I kdyby se tím teoreticky vyřešil problém modernizace nádraží ve stávající poloze (že by to popřípadě bylo možné), tak je to stále velice násilné a nevypadá to nijak hezky. Namáčknutí historických budov na futuristická skleněná "tělesa" působí nepřirozeně a vyvolává to dojem ztísněnosti. Nejsem za každou cenu příznivec odsunutého nádraží, ale jsem jeho zastáncem. Už jen z toho důvodu, že Brno se nemá stahovat do sebe, jako nějaká černá díra, ale spíše se rozrůstat. Důvody aktivistů mohou být různé. Možná vše dělají jen natruc organizátorům přesunu. Možná je důvodem to, aby se ušetřily miliardy. Jenže, pokud ušetříme pár miliard, bude to sice pěkné až dojemné, ale náramně krátkozraké. Projekt nádraží v centru hledí daleko do budoucnosti. A znáte přece pravidlo: "K tomu, abys peníze vydělal, musíš je nejdřív utratit.".
I když bydlím v Brně, dozvěděla jsem se o tomto návrhu až dnes z článku na aktuálně.cz. Návrh se mi velmi líbí, jen si myslím, že by se měl zpracovat poněkud méně "moderně", aby nerušil celkový dojem z historické zástavby a naopak se s ní sladil. Každopádně přeji architektům, aby se se svým návrhem nevzdali...
O tomto navrhu slisim az dnes take diky aktualne .cz z debaty a musim uznat ze je to skveli napad ale jak uz nekteri napsali ta architektura se tam moc nehodi. Na druhou stranu je to neco co me rika ze by se to tam hodilo, prave proto, ze je to nadcasove. Autorum drzim palce, protoze je to suprovej napad. Akorat me obcas mrzi ze my cesi se nedokazeme divat na veci s nadhledem a jsme zakomplexovani a ani nevezmeme v uvahu neco co ma potencial jak v teto architektonicke podobe nebo jine vice podobne te stavajci.
Jsem rozhodne pro zachovani nadrazi v centru a navrh je moc pekny (hlavne namesticko mezi starou budovou nadrazi a postou. Ale nejak mi z vizualizaci neni jasne, jak bude zakomponovana posta? Tesco by nevadilo, to bych taky zboril, ale postu zachovat!
V Brně jsem byl asi tak třikrát, takže se nebudu vyjadřovat k vhodnosti nádraží do zástavby. Chci jenom pochválit ty úžasný stropy, byla by fakt škoda, kdyby se tohle nezrealizovalo.
Mám několik postřehů.
Prvně k panu Trávníčkovi:
Architektura je o kontrastu, pokud si myslíte, že by v centru měla vyrůst nová secesní budova, vraťte se do jeskyní. Vězte, že kdyby nešla architektura cestou kontrastu, stále bydlíme v románských stavbách. Ale chápu, že tohle se konzervativcům nelíbí. Chtěl bych Vás slyšet v době, kdy se stavěla budova Hlavního nádraží - přesně takové řeči o nevhodnosti měli tehdejší "zpátečníci"
Nechápu také Vaši poznámku o stahování se do sebe a o krátkzrakosti. Vzhledem k tomu, že 800 metrů, o které se má nádraží posunout, je právě znakem krátkozrakosti. Za 30 let se bude říkat, že nádraží brzdí rozvoji města - uděláme zase přesun?
Poznámka k Adamovi - totéž - kontrast, kontrast, kontrast...
Vzhledem k tomu, že su zastáncem nádraží v centru, které je dokonale propojeno s MHD a jinými způsoby meziměstké dopravy, tak se mi nelíbí už je myšlenka přesunu nádraží.
Modely, které nám předvedl pan Egeraat mají svou krásu a dokonale splňují moje představy o moderním Brně, které nemusí svou modernost dokazovat tím, že na periferii postaví rádobymoderní budovu tak, jak je uvedena v projektu přesunu.
Proto je škoda, že tento projekt nezvítězil. Velká škoda...
Mám několik postřehů.
Prvně k panu Trávníčkovi:
Architektura je o kontrastu, pokud si myslíte, že by v centru měla vyrůst nová secesní budova, vraťte se do jeskyní. Vězte, že kdyby nešla architektura cestou kontrastu, stále bydlíme v románských stavbách. Ale chápu, že tohle se konzervativcům nelíbí. Chtěl bych Vás slyšet v době, kdy se stavěla budova Hlavního nádraží - přesně takové řeči o nevhodnosti měli tehdejší "zpátečníci"
Nechápu také Vaši poznámku o stahování se do sebe a o krátkzrakosti. Vzhledem k tomu, že 800 metrů, o které se má nádraží posunout, je právě znakem krátkozrakosti. Za 30 let se bude říkat, že nádraží brzdí rozvoji města - uděláme zase přesun?
Poznámka k Adamovi - totéž - kontrast, kontrast, kontrast...
