Rodinný domek o malé zastavěné ploše, aby se vešel mezi vzrostlé stromy, aby se nemusel žádný strom kácet, aby byl v půdorysné souvislosti s příčnou subtilností zahrady, aby byla jeho půdorysná plocha spolu s okolními stromy v souvislostí s půdorysem a základním rozvržením už dříve založené zahrady.
Dům o čtyřech nadzemních podlažích, aby objemově naplnil představy a potřeby stavebníka, aby vytvořil vertikální kompozici s blízkými stromy v geometrickém těžišti zahrady. Aby se vyšplhal za horizontem krajiny a dal "utopené" zahradě v tomto směru chybějící kvalitu. Hrad - téměř bez oken z jižní a severní strany - chrání vnitřní prostředí proti klimatickým extrémům, vytváří intimní prostředí v blízkém kontaktu se sousedními pozemky. Interiér je propojen s exteriérem východním a západním směrem do vlastní zahrady a navazujícího lesa - optické a při využití zahradních teras též faktické zvětšování interiéru. Energetické přínosy prosklené plochy přirozeně regulované zelení a nastavené mimo úhel klimatických extrémů. (V zimě liliovník tulipánokvětý bez listů propouští sluneční energii skrze prosklenou východní fasádu na akumulační masivní hmotu schodišťovo-krbové zdi - v létě ji chrání velkými listy.)
Dům je jedním spojitým obytným prostorem probíhajícím bez přerušení přes všechna čtyři poschodí. Tak jak se směrem nahoru blíží k horizontu. tak se zvětšuje a odlehčuje. Jeho obytné funkce jsou v různých patrech zaměnitelné. Prostor není předělován žádnými klasickými dveřmi. Intimitu jednotlivých částí lze vytvořit posuvnými stěnami a závěsy. Dispozice domu je takto připravená pro různá uspořádání a vychází z momentálních potřeb rodiny.
Vybavení domu je koncentrováno při plné jižní a severní fasádě - šatny, koupelny, scho- diště, technické vybavení. Jsou podle svého určení buď zcela oddělované (kotelna,WC...), či se zapojují do vytváření hlavního obytného prostoru (kuchyň, schodiště.. .). Zcela samostatný je dětský pokoj s vlastním zázemím.
Dům je navržen jako prostorový a konstrukční základ + universální vybavenost zahrnující vestavěný "stavební" interiér. Takto je připraven měnit funkce, povrchy, barvy, mobiliář. Dům je otevřen pro možné přístavby, třeba na severní fasádě v jiné geometrii a odlehčeném materiálu. Nebo venkovní výtah, který by navázal na připravená francouzská okna.
Dům není dokončen ani po šestileté výstavbě, ani při malých nákladech na jeho stavbu (2,5 mil. stavba + 0,5 mil. interiérové vybavení, je rok obýván a je jakousi zvláštní formou "unfinished" designu. Funguje v pohodě zatím bez méně podstatných, ale plánovaných částí (venkovní terasy, střešní terasa, části interiéru). Za poměrně dlouhou dobu vývoje projekt nedoznal žádné změny prostorové, dispoziční či geometrické. Ke změně došlo částečně v materiálech, a hlavně v barevném řešení. Původně betonovo-liaporová "tvrd'árna" spolu se světelnými vychytávkami přirozeného a umělého osvětlení se postupně transformovala v barevný experiment. Různá probarvení hrubých omítek v interiéru navazují na prostorovou geometrii a lépe reagují na světlo - dům je více jeskyní, více se chová jako kompaktní vyhlodaný kámen - prostředí je přirozené, obytnější a s větší energií. Barevný experiment se v interiéru stoprocentně vydařil, v exteriéru pak 50/50.
Fasáda se totiž neustále mění a probarvuje nevyzpytatelně - někdy zcela dokonalé barvy na přímém světle a v protislunci, jindy je zralá na okamžité přetření. Komplikovanost jejího chování dokládá i naprostá nezdokumentovatelnost skutečného stavu a atmosféry.