32 komentářů
pěkný koncept leč...
de.ardoise
| 31.01.06 06:28
tak tady zase máme exemplární příklad české "přísnosti", já raději užívám pojem strohost - z nouze ctnost. ) koncepčně zajímavý dům, bohužel působí nedoělaně, pohledový beton působí přesně opačným dojmem - jako skutečná nedodělanost. spíše by bodlo nějaké kvalitní obložení ze dřeva, kovu či jiného materiálu, barvy...v čechách si barev tolik neužijeme, tak proč se o ně ochuzovat ještě i v architektuře? bílé krabice si stavte v africe, tady je to jenom smutná tečka do ušmudlané vyšisované krajiny...
Jo...
Jan Růžička
| 31.01.06 07:31
Neni co dodat, protože bych jen opakoval, co bylo řečeno... Souhlas.
a ne a ne a ne
Dany
| 31.01.06 08:57
to vám musím odporovat, my to budem podporovat ....náhodou konečně neotřelý půdorys a vůbec
Skvělé
Jan Kratochvíl
| 31.01.06 11:05
Jedna z nejlepších českých vil v posledních letech. Především oceňuji prostorový koncept a konstrukční smělost. Barev si sice moc neužijete, ale já osobně preferuji přirozenou texturu materiálu. Barev je dost v časopisech, na internetu, v televizi... Doma by měl mít člověk klid...
chce to stromy
hana vesela
| 01.02.06 08:05
Vila vynikajici, pohled se shora zabirajici i okoli je desivy. Chce to aby investor nesetril i na nakupu tak dvaceti vzrostlych stromu a poradne si to kolem domku ozelenil. Pak to bude super!
to: de.ardoise
Utte
| 01.02.06 09:28
Dům je určitě ušitý na míru dotyčnému investorovi a ten chtěl to co bylo zrealizováno. Barev si můžete užít kolik je libo. Stačí zajet na kraj Prahy a jiných měst. Tam se Vám bude z barev hlava točit.
dokonalé
Martin Franěk
| 01.02.06 10:47
Opravdu se mi dům líbí. Jednoduché, líbivé, výstižné, co dodat...
...Luzný dům a nuzný kraj...
šakal
| 01.02.06 12:29
Pravda dům je to elegantní, vytříbeně vkusný. Sám bych si dal říc! Jen mu okolo chybí asi tak 18 hektarů Arizonské pouště - dodělat, prosím! (7;- ))
re: sakal
hana vesela
| 01.02.06 08:01
No ja nezpochybnuju, ze urcite domy se hodi na urcita mista...zvast, kdyz je potreba dodrzet nejaky kontext na okolni zastavbu. Tady tu okolni zastavbu nevidim...tak si rikam, co si asi rikali lidi pred sto lety, ze patri do hlubokych lesu: tak asi leda srub, ne? A co teda rikali, kdyz jim tam F.L.Wright najednou postavil dum nad vodopadem. Tak proc by si nekdo nemohl postavit štýlovej barak v polich? Me tenhle barak asociuje indiansky puebla...takovy ohranately pueblo, tak souhlas, ze do pouste k tem sisatejm pueblum by slo jako takova moderna skvele. Na co ale sakra odkazovat v placatym ceskym zemedelskym kraji?
..."Na co odkazovat v placatém českém zemědělském kraji?"...
šakal
| 02.02.06 08:01
...To je opravdový úkol! Třeba se lze inspirovat těmi zemědělskými stavbami...statky, seníky, špýchary. Nebo budovami cihelen, piivovarů... Ovšem je otázka, proč mermomocí na něco "odkazovat"? Možná, že bílá, čistá kostka vily ze 30. let zasazená v zelené krajině vypadá dobře, aniž by záměrně citovala nějaké tradiční vzory.
Nicméně, jak jsem řekl...tahle vila je hezká. A to, že není obklopena nějakou bukolickou krajinou, je věc, kterou těžko ovlivníme.
..
klarkka
| 02.02.06 09:11
je odvazny! je odvazany! sic dle meho (ne)odkazuje v dost jinym stylu nez Wright..no to je jedno. kazdopadne tvar, prostory.. paradni! a ty otvory a terasy! joo! snad jen trochu jiny material do inter..?
Re: Sakal
hana vesela
| 02.02.06 01:09
No a kdyz obycejna bila kostka, tak proc ne tohle "show" ? O tom ty individualni reseni prece jsou - ze kazdy ten dum od architekta je jiny, ne? Souhlasim s vami akorat v tom, ze tenhle barak zaslouzi i poradne vyrazne okoli, ve kterym si bude lebedit jako husa v rakosi - doufam, ze na tom majitele zapracuji. Dost lidi dneska na zahrady kasle - prijdou z bytu z mesta a nemaji vztah k tomu, resit si trochu i tu zahradu/okoli. Investor takovyho kalibru, ktery si nechal postavit takovy super dum by mel mit penize i na to, aby mu zahradu dvakrat za mesic nekdo posekal a dvakrat za rok upravil kere a stromy.
