Existuje stavební materiál, jehož použití by vedlo k zaručeně silnému zážitku? Nejlepším stavebním materiálem pobočky společnosti, jejíž heslo je "cesta k zážitkům", by mohl být element jako voda, vítr, vzduch či oheň.
V roce 2002 u pobřeží Neuschatelského jezera ve městě Yverdon-Les-Bains vytvořili architekti Elizabeth Diller a Ricardo Scofidio
Blur Building dočasný ocelový pavilon, jehož hlavní substanci však tvořila vodní mlha. Byl to prostor bez jasných kontur, prostor silného a neobvyklého zážitku.
Pro Slevomat by se dobře hodila také mlha nebo i vůně, sluneční světlo nebo jiné živly. Zatočit si typickým slevomatovým kolem štěstí nebo vyřešit jakékoli změny své objednávky by v prostoru "postaveném" z takových elementů bylo však poměrně nepraktické. Navíc, pobočka Slevomatu se nachází v památkově chráněném objektu v centru Prahy, v elegantní pasáži prvorepublikového
obchodního domu Černá růže. Naším cílem bylo i přesto vytvořit prostor, který by byl pro návštěvníka zážitkem, i když tvořeným z konvenčnějších materiálů.
Mnoho značek využívá k vytvoření příjemného pocitu svých prodejen a showroomů přírodních materiálů a barevnosti, které zákazníka dokáží pohladit po duši a lahodí oku. Tyto estetické nástroje nová pobočka Slevomatu nepoužívá. Jeho vizuální identita, která se propisuje do daného prostoru, pracuje primárně s barevností určitých odstínů modré. Tato paleta sice nepůsobí na první pocit hřejivě, ale to vůbec neznamená, že by byla deficitem či nevýhodou. Právě naopak: tyto tóny se staly naším východiskem.
Prostoru pobočky na první pohled dominuje modrá, přestože je použita pouze na jednolité podlaze z linolea, z typického materiálu prvorepublikových interiérů. Světle šedé závěsy, které jsou předsazeny před většinu pevných povrchů, reagují na dotek i pohyb vzduchu. Závěsy oddělují prostor určený pro pobyt zákazníků od ploch skladů a zázemí. Díky svému organickému tvaru na nich světlo vytváří stíny bez tvrdých kontur a působí tak téměř nehmotným dojmem. Dominantou je dynamicky tvarované osvětlení, světelná linka, procházející prostorem jakoby bez jasně definovaných pravidel, přestože její odsazení od závěsů i stěn je navrženo velmi přesně. Pracovní nábytek, kancelářská technika i firemní branding jsou zredukovány na základní minimum.
Výsledný jednoduchý scénický prostor je začátkem cesty k zážitku, který svým zákazníkům Slevomat nabízí.