Vzhledem k tomu, že su zastáncem nádraží v centru, které je dokonale propojeno s MHD a jinými způsoby meziměstké dopravy, tak se mi nelíbí už je myšlenka přesunu nádraží.
Modely, které nám předvedl pan Egeraat mají svou krásu a dokonale splňují moje představy o moderním Brně, které nemusí svou modernost dokazovat tím, že na periferii postaví rádobymoderní budovu tak, jak je uvedena v projektu přesunu.
Proto je škoda, že tento projekt nezvítězil. Velká škoda...
Jednalo se o ten správný projekt, ke kterému stejně spěje budoucnost až snad i v Brně jednou třeba až v další generaci přijde aspoň trochu demokracie. Dokud bude Brno ovládat železobetonová lobby, která stále využívá svého vítězství ve Vítězném únoru 1948 tak se nedá v Brně postavit nic rozumného a nádraží se bude stále stěhovat. Už se stěhuje téměř 100 let
Trošku opožděně - ale nedá mi to. Nádraží v centru ne, ani takovéto, ani jiné.
Totiž u nádraží nejde ani tak o Brňáky, ale hlavně o ty, co dojíždějí do města za prací - ti tvoří podstatnou část zákazníků železné dráhy užívajících nádraží v centru. A ti by byli odsouzeni k mnohaletému provizoriu, ke zpožděním, výlukám a jiným lahůdkám stavbu provázejícím, aby ve finále získali nádraží se všemi neodstranitelnými neduhy stávajícího. Kdežto nádraží v odsunuté poloze se dá v klidu postavit a pak jen dopravu přsměrovat; navíc to bude blíž do průmyslové a kancelářské zóny. A bude prostor k vylepšení MHD.
Nicméně - jak to dnes vypadá, o nádraži se bude kecat ještě desetiletí; vrhačů klacků pod nohy perspektivnímu řešení v odsunuté poloze se najde vždy dost.
Skoro to vypadá na marný boj (zelení to budou stále "vetovat a hledat rádoby chyby", takže výsledek bude asi takový, že nádraží zůstane v centru, samozřejmě nedotčené a o nové odsunutém my příznivci můžeme pouze snít !!
P.S. Jakákoliv nová stavba (nebo dokonce pouze její návrh) v Brně je okamžitě napadána, ať už je taková nebo maková. Zelení umí akorát nekonstruktivně kritizovat, ale opravdu důležité věci ohledně životního prostředí jim unikají pod rukama. Prostě na ty problémy nemají !!! Je to jen banda stavebních vyděračů.
Zadání výstavby nádraží v odsunuté poloze je analogií investičních pobídek nebo veřejných zakázek, které slouží nastartování růstu, protože na sebe váže rozsáhlou stavební a poté i další podnikatelskou činnost. Proti tomu bych nic nenamítal, kdyby se jednalo o funkční řešení, které vyřeší daný problém.
Tak tomu ale není - naopak vytváří problémy nové, a to jak pro veřejnost, tak pro město (vyřešení dopravní obslužnosti se všemi provozními náklady atd.).
Po letech, kdy dění kolem odsunu nádraží sleduju, se mi jeho protlačování stále více jeví jako aktivita stavitelské, realitní a bůhvíjaké lobby, která chce s minimem limitů "vytěžit" území v centru. Tedy nadiktovat podobu a využití nové městské čtvrti podle sebe, bez ohledu na dosavadní souvislosti a skutečné současné a budoucí potřeby živého města.
Už se mi nechce ani moc reagovat, ale přemohu se. Studování umístění v odsunuté poloze probíhá "intenzivně" cca 30-40-50 let. Bylo vyprodukováno mnoho různých studií a odsunutá poloha to vždy vyhrávala (né kvůli stavební lobby, ale opravdu kvůli budouctnosti, která samozřejmě může trvat i 50-100 let.) To mi chcete říct, že v době socialismu existovala nějaká stavební lobby? Byli jsme rádi, když se vůbec něco podařilo postavit. Samozřejmě, že okamžitě to území nebude tepat, ale vznik historických jader měst trval staletí. Každopádně se dá využít velmi lukrativní potenciál desítky let zanedbaného území a kontinuálním navázáním na MPR. Nedovedu si představit několik let stavebních prací za plného provozu stávajícího nádraží a výsledek pořád pouze opravený kabát bez možnosti pořádného a dlohodobého řešení. Mohl bych psát dalších spousty výhod dále, ale je to k ničemu, stejně to nezměním !!
Nádherné nádraží - mít jen kouzelný prsten Arabely
Krásný návrh řešící všechny problémy až na dva: peníze a způsob výstavby. Výstavba jakéhokoliv tunelu představuje extrémní náklady. V brněnském jílovito-písčitém podloží hloubením shora. V tomto případě, by nejen samotná stanice, ale všechny vlaky jak od Židenic, od Střelic, od Vranovic, od Vyškova museli již na okraji města zajíždět pod zem do dlouhých tunelů. A druhý výtka: samotná výstavba podzemní stanice v místě dnešního nádraží spolu s všemi přípojnými tratěmi by přerušila dopravu na mnoho měsíců či let. Mít tak neomezený rozpočet a schopnost výstavby v časech dnů. Bohužel krásné, ale nereálné.
