59 komentářů
investicia
Vladimir Halamicek
| 18.07.07 03:35
je mozne uverejnit investiciu?
investice
investor
| 18.07.07 10:51
2.000.000,-Kč
investice
utte
| 20.07.07 06:19
jestli investor nekecá....náhodou.
věrohodnost investora
investor
| 20.07.07 08:46
investor nekecá neboť není z Pošné
jo
panter
| 20.07.07 11:21
pekna televize ... a investori nekecaj
objem a plocha, nízké náklady
Knazo
| 20.07.07 05:41
Kdyby to byl pravoúhlý hranol, tak by investor za své peníze skutečně dostal maximum prostoru.

Takto nezbývá než investora obdivovat, že i v tom těsném rozpočtu našel rezervu na tento tvarový luxus, čímž vnější pohled na svůj dům povýšil na nevšední zážitek.
k objemu
pipe
| 20.07.07 06:52
Nevšedním zážitkem jsou i dispozice ložnice a koupelny, zařizování pokojů v patře asi také nebude úplně snadné. Nejdřív jsem měl za to, že jde o klasický solární dům (s nějakým účinným stíněním místo přesahu římsy), takže mě orientace otevřené fasády na východ docela překvapila...
odpověď Knazovi
investor
| 20.07.07 07:35
díky, myslím, že jste přesně vystihnul o co nám šlo a jsme rádi, že jsme našli architekta, který nám to splnil.
otázky pro investora
pipe
| 20.07.07 11:33
Mohu se prosím zeptat, proč vám šlo o ten nevšední (a ne zcela efektivní) tvar? Zvažovali jste v počátku i jiné alternativy Vašeho bydlení než jen samostatně stojící RD? Jaká je celková kubatura a energetická náročnost?
gratulace investorovi
Milan
| 21.07.07 09:38
Gratuluji investorovi i architektům ke krásné chalupě A výhled na kostel nemá chybu. Tentokrát mě realizace New Worku omráčila pozitivně - zvířátka nemusím Měl bych dva dotazy: 1/Problémy s regulací ze strany ouřadů nebyly?? 2/Jak je ošetřen dřevěný obklad?
Díky
Re
co-autor
| 21.07.07 01:16
není to příliš složité, největší plochy jsou do zahrady, kde je největší soukromí a nejhezčí výhled .Nezbytný rozsah dispozice v přízemí a celková investice byly předmětem zadání,z toho tvar vychází. Za dva mil. kč může mít obestav. prostor max 45O m3 vč přípojek a zpevněných ploch tzn max 12Om2 podlahy. Při tep.izolacích lehce nad normovými hodnotami je tep. ztráta obj.necelých 12kw., tzn např výkon menších krbových kamen. Ze strany úřadů žádné větší potíže nevznikly. Dřevo je ošetřeno silnovrstvou lazurou.
díky
Milan
| 21.07.07 01:02
Díky za odpověď.
...
pipe
| 21.07.07 01:47
Za odpověď studiu NEW WORK děkuji i já, přestože moje otázka mj. na kubaturu a energetickou náročnost zde nebyla zveřejněna (?) Prvotní přepočet investice na kubíky a metry je nesmlouvavá matematika ;o)
odpověď Milanovi
investor
| 21.07.07 10:02
díky za vaše slova, můžeme si realizaci užívat i dlouho po kolaudaci. A ten výhled opravdu nemá chybu - a to jste ho neviděl v cca v půl deváté večer, po bouřce, vzadu za kostelem černošedé mraky a kostelní věž zalitou vodorovným hutným žlutým (ne zlatým) světlem. děda si vybral dobré místo pro parcelu.
inspirace
Milan
| 22.07.07 10:56
Zadržte! Začnu závidět - ba ne, když zvednu oči od klávesnice, dívám se přes barokní zahradu na kostelík na kopci - dobře Vám rozumím Jen se dívám z okna nájemního. Doufám, že do dvou let se pustíme do podobně báječného dobrodružství! Čím dál víc se přesvědčuji o tom, že lze postavit barák za rozumné peníze. Díky tedy za další názorný příklad a inspiraci
úložné prostory - investorovi
sauer
| 22.07.07 09:53
Hezký počin. Jen nevím, jestli se tam všichni opravdu vejdete. Jestli projít do kuchyně skrz "obývák" není překážkovým sportem, jestli si nebudete muset knihy jen půjčovat z knihovny, protože vlastní by nebylo kam uložit. Počítá projekt s případným rozšířením (dostavbou)? A pak mám ještě jeden dotaz - spíš na autory. Proč silnovrstvou lazuru na obklad? Chystám se právě obkládat vlastní téměř stoletou "zříceninu" a byla mi opakovaně doporučována slabovrstvá lazura (pružnější- neměla by praskat, nemusí se brousit při údržbových nátěrech ) Děkuji Vám předem za odpověďi.
