Spolupráce/spoluautor: Marek Kopeć, Bronislav Stratil
Vizualizace: Jiří Švehlík, Bronislav Stratil
Rekonstrukce kina Světozor, centra klubového diváka a nezávislých festivalů? Pro architekta, milovníka filmů, velká výzva. Touha nedesignovat a bavit se a zároveň naplnit zadání. Pozvednout úroveň kina a otevřít prostor širším skupinám veřejnosti, podnítit jejich zvědavost a fantazii. V návrhu se experimentovalo, na stavbě se improvizovalo (menší objem financí než se předpokládala při zahájení stavby). To vše pod dohledem přátelských investorů.
Prostory kina jsou očištěny od nánosů minulosti při zachování původních autentických prvků (vitríny, dlažby atd.). Interiéry jsou černobílé doplněné o barevné filmové scény. Vstupem do těchto filmových prostorů se návštěvník stává součástí záběru, hry. Kdy vstoupí hrdina filmu a kdo jsem já? Kde jsem a jak plyne čas? Tato hra se odehrává jak ve foyer kina (černé), tak na záchodcích (bílé). Bar je bílý, jednoduchý, osvětlený filmovými titulky jedné scény. Velký sál černý a měkký (textilní) s červeným logem kina vypixlovaným do sedaček.
Nedostatek financí se projevil převážně na materiálech, úrovni stavebních prací, detailech a zrušením doplňků filmových scén. V pokladně a vstupu chybí navržená podlaha z keramické mozaiky, opět s logem kina Světozor (viz. vizualizace)
Pozn.: Filmové scény S. Kubricka stojí za prostudování.