Add new comment
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Prvně k panu Trávníčkovi:
Architektura je o kontrastu, pokud si myslíte, že by v centru měla vyrůst nová secesní budova, vraťte se do jeskyní. Vězte, že kdyby nešla architektura cestou kontrastu, stále bydlíme v románských stavbách. Ale chápu, že tohle se konzervativcům nelíbí. Chtěl bych Vás slyšet v době, kdy se stavěla budova Hlavního nádraží - přesně takové řeči o nevhodnosti měli tehdejší "zpátečníci"
Nechápu také Vaši poznámku o stahování se do sebe a o krátkzrakosti. Vzhledem k tomu, že 800 metrů, o které se má nádraží posunout, je právě znakem krátkozrakosti. Za 30 let se bude říkat, že nádraží brzdí rozvoji města - uděláme zase přesun?
Poznámka k Adamovi - totéž - kontrast, kontrast, kontrast...
Vzhledem k tomu, že su zastáncem nádraží v centru, které je dokonale propojeno s MHD a jinými způsoby meziměstké dopravy, tak se mi nelíbí už je myšlenka přesunu nádraží.
Modely, které nám předvedl pan Egeraat mají svou krásu a dokonale splňují moje představy o moderním Brně, které nemusí svou modernost dokazovat tím, že na periferii postaví rádobymoderní budovu tak, jak je uvedena v projektu přesunu.
Proto je škoda, že tento projekt nezvítězil. Velká škoda...
Prvně k panu Trávníčkovi:
Architektura je o kontrastu, pokud si myslíte, že by v centru měla vyrůst nová secesní budova, vraťte se do jeskyní. Vězte, že kdyby nešla architektura cestou kontrastu, stále bydlíme v románských stavbách. Ale chápu, že tohle se konzervativcům nelíbí. Chtěl bych Vás slyšet v době, kdy se stavěla budova Hlavního nádraží - přesně takové řeči o nevhodnosti měli tehdejší "zpátečníci"
Nechápu také Vaši poznámku o stahování se do sebe a o krátkzrakosti. Vzhledem k tomu, že 800 metrů, o které se má nádraží posunout, je právě znakem krátkozrakosti. Za 30 let se bude říkat, že nádraží brzdí rozvoji města - uděláme zase přesun?
Poznámka k Adamovi - totéž - kontrast, kontrast, kontrast...
Vzhledem k tomu, že su zastáncem nádraží v centru, které je dokonale propojeno s MHD a jinými způsoby meziměstké dopravy, tak se mi nelíbí už je myšlenka přesunu nádraží.
Modely, které nám předvedl pan Egeraat mají svou krásu a dokonale splňují moje představy o moderním Brně, které nemusí svou modernost dokazovat tím, že na periferii postaví rádobymoderní budovu tak, jak je uvedena v projektu přesunu.
Proto je škoda, že tento projekt nezvítězil. Velká škoda...
Totiž u nádraží nejde ani tak o Brňáky, ale hlavně o ty, co dojíždějí do města za prací - ti tvoří podstatnou část zákazníků železné dráhy užívajících nádraží v centru. A ti by byli odsouzeni k mnohaletému provizoriu, ke zpožděním, výlukám a jiným lahůdkám stavbu provázejícím, aby ve finále získali nádraží se všemi neodstranitelnými neduhy stávajícího. Kdežto nádraží v odsunuté poloze se dá v klidu postavit a pak jen dopravu přsměrovat; navíc to bude blíž do průmyslové a kancelářské zóny. A bude prostor k vylepšení MHD.
Nicméně - jak to dnes vypadá, o nádraži se bude kecat ještě desetiletí; vrhačů klacků pod nohy perspektivnímu řešení v odsunuté poloze se najde vždy dost.
P.S. Jakákoliv nová stavba (nebo dokonce pouze její návrh) v Brně je okamžitě napadána, ať už je taková nebo maková. Zelení umí akorát nekonstruktivně kritizovat, ale opravdu důležité věci ohledně životního prostředí jim unikají pod rukama. Prostě na ty problémy nemají !!! Je to jen banda stavebních vyděračů.
Tak tomu ale není - naopak vytváří problémy nové, a to jak pro veřejnost, tak pro město (vyřešení dopravní obslužnosti se všemi provozními náklady atd.).
Po letech, kdy dění kolem odsunu nádraží sleduju, se mi jeho protlačování stále více jeví jako aktivita stavitelské, realitní a bůhvíjaké lobby, která chce s minimem limitů "vytěžit" území v centru. Tedy nadiktovat podobu a využití nové městské čtvrti podle sebe, bez ohledu na dosavadní souvislosti a skutečné současné a budoucí potřeby živého města.