Návrh úprav stávající školy a její přístavby byl veden snahou o vyřešení bezbariérového přístupu do všech prostor školy a zároveň možností zvýšit komfort vzdělávání v obci Kateřinice a zajistit vzdělávání všech místních dětí školního věku v obci.
Stávající objekt školy pochází ze začátku 20. století. V devadesátých letech minulého století byl zrekonstruován a doplněn novým objektem tělocvičny. Ani stará škola, ani tělocvična, spojená se starou školou proskleným krčkem, nejsou přístupné bezbariérově. Navíc jsou obě budovy umístěny ve svahu, což stěžuje možnosti bezbariérového řešení.
Zástavba v Kateřinicích se vyznačuje rozvolněným typem zástavby umístěné na kopcovitém terénu obce. Nově navržená přístavba pokračuje v této tradici. Hlavní vstup do objektu školy je zachován, jen je upraven pro bezbariérové použití. Úpravy stávající budovy spočívají v bezbariérovém vyrovnání jednotlivých úrovní domu, tzn. bezbariérovém zpřístupnění krčku, zpřístupňujícím tělocvičnu a patro stávajícího objektu. Přístavba školy pro další rozšíření výuky navazuje na již zmíněný krček, výtah umožňuje úroveň krčku bezbariérově spojit s tělocvičnou. Nový objekt doplňuje školu o další dva možné vstupy, z jižní strany pro výukové prostory a ze severní možnost bezbariérového vstupu do tělocvičny.
Přístavba školy je navržena pro cca 120 školáků. V objektu jsou navrženy čtyři odborné učebny, dvě poradenská pracoviště, prostory určené pro setkávání žáků, prezentaci žákovských uměleckých výtvorů, pořádání drobných školních kulturních akcí apod., zázemí pro výuku, sklady odborných pomůcek, hygienické zázemí a technické zázemí budovy.
Přístavba školy je převážně jednopodlažní objekt, zasazený do svažitého terénu tak, že střechou navazuje na okolní zelené plochy nad horní úrovní stavby. První nadzemní podlaží má vstup ze spodní úrovně terénu, druhé nadzemní podlaží z horní úrovně s navazující parkovací plochou. Tím je ve výsledku provoz školy a všech jejích součástí bezbariérový. Dispoziční řešení umožňuje různý typ přístupů do objektu, pro různé způsoby využití (každodenní školní provoz, mimoškolní zájmová činnost, mimoškolní využití tělocvičny apod.). Vhledem k funkční náplni objektu jsou ve stavbě navržena velká okna se stínícími žaluziemi, v místnostech uvnitř dispozice jsou střešní světlíky orientované na sever. Mezi místnostmi pro výuku jsou prostory určené pro setkávání žáků, prezentaci žákovských uměleckých výtvorů, pořádání drobných školních kulturních akcí apod.
Stavební úpravy stávající budovy spočívají v bezbariérovém řešení hlavního vstupu do objektu, vyrovnávání jednotlivých výškových úrovní a instalaci výtahu.
Nové nosné konstrukce jsou navrženy z keramických bloků a betonových prolévacích tvárnic. Vodorovné nosné konstrukce jsou železobetonové monolitické. Příčky jsou keramické. Výplně otvorů z hliníkových profilů jsou zaskleny izolačním trojsklem. Objekt je zateplen expandovaným polystyrenem, venkovní povrch tvoří probarvená broušená omítka tloušťky 10 mm bílé barvy.
Nezastavěné plochy kolem přístavby slouží jako školní zahrada pro pěstování tradičních odrůd ovocných stromů, zeleniny a bylin. Stávající vegetace na pozemku byla v maximální možné míře zachována.
knesl kynčl architekti