odpověď panu sauerovi
investor
| 22.07.07 10:48
S přístavbou nepočítáme, protože jsme manželé se dvěma dospělými dětmi. Přízemí nám stačí, v patře mají děti každý jeden pokoj, výhledově pro ně budou jako pokoje hostinské. V přízemí je výklenek cca 2,5x2,5m kam se zatím vše celkem dobře vešlo. Jídelní stůl je trochu jinde než na výkrese a ač nejsme již nejmladší koníci, pohybujeme se v obytném prostoru bez překážek v pohodě - nejsme vyznavači monstrózních sedacích souprav. Jinak k těm úložným prostorům - nejsou opravdu nijak velké a ze začátku jsme měli také obavu kam všechno nacpeme. Nakonec vše dobře dopadlo, protože to by jeden neřek, kolik balastu člověk ukládá a co všechno lze po 25 letech života vyhodit- to jednou něco uložíte a pak to tam leží a nikdo to vlastně nepotřebuje. Díky za zájem a názor. zdravím, investor
přespříliš chvály (?)
neollin
| 23.07.07 01:04
samozřejmě oceňuji jakýkoli odvrat od klasických typových domečků, ale dvoumilionový výhled na kostel přece jen není všechno. Zkosené rohy se nikdy nepohodnou s nábytkem a hlavně exteriér.. pardon..z východu ultraplochá televize a ze západu kontejner či stavební buňka..trochu moc rozhádané do tak poetického prostředí
odpověď Neolinu
investor
| 23.07.07 02:52
díky za Váš názor a jenom malé upřesnění - dvoumilionový výhled na kostel opravdu není všechno, nicméně dvoumilionové bydlení s výhledem na kostel je více. Zkosené rohy se někdy nepohodnou s nábytkem, to je pravda, nábytek se musí trochu přizpůsobit ale zase ten rozšiřující se výhled je příjemně optimistický. A ten exteriér – i Janus měl dvě tváře a všechno je relativní a každý příměr kulhá, nicméně panu Eiffelovi chtěli v Paříži ten vřed srovnat se zemí a dneska nevím jestli by to někdo dostal odvahu prosazovat, nicméně proti gustu žádný dišputát. Ještě jednou díky za zájem a zdravím.
A jak je to
MiANPiAN
| 23.07.07 03:30
A jaký byl průběh stavby?
rozpocet
krpalek
| 26.07.07 04:00
Rád bych se zeptal zda byl dodržen plánovaný rozpočet vůči finálnímu řešení. Děkuji
odpověď na rozpočet
investor
| 27.07.07 07:49
Pan architekt zajistil firmu, která dodržela předem dohodnuté peníze, stejně tak i my, jako investor, jsme drželi dohohnuté materiály a vybavení.

Radiátory
Vašek
| 28.07.07 04:59
Ty radiátory za oknama jsou hrozný to Vám to architet nemohl vyřešit jinak??
odpověď Vaškovi
investor
| 28.07.07 06:17
Aniž bychom si chtěli lichotit, panovala mezi námi a architektem „názorová shoda“ v naprosté většině řešení. Stejně tomu bylo i v případě radiátorů - radiátory pod okno patří, tvoří pocitově pomyslný parapet a teplo je „vidět“. Prostě nám to nevadí, berte to tak, jak říkal Limonádový Joe - někdo má rád holky jinej zase vdolky. Díky za názor a zdravíme
vdolky
Mrakomor
| 30.07.07 07:55
......a investor má rád vdolky nebo holky??
radiator
| 04.08.07 11:08
Asi máme každý z nás jiný názor na parapet a na kombinaci francouzké okno a klasický radiátor. Jinak Váš názor respektuji
to mr. investor
Jan Blaha
| 08.08.07 06:41
dobry den, mel bych jeden takovy dotaz, Vas dum se mi velice libi, a to natolik, ze bych si jej taky rad postavil na svem pozemku. predem se proto chci informovat, zda by Vam to nevadilo, podle Vasi odpovedi oslovim autora, jestli by mu to taky nevadilo. proc by se z pekne veci nemohl stat typ, vzor, priklad pro ostatni i jinde? dekuji velice za odpoved, imho doufam ze se nejak dohodneme. z Vasich odpovedi taky citim, ze jsme si nazorove velice blizci. jsem s pozdravem. Blaha Jan
odpověď Janu Blahovi
investor
| 08.08.07 09:59
Váš zájem o náš dům nás těší, nám jeho opakování nevadí nicméně autorská práva jsou v rukách architekta a proto se prosím obraťte na něj. Myslím však,že by určitě navrnul podle Vašich požadavků a podle Vašeho konkrétního pozemku jiný zajímavý dům.

Zdravím, investor
vesnička
Patrik Vácal
| 10.08.07 09:33
Dobrý den, máme investorský plán postavit nedaleko města Tábora vesničku na rozparcelovaném poli. Vesnička by obsahovala kopie domků a váš domek bychom tam uplatnili maximálně 4krát. S kolegou jsme uvažujeme o tom, že bychom kontaktovali pana architekta a požádali ho o svolení s výstavbou. Vaše požehnání bychom uvítali.
vesnička?
Viktor Vlach
| 10.08.07 10:16
Tak tomu říkám síla... kolikrát tam bude třeba Korbíkova vila Savoy? A kterému z dalších českých architektů se dostane té cti ve Vaší vesničce vystavovat?
ad pan Vácal
chitektar
| 10.08.07 10:42
Kopírujte stavby, kterým vypršela autorská práva, třeba pyramidy ...
prachy
digy
| 10.08.07 01:13
Proč kopie? Je to jen o penězích? A proč několikrát ten samý dům? Myslim, že kvalita domu nespočívá jen v dispozici. Tam kde je krásný výhled v originále, může budoucí majitel kopie koukat na kopie svého a jiných domů. Proč se pak stěhovat třeba ze sídliště do takového místa?
Odpověd panu Vlachovi:
Patrik Vácal
| 10.08.07 01:25
s vilou savoy se nepočítá, že jde o sociální designové bydlení pro nižší vrstvy.
fíha...
stano
| 10.08.07 01:29
No to ma ozaj zaujíma, aký postoj k takémuto vývoju situácie majú samotní autori. Tak sa zdá,že je na svete typový projekt :o) Tiež by som rád vedieť, či v tých kópiách domov vo vesničke pri Tábore budú bývať kópie, prípadne klony majiteľov originálov :o) Sranda musí byť
...
Viktor Vlach
| 10.08.07 01:00
Panečku, tak nižší vrstvy si budou uprostřed pole bahnit v "designovém" bydlení, na parcelkách budou stát v několika vydáních kopie už postavených domů vytržené ze souvislostí a na místo bude přijíždět jeden autobus za druhým, aby si studenti omrkli všechno pěkně na jednom místě a nemuseli se trmácet po světě od domu k domu. Něco jako Legoland, v našich podmínkách Vácalland. Gratuluji.
klon z nižší vrstvy
investor
| 10.08.07 02:45
To je nádhera, když se plácne prknem do hladiny rybníka a vlny letí stojatou vodou! Děkuji všem za názory, snažil jsem se zůstat opodál a sledovat cvrkot, ale nejde to. Prosím klonovat se nedám. Ale teď vážně, myslím, že přesně to vystihnul Digi. Pokud to myslí pan Vácal vážně (stále si myslím, že je to sranda, že Stano?) nezbývá mi, než se opakovat a znova připomenout, že zájem nás těší, ale věřte, že architekt zpracuje určitě zajímavavý návrh pro konkrétního investora a konkrétní místo.
PS Stano, prosím čo robí Varga a Hammel? Stále oprašuju jejich staré desky a zdají se mi lepší a lepší?
to all
Jan Blaha
| 10.08.07 02:56
Dobry den Vam vsem. Omlouvam se za smer diskuse ktery se mi podarilo nechte nastavit. Dalsi pripadna obchodni jednani v tomto smeru povedu vyhradne v soukromi. Investorovi dekuji za projevenou ochotu koncept nesobecky sdilet i s nekym jinym.
