Jardines Sociales Porvenir

Jardines Sociales Porvenir

Jardines Sociales Porvenir
Fredy Pantoja, Susana Somoza, Ricardo Silva, Andrés Sarmiento, Juliana Angarita, Rocio Lamprea, Jairo Ovalle, Andrés Morales, Maria Alejandra Perez:Fredy Pantoja, Susana Somoza, Ricardo Silva, Andrés Sarmiento, Juliana Angarita, Rocio Lamprea, Jairo Ovalle, Andrés Morales, Maria Alejandra Perez
Address: Calle 94DS, Bosa, Bogotá, Kolumbie
Investor:Secretaria de Integración Social
Contest:2007
Completion:2009
Area:2100 m2


Projekt je navržen jako soubor staveb schopen přizpůsobit se různým situacím, ať už okolní topografii, zástavbě nebo samotnému stavebnímu programu. Celý projekt byl rozkreslen na základě hlavního „flexibilního“konceptu: Hledal se způsob jak vhodně spojit odlišné části souboru – učebny pro děti a poloveřejnou část s administrativními prostory, kuchyní a jídelnou. Byl vytvořen spojovací prstenec o půdoryse pravidelného kruhu, kde se po vnitřním obvodu nacházejí učebny různých velikostí a barev pro větší nebo menší skupinky dětí. Po vnějším obvodu jsou navrženy kanceláře a jídelna s kuchyní. Kruhový prstenec „La Cinta“ vytváří hranici projektu, hranici mezi veřejným a soukromým, bariéru mezi dětmi a dospělými. La Cinta je také prvek, kterým se celý projekt vyrovnává s terénem a s okolními různorodými parcelami. Nalezneme zde rampu spojující obě podlaží. Příležitostně se zde konají různé výstavy a jiné kulturní akce. Učebny pro děti jsou navrženy jako pospojované moduly, kde každá třída je spojena s dvěma sousedními. Vznikají tak prázdné meziprostory, které doplňují chodby a celkově obohacují školní areál stejně jako vnitřní dvory, chodníčky a zalesněné části uvnitř - ideální místa pro neformální setkání studentů. Část pro veřejnost je navržena po vnějším obvodu prstence, kdy je každý pavilon jinak natočený v reakci na své okolí a umožňuje tak návštěvníkům přístup aniž by se setkali se studenty. Charakter těchto prostor je zcela veřejný pouze v odpoledních hodinách a o víkendech. Během týdne slouží přes den dětem. Vnitřní patia jsou zaměřeny na různé věkové skupiny, kdy každý ročník má k užívání jedno nádvoří. Vnější nádvoří je přístupné veřejnosti a slouží jako shromažďovací prostor nebo jako hřiště k různým sportovním aktivitám především o víkendu, kdy je škola zavřená.
read more
The project is designed as a set of buildings capable of adapting to various situations, whether it be the surrounding topography, the built environment, or the construction program itself. The entire project was drawn based on the main "flexible" concept: A way was sought to appropriately connect different parts of the complex – classrooms for children and a semi-public area with administrative spaces, a kitchen, and a dining room. A connecting ring was created with a floor plan of a regular circle, where classrooms of various sizes and colors for larger or smaller groups of children are located along the inner perimeter. Offices and the dining room with the kitchen are designed along the outer perimeter. The circular ring "La Cinta" creates the boundary of the project, the boundary between public and private, a barrier between children and adults. La Cinta is also the element through which the entire project engages with the terrain and the surrounding diverse parcels. Here, there is a ramp connecting both floors. Various exhibitions and other cultural events are occasionally held here. The classrooms for children are designed as interconnected modules, where each classroom is connected to two neighboring ones. This creates empty interspaces that complement the hallways and enrich the school grounds, as well as the inner courtyards, walkways, and wooded areas inside – ideal places for informal student meetings. The public area is designed along the outer perimeter of the ring, with each pavilion oriented differently in response to its surroundings, allowing visitors access without encountering students. The character of these spaces is entirely public only in the afternoons and on weekends. During the week, it serves children during the day. The internal patios are focused on different age groups, with each grade having access to one courtyard. The outer courtyard is accessible to the public and serves as a gathering space or playground for various sports activities, especially on weekends when the school is closed.
The English translation is powered by AI tool. Switch to Czech to view the original text source.
0 comments
add comment

more buildings from El Equipo de Mazzanti