...jinak, neznam ostatni prace tech architektu...ale nektere prvky mi pripominaji praci pana Jehlika - ty rantly s obr pruhledy na terasach a pretoceni domu...No, patra asi pretaci a konzoluje kde kdo...pan Jehlik to rad dela nasikmo
epesni
milovan
| 02.02.06 02:36
co vic
... Jistě,...
| 02.02.06 03:54
...myslím, že se shodneme. Já jsem chtěl říct jinými slovy totéž, co Vy. Ten příměr s husou v rákosí je moc hezký (7:- ))
Nějaké pěkné "rákosí" bych téhle povedené huse moc přál - můj první příspěvek o té "Arizoně" byl jen taková malá provokace (7;- ))
Stromy a možná ještě něco
Martin Šíp
| 02.02.06 04:34
Souhlasím. V dálkových pohledech působí novostavba bez zahrady nutně jako náhodně pohozený nahý "objekt". Navíc rámy z pohledového betonu a absence jakéhokoli optického ukončení domu (střecha, atika...) dodávají stavbě skutečně ráz nedokončenosti, ano i přeříznutosti. Takže si myslím, že až to zaroste, nebude to působit jako ruská základna na Marsu.
neni beton jako beton
chiaro
| 03.02.06 09:24
Neco tomu chybi... V jednoduchosti je sice sila, ale o to propracovanejsi by mel byt detail. Nejsem z tech, komu by vadil pohledovy beton, ale kdyz pohledovy, tak pohledovy. Pro ukazku pekneho zpracovani povrchu prikladam odkaz:
http://www.swiss-architects.com/content/profiles/index.cfm?f useaction=profile&architect=3296&lang=i
(obrazek vlevo nahore - Camera mortuaria, Ospedale Sociopsichiatrico Cantonale, Mendrisio TI, 2004)
Mimo jine se jedna o super stranku o architekture - doporucuji.

Chiaro
dokonalé ano - ale pro koho ?
Natalie Tůmová
| 13.02.06 02:10
...podle snímku jen promítám, "animuji", do svých představ, ale "studený čumák", nemůžu si pomoct....
.............
kolumbijec
| 09.03.06 02:02
když srovnám s ostatnímy českými domy na archiwebu, tak je to jeden z mála, kde se architekti nebáli. a za to respekt. dům působí nedodělaně, protože nedodělaný je. když by byl vyfocen "v plném provozu", tak je to hned něco jinýho. co se týče např. absence atiky, nebo střechy, tak to je čistě subjektivní dojem a hodnocení. tyhle věci považuju za přežitky. a k (ne)zahradě. ve mě ten dům irituje posed. a k posedu patří otevřená prostranctví polí a luk. takže do "lesa" bych ho rozhodně neposadil. (to neznamená že by se kolem pár stromů nehodilo.)
ohohohó...
Miroslav Matějček
| 22.03.06 01:02
...no, mně připaqdá, a to i u ostatních vyjma posledního dobře skrytého objektu jako opsanej, ale špatně , velmi špatně okopírovanej Charles Jenks, sorry...(státní galerie Stuttgart například.....)
Kolik lidi, tolik nazoru.
Jaroslav Zizka
| 23.03.06 10:51
Jestli je investor kontraverzni exhibicionista a chtel, aby jeho dum sokoval a viril debatu, tak se mu to povedlo. Mne prijde dodelany a materialy se mi libi taky, stridani povrchu a podlah, taky fajn, co se tyce okoli, bylo by dobre, aby se ostatni prizpusobyli jemu, on totiz bude dominanta a pochybuji, ze hned vedle nej stoji dve selska staveni. Myslim, zhe to je SUPER projekt, ktery nepotrebuje kompromisy.
co je vedle?
vitusak
| 24.03.06 10:52
podle tech fotek se mi zda ze okolni zastvavba je klasika kterou vsichni dobre zname z blízkého i vzdálenějšího okolí našich měst. rozprodané pole a parcelace a regulace o jejichž kvalitách nemá smysl příliš hovořit. potom je takováhle skělá věc dobrá už proto že ukazuje cestu kudy z nudy) určitě funguje provozně a kdyby jednoho přišel někdo a zboural všechny ty dlouhé ploty které nám tak krásně vymezují naše intimní prostory určitě by obyvatelé tohoto domu neztrádali. je ovšm škoda že stojí právě v takovéhle zástavbě a nemůže tedy využít svého potenciálu úplně. třeba jednou)
nemyslím že ten projekt je odvážný ale spíš v našich poměrech neobvyklý.