Domnivam se vsak na 100% ze je hodnotnejsi priznana kopie / umysl, povysena na TYP oproti vsem tem skrytym "typum", kopiim, klonum a padelkum z Architectural Review, El Croquis apod.
panu bláhovi
Patrik Vácal
| 10.08.07 03:11
Pane Bláha snad se dohodneme spolu, jestliže získáte dobrozdání na dům v Poříčí, uděláme vesničku z těchto domků....a s vámi dohodneme finance za podstoupení plánů.
...to je teda cirkus
chitektar
| 10.08.07 04:36
Pan Vácal je asi patafyzik. Jeho úvahy se ubírají po zcela nezmapovaných cestách..
to Vacal & others
Jan Blaha
| 10.08.07 04:17
Dobry den, pane Vacal.
Vim ze zde jiz zaznel pojem "Vacalland" a nerad bych byl spojovan s jakymkoliv Blahalandem, nebot tak blahovy zase nejsem. Na archiweb se obracim prave proto abych se vyhnul developerum jako jste zrejme Vy!
Uprimne se snazim dobadat odpovedi na otazku proc by mela byt bez povsimnuti opakovana pouze osklivost a nikoliv krasa.
Namety ostatnich k tomuto tematu uvitam, dekuji.
A tez doufam ze zucastneni nemaji nic proti "nizsim strednim vrstvam" k nimz mam tu cest take patrit.
not to Vacal
Jan Blaha
| 10.08.07 05:27
Jen navysvetlenou:
cim dal vic jsem uchvacen predstavou mit svoji vlastni Obrazovku, moci si ji natocit kam se mi zlibi a svetu nastavit plechova zada (...a vyhled na kourici tovarnu s rozradovacim nadrazim ktery mam k dispozici na svem pozemku si podle mne nezada s kdejakym romanskym kostelikem).
Snahy pana V. na konceptu atelieru new work pouze vyrejzovat bez kouska citu jsou mi protivne a cizi a nebudu se k nim vracet. Asi reknete ze jsem blazen mozna jo ale snim si svuj industrialni sen.
A propos - radiatory pod okny bych si osadil presne tak a jeste natrel cernou grafitovou barvou...
panu Blahovi
investor
| 10.08.07 06:06
držím Vám palce
vietnamská vesnička
digy
| 10.08.07 06:22
vesnička se sociálním designovým bydlením, to slyším prvně. Takže něco jako designové šatstvo od Vietnamců pro nižší vrstvy. Co je na tom pak designového? Nic, Vždyť to nikdo nenavrhnul. Design=návrh. Nějak mi to nedává smysl, ale půjde to na dračku stejně jak ty hadry od Vietnamců. Kvalitní a pěkný sociální bydlení jsem viděla v Holandsku, ale tam to přímo podporuje stát, narozdíl od našeho aparátu, který podporuje developery jako pan V., Vietnamské kopie a sebe. Jsou na tom nižší vrstvy opravdu tak bledě, že kupují kopie, nebo je design opravdu tak drahý?
panu Vácalovi
Viktor Vlach
| 10.08.07 07:56
já fakt zírám, jak se to dneska dělá... od lidí, kteří používají termíny typu "dohodneme se spolu" (to jest bez autora) nebo "s vámi dohodneme finance za podstoupení plánů" je fakt lepší držet se hodně daleko... bohužel znám spoustu podobých případů, ale Vy k tomu máte tu správně zdravou drzost pořešit to všechno na veřejnosti...
...
ondrejcisler
| 10.08.07 08:01
nezbývá, než si s Elvisem zazpívat Viva Las Vegas.
...
