. Prodejna je tedy velmi dobře přehledná již od hlavního vstupu do prodejny.
Architektonický návrh dělí celý prostor prodejny do tří zón: vstupní část, středová část a  zadní část. Toto dělení je patrné z barevnosti jednotlivých zón a také výškového členění těchto prostor. Střední a zadní část jsou oproti vstupní vyvýšené a jsou se vstupní částí propojeny rampou, která vyřešila původní výškový rozdíl podlahy v místnostech. Ve střední části je navíc výrazně snížený SDK podhled oproti zbylým částem. Tento podhled navazuje na SDK předstěny, které slouží pro prezentaci převážně vestavěných spotřebičů. Tak je zákazníkům poskytnut zajímavý průchod prostorem, kde mohou vnímat nejen zboží, ale také různorodé tvarosloví prostoru.
Barevně se první zóna shoduje se třetí. V těchto částech je záměrně použitý odstín středně šedé výmalby. Ta dává důrazněji vyniknout bílým spotřebičům a dobře koresponduje se stříbrnými a černými tóny, které se na spotřebičích hojně vyskytují. Tuto monochromatickou barevnost doplňuje bílá tapeta s šedými a stříbrnými názvy světových  metropolí. Svými texty poukazuje tapeta na světovost značky Whirlpool. Střední  část je naopak v bílé barvě. Ta je použita na stěnách, podhledu i na nábytku. Navozuje pocit čistoty a proto jsou v této části prezentovány hlavně kuchyňské spotřebiče. Jediným konstantním prvkem celého prostoru je podlaha. Ta je ve všech částech stejná. Tím se celý  prostor  propojuje a není barevně a materiálově roztříštěn.
V přední vstupní části jsou umístěny volně stojící spotřebiče. K zvýšenému komfortu pro zákazníky přispívá stolek s židlí barového typu, kde příležitostně pracuje obsluha prodejny a je tak lépe poskytován servis kupujícím.
Střední část prodejny je pojata jako kuchyň. Jsou zde navrženy vestavěné kuchyňské skříňky v bílé barvě, které obklopuje SDK předstěna. Ta navazuje na výše zmíněný SDK podhled. V předstěně je nika na volně stojící lednici typu Side-by-Side. Zbylé skříňky jsou využívány jako odkládací prostory pro katalogy a jiné tiskoviny  potřebné k prezentaci výrobků. Kuchyňskou část doplňuje volně stojící ostrůvek. Zde jsou instalované varné desky a ostrůvková digestoř. V ostrůvku jsou police pro představení malých kuchyňských spotřebičů. Jako protipól kuchyňské části slouží niky pro spotřebiče. Jsou zde představeny další kuchyňské sestavy jako mikrovlnné a pečící trouby, myčky a varné desky.
Dominantou zadní části je prodejní pult a stěna s logem společnosti. Na této stěně je opět použita tapeta s názvy světových metropolí. Ta je, kromě podlahy, dalším pojícím prvkem mezi zónami.
Servis zákazníkům zvyšuje stolek s počítačem určeným pro on-line objednávky přímo v obchodě a také pohodlné sezení pro čekající zákazníky.
0 comments
add comment

more buildings from Eva Bradáčová