Ředitelství Dopravního podniku města Brna

Ředitelství Dopravního podniku města Brna
Městský dům s vertikálním členěním se nachází v proluce mezi zástavbou z přelomu tohoto století. Objekt má exponované zaoblené nároží s prostorově řešenou (galerie přes dvě patra) vstupní halou s reprezentativním centrálně umístěným schodištěm.
Uliční fasáda je navržena jako klidná, okenními otvory pravidelně členěná plocha. Po celé výšce prosklený parter je pravidelně traktován nosnými sloupy. Poslední patro objektu ustupuje - vzniká tak směrem do ulice terasa zakončená výraznou římsou. Směrem do zahrady kláštera sv. Voršily jsou okna ve fasádě omezena na minimum.
Řešení novostavby odpovídá měřítku okolních domů. Vnější výraz vyjadřuje funkci a účel objektu a rovněž i dobu jeho vzniku. Konkrétní výtvarné a barevné řešení a členění fasád, tvaru střechy a výběr materiálů jsou tradiční a charakteristické pro městskou architekturu - sendvičový obvodový plášť, omítka štuková, sokl - obklad přírodním kamenem - travertin, výplně otvorů - rámy kov, sklo čiré, okna hliníková s nerezovým ostěním, vnější zábradlí z bezpečnostního skla, vnější okenní žaluzie - typ Screen, střešní krytina - plech.

Dispoziční řešení
1. podzemní podlaží - servisní a technické provozy celého objektu, především výměníková stanice, elektrorozvodna, náhradní zdroj a skladové zázemí, dále sklad TPO, zázemí autoprovozu OŘP MHD, sklad OP MHD. Umístěny jsou zde rovněž šatny OŘP a OP s hygienickým zázemím, tabulárna, sklad popelnic a strojovny výtahů včetně osobních a nákladních výtahů.
1. nadzemní podlaží - centrální vstupní hala s recepci, která má funkci vrátnice, a zároveň místo pro získání základních informací o dislokacích provozů DPMB v objektu. Po levé straně je umístěna přepážková hala s předprodejními místy, za nimi se nachází zázemí prodejců a prostor pro příruční trezorky. Z přízemí je přístupná garáž se třemi parkovacími místy. Do garáže ústí podlahový výtah, umožňující spojení s 1. PP, a navazuje na ně sociální zázemí a malý sklad.
2. nadzemní podlaží - centrální pokladna, účtování, trezorové hospodářství, doplatková pokladna, dále hygienické a sociální zázemí a šatna pro 13 žen.
3. nadzemní podlaží - provoz vedoucího TPO, vedoucího přepravní kontroly, provoz právního vymáhání a dispečink objektu; pořizovačky dat, pořizování dat revizory, podatelna a sklad. V patře je navržena šatna pro 50 mužů a sociální a hygienické zázemí.
4. nadzemní podlaží - úsek dopravního ředitele, sekretariát, zasedací místnost a asistent; pracovny vedoucího oddělení grafikonu a jízdních řádů, vedoucí odboru provozu MHD, oddělení bezpečnosti a provozu MHD, pracovníci zastávkových zařízení a konstruktéři výlukových jízdních řádů.
5. nadzemní podlaží - ústřední dispečink, vedoucí ústředního dispečinku, server, technici a technologie RIS s telefonní ústřednou a ekonom; zázemí sálu, místnost pro odpočinek směny a pořizování dat.
6. nadzemní podlaží - pracoviště generálního ředitele DPMB s navazujícím sekretariátem, zázemím, vedoucím kanceláře, tiskovým mluvčím a zasedací místností; kancelář asistenta generálního ředitele, stížností a provoz vedoucího rozvoje MHD s asistenty.
7. nadzemní podlaží - jídelna s 52 místy, salonek a prostory pro výdej jídel s provozním a hygienickým zázemím. Na jídelnu navazuje terasa.
1 komentář
přidat komentář
Předmět
Autor
Datum
Skromná a krásná.
Radim Vrána
01.07.08 09:14
zobrazit všechny komentáře

Více staveb od RAW Architekti DRNH