ale je to fakt nářez! mam radost
co je vedle?
vitusak
| 24.03.06 10:15
podle tech fotek se mi zda ze okolni zastvavba je klasika kterou vsichni dobre zname z blízkého i vzdálenějšího okolí našich měst. rozprodané pole a parcelace a regulace o jejichž kvalitách nemá smysl příliš hovořit. potom je takováhle skělá věc dobrá už proto že ukazuje cestu kudy z nudy) určitě funguje provozně a kdyby jednoho přišel někdo a zboural všechny ty dlouhé ploty které nám tak krásně vymezují naše intimní prostory určitě by obyvatelé tohoto domu neztrádali. je ovšm škoda že stojí právě v takovéhle zástavbě a nemůže tedy využít svého potenciálu úplně. třeba jednou)
nemyslím že ten projekt je odvážný ale spíš v našich poměrech neobvyklý.
ale je to fakt nářez! mam radost
a beton se zazelená
bluewind
| 21.07.06 12:58
myslím že nebude nutné nechat dům obrůst břečťanem, - každý ví, že na porézních betonových plochách postupně vznikne vegetace ruzných mechů a lišejníků (zejména na severní straně a tam kam se dostane srážková voda - horní strany stěn nemají žádnou krytinu a voda bude volně stékat po stěnách) takže se dojisté míry dům zazelená samovolně ..... notorickým příkladem jsou čs. betonové bunkry z 30. let 20 stol.
Le Corbusier
XXX
| 03.08.06 12:27
Vypadá to jako kombinace vily Savoye a vily Shodhan od Le Corbusiera ...
KRITIKA PO "DVACETI LETECH"...
de ardoise
| 03.08.06 03:10
tak jsem si přečetl všechny ty pozitivní reakce, znovu se podíval na fotky a znovu jsem si musel říct: mám pravdu! není to dobré.... je to ošklivá depresivní hranatost. nechal bych to zarůst břečťanem, to by bylo super! )
drobny nazor
lukefeler
| 15.09.06 05:24
objekt je podle me resen napadite nicmene interier vypada velice stroze, prez lamelovou podlahu a drobne bytove doplnky na me pusobi studenym a nevlidnym dojmem nicmene po archytektonicke strance je to skvost ktery se jen tak nevidi
Lisa
De to.
| 19.09.06 11:01
Jestli je to to, od čeho jsem viděla pár čmáranic asi před pěti lety, kdy mi bylo vysvětleno, že to má být barák v poli, které investor jaksi má a na kterém nevyrostla nějaká ta malebná skála... a že když je pole placaté a vlastně nijak zajímavé, tak že by na něho měl přijít barák, který není olepený ocapinkama typu věžičky.
Z fotek není zřetelné, jestli je tam ten zamýšlený krb, který by vítal ohýnkem už z příjezdové cesty...
Jinak, nehostinné plochy se jistě brzy podaří zabydlet obvyklým domácím bincem jako jsou květináče, psi, knihy, děti, hrnce a cojávím. Myslím, že doby, kdy Mies kecal Tugendhatům do výběru domácích trepek, už pominuly
Lisa
A.J.K
| 20.09.06 02:30
Predevsim pominuly doby skvelych Tugendhatu.
náklady na stavbu ?
stepan N.
| 28.03.07 08:17
Jaké byly odhadem náklady na stavbu ?
drobny detail
velkasvanda
| 20.06.07 10:00
Zdá se mi to, nebo je to pravda, že je možné vyjít na terasu ve 2.NP z jiného pokoje a spatřit zraky člověka sedícího v koupelně na míse...to je trošku blbý ne?? Já bych se na takovém místě nevy.... na žaluzie bych se nespolehal... Přijde mi to velmi nepraktické, přestože to dobře vypadá... Ale rodinný dům není na výstavu, ale na bydlení.. na bydlení leckdy často unaveného člověka, který nemá chuť se starat o žaluzky.
Bunkr
Frantisek Vrata
| 03.03.08 06:54
Zda se se se pan architekt nechal inspirovat pohranicnimi pevnustkami.Kdyz uz chtel investor bydlet v bunkru,mel ty strilny osadit kulomety...
úžasný
Tom
| 12.06.08 12:41
Je to přesně můj styl ,takový dům bych chtěl jednou mít .Jenom přidat nějaké stromový a je to .Mám rád stavby ze kterých čiší respekt .Postavím si Vilu Lea ..
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.

Více staveb od A69 - architekti