Viktor Vlach
| 10.08.07 10:09
...Elvis byl originál, tohle už jsou tak trochu ZZ Top...
pro Viktora Vlach a pana Cislera
A.J.K.
| 12.08.07 08:54
ja sam naproti tomu ziram na debatu o domku,ktery snad by nechtel zadny arch. kopirovat / chtel bych znat ten duvod!/ --- diskutery predevsim zaujaly iluzorni/ mozna skutecne naklady na porizeni neceho podobneho - s Japoncema a hospodarenim mistem/,zastavenou plochou se neco podobneho neda porovnat ani omylem - cele3 m hloubky obytne haly jsou proskleny a vysledkem je pry pohled na kostel,coz je dle komentaru vynikajici- ulozne prostory jsou vsak na takovem minimu,ze to snad ani uz dal nejde.Podivne ,/ Buh vi proc/, zprohybani pudorysu je opodstatneno na tak minimalizovane plose / viz cast autorske zpravyú,kdy nakonec dojdeme k zaveru ze lichobeznik,do ktereho se nacpalo naprosto vse i s prusvihy,neni resenim ,ale spise problemem---- nicmene,investor zde donekonecna opakuje,ze bydleni je pro nej prijemne - beru na vedomi - a je to to nejdulezitejsi - moje pripominka se v podstate netyka niceho jineho,nez obycejne klasiky,ze pri min.zastav.plose je nutno zachazet s dispozici velmi "setrne" - velmi "setrne"- protoze investor a jeho repliky byly vesmes t
zajimave a prijemne ( soucasne mu fandim,ze si vybral kvalitni architekty),nepral bych si,aby muj pohled na dum bral jako postoj negativsty - nikoli,rekl bych,ze na "petniku" se zdarilo zrealizovat mozne z mozneho - osobne Vam pane investore gratuluji k tomu,ze jste se obratil na architekty,nikoli na "take" architekty,kteri kresli BARAKY. --- vysledek je,i s mymi zcela nepodstatnymi pripominkami tomu adekvatni dum - v obecne rovine Vam gratukuji !Prijemne bydleni.
pro a.j.k.
investor
| 12.08.07 10:03
Díky moc za upřímná slova, víte přesně co říkáte. Od začátku jsme si byli vědomi toho, že jdeme do architektonicky zajímavého domu a že v rámci minimálních nákladů, které jsou opravdu reálné, oželíme hlavně velikost úložných prostor. Jak jsem již napsal, nejsme mladá rodina a expandovat již nebudeme a tak jsem zvolili jednoznačně tento dům před chladnokrevně vykonstruovaným prostorem. Volba se vyplatila a výborný pocit z bydlení s dlouholetou vazbou na místo nám nahradí nějaký ten kubík prostoru.

zdravím, investor.
pro A.J.K.
Viktor Vlach
| 12.08.07 11:31
... naše reakce se netýkaly ani samotného domku, ani odvahy investora, ani dovednosti architektů... alespoň za sebe před tím tím vším smekám. Reagujeme na "investiční záměr" pana Vácala, který se chystá osázet těmito domečky (a nejen jimi) jakési pole za vesnicí... nezdá se, že by se chystal jednat s autorem, vše vyřizuje přes třetí osoby. Tady jde jen o pricip- co kdyby se na takovém políčku objevil i nějaký Váš domek bez Vašeho vědomí? A vůbec, může se z toho domku stát TYP? Namísto výhledu na kostelní věž bude muset stačit pohled do sousedova bazénu...
VENKOV
VENKOVAN
| 15.08.07 05:53
...A CO TOHLE, JAK SE TO SLUČUJE S VENKOVEM???! HLINÍKOVÝ PLECH...NO NEVÍM. ASPOŇ ŽE KOMÍN JE KOMÍN A NÉ ROURA...
DŮKAZ, ŽE "ŠIKMÁ STŘECHA" NEZNAMENÁ NIC!!! DŮM NEDĚLÁ VÍC VENKOVSKÝM NEBO JEHO ARCHITEKTURU LIDOVĚJŠÍ...
REGULACE NAHRÁVÁ TUPOSTI...
A VŮBEC, MĚL BÝT DŮM NA VENKOVĚ "LIDOVÝ"???! PROČ???
odpověď venkovanovi
investor
| 15.08.07 08:56
Díky za váš příspěvek, původně jsem si myslel, že anonymní příspěvky ponechám bez povšimnutí, ovšem opět mi to nedá. Chtěl bych se zastat architekta, protože jak ho znám, určitě se nesnažil učinit sešikmením kvádr nebo krychli lidovější, prostě jenom klasický dům s pultovou střechou učinil zajímavý lichoběžníkovým půdorysem a je to moc pěkný nápad. S tím, že regulace nahrává tuposti souhlasím, nicméně náš architekt má k tuposti nekonečně daleko a já si myslím, že pultovku navrhnul proto, protože jí jednoduše chtěl navrhnout.
A nakonec odpovídám na Vaší otázku, zda by dům na venkově měl být lidový a proč - nejsem architekt, ale myslím, že každý dům určený k bydlení, by měl být lidový, protože v něm bydlí lidé. A.J.K. - omlouvám se, že se stále opakuji, ale opět musím připomenout, že se nám bydlí dobře a proto si myslím, že náš dům v tomto smyslu lidový je, pokud ovšem nechápeme lidovost jako cibulákový vzor na fasádě nebo jako modré montérky pro všechny.
Ještě jednou děkuji anonymnímu venkovanovi (nebo neanonymnímu Venkovanovi) za příspěvek a zdravím.
investor
VENKOV INVESTOROVI
VENKOVAN
| 16.08.07 12:25
...DÍKY ZA ODPOVĚĎ.
NAVRHNOUT NĚCO "JEDNODUŠE PROTO, ŽE TO CHTĚL NAVRHNOUT" NEBEZPEČNĚ ZAVÁNÍ SVOBODOU...!!!
MĚJTE SE PROTO MEZI ZDEJŠÍM LIDEM NA POZORU...
licho
běžník
| 16.08.07 02:44
...že by větší bráška?
http://www.archiweb.cz/buildings.php?type=3&action=show&id=6 96
Investorovi
Hloupý Honza
| 16.08.07 03:58
Je super, že dům dokázal vyvolat docela inteligetní diskuzi prostou výkřiků a ještě více mě těší, že se sám investor zapojil do debaty. Hezká situace, kdy investor je hrdý na svého architekta a veřejně o tom diskutuje.

Na ivestora, když mám tu příležitost, bych měl otázku, jaký byl prvotní impuls k výběru konkrétního architekta - zkoumali jste dosavadní realizace, listovali telefonním seznamem? Aneb čím má architekt zaujmout uvědomnělého laika?
odpověď trochu lichému běžníku
investor
| 16.08.07 10:58
Máte pravdu, lichoběžník tu už asi byl. Myslím však, že pojetím a rozsahem jde o něco jiného a určitě budou i další lichoběžníky a budou originální, přeci jednou provždy nezmizí z povrchu zemského. Kdybychom to vzali ad absurdum, co ty miliony kopií prvního obdélníku (který byl první nevím, nejsem vzdělán v oboru). Jako laik myslím, že spíš záleží na způsobu, jak někdo ten základní obrazec uchopí.
Díky za příspěvek a zdravím, investor
odpověď hloupému Honzovi
investor
| 16.08.07 10:12
Jsem rád, že se Vám debata líbí a k tomu výběru architekta - poradil kamarád architekt znalý poměrů, jiný poradil připravit si fotografie domů, které se nám líbí. Pak jsme oslovili architekta, který vypracoval studii a bylo jasno. Výhodou bylo, že oni kamarádi architekti byli ochotni poradit. Samozřejmě jsme viděli stavby. které architekt navrhoval.
Zdravím investor.
naprosto lichý
běžník
| 17.08.07 08:24
...ale jistě. Smyslem poukazu na většího brášku nebylo podezírat domek v Poříčí nedejbože z neoriginality. Spíš jen poukázat na použití ne úplně obvyklé formy v jiných souvislostech na druhém konci světa. S tím prvotním obdélníkem máte určitě pravdu. Opakujte cokoli pár set let a ejhle - je tu tradice!

Koneckonců nezměrnou touhu po originalitě považuji za prokletí všech architektů, a těch českých zejména...!
Kamrádi
hrnec
| 24.08.07 02:56
Jo jo není nad kamarády, kteřívždycky dobře poradí.....
plech, lichobeznik a velka okna
hetzer
| 11.03.08 10:12
ten plech na projektu urcite vypadal dobre ale kvalita realizace znacne pokulhava. lichobeznikovy tvar ocenuju, je to originalni,ozivujici a moc problemu to neprinasi - v mem dome take nejsou prave uhly. dost dobre nechapu, proc okna sahaji az k podlaze, kdyz je stini obrovsky radiator??
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.

Více staveb od NEW WORK