Situace
Parcela pro stavbu kostela byla velmi malá pro splnění požadovaných kapacit. Proto se van Eyck rozhodl pro jednoduchý půdorys obdélníka.
Idea autoraHmota budovy z šedých betonových bloků je zvenčí přísně hranatá a maximálně využívá obdélníkový pozemek. V interiéru však stavba působí nebývalou atmosférou propojením účinků prostoru, světla a forem. Autor si přál spojit vlastnosti nízké krypty v podobných prostorách s motivy převýšených gotických interiérů. Toho docílil proporcemi světlých výšek v interiéru.
Vstup do kostelaVstup z ulice do kostela je snížen oproti okolnímu terénu. Vstupy jsou koncipovány symetricky naproti sobě po bocích kostela. Jedny dveře jsou úzké a střídmé, druhý vstup disponuje širokými dveřmi s bočním světlíkem a mohutným otočným křídlem.
Interiér kostelaTento kostel kombinuje vysoký prostor (11 m), převýšená hlavní loď (trakt) - neboli jakási vnitřní ulice - působí posvátně a pokorně, kontrastuje se sborovým sálem s nízkou světlou výškou (2,5 - 3,5 m) s vestavěnými lavicemi.
Utilitární půdorys disponuje spíše jednoduchostí a veškeré geometrické hry jsou soustředěny na strop, který se stává přehledným geometrickým labyrintem kruhových světlíků a polokruhových stěn.
Světlíky mají podobu světelných bubnů, ze kterých dolů klesá difúzní světlo. Světlíky jej distribuují takovým způsobem, že vytváří atmosféru jakéhosi vnitřního kosmu.
Nina Ličková