Schindlerův vlastní dům v Západním Hollywoodu je považován za jednu z prvních modernistických staveb realizovaných na americkém půdě, třebaže některými svými znaky stále odkazuje na tvorbu
F.L.Wrighta, u něhož Schindler tři roky pracoval a podílel se např. na realizaci vily
Hollyhock ve Východním Hollywoodu. Revoluční byla nejen dispozice domu, která postrádala tradiční rozdělení na obytnou, jídelní a spací zónu, ale také po konstrukční stránce. První plány úřady zamítly z důvodu příliš radikálního způsobu výstavby, kdy byly betonové stěny odlévány na zemi do připraveného bednění a následně se desky pomocí jeřábu a dvou mužů zvedaly do vertikální polohy. Mezi jednotlivými stěnami vznikaly konstrukční spáry široké tři palce, které se vyplnily čirým nebo matným sklem. Jednopodlažní objekt s plochou střechou a lehkými posuvnými panely obklopuje obytné patio. Díky mírnému kalifornskému podnebí představují ložnice dva otevřené přístřešky (“sleeping baskets“) umístěné nad plochou střechou, kam se vstupuje po úzkém schodišti. Kvůli soukromí a při občasných dešťových přeháňkách šlo přes volné otvory stáhnout plachtu.
Dům byl koncipován jako dvě bytové jednotky s půdorysem ve tvaru písmene L. Byty měly sloužit dvěma mladým manželským párům: Schindlerovi (architekt) a Chaceovi (stavitel). Rodina Chace se však v červenci 1924 přestěhovala na Floridu a v březnu 1925 přicestoval
R.Neutra se svojí ženou a synem a zůstali zde po následujících pět let. Schindler využíval dům k bydlení, ale také jako své architektonické studio. Oba architekti původně pracovali na společných zakázkách, ale po dokončení
plážového domu Lovell (1926) přebral Neutra Schindlerovi zakázku na realizaci domu zdraví Lovell (1927), čímž se stali rivaly ve společném domě. Ve stejném roce opustila Schindlera manželka, zatímco on zůstal v domě až do konce života. Druhý byt mezitím obývala řada významných uměleckých osobností (fotograf Edward Weston hudební skladatel John Cage) a následně se zpět do bytu Chace nastěhovala Schindlerova manželka, která dům obývala až do května 1977, aby po její smrti dům spravovalo FOSH (Sdružení přátel Schindlerova domu), které se v srpnu 1994 spojilo s rakouským
MAK a založili neziskovou společnost pořádající zde různé kulturní akce.