Díky patří také osvícenému vedení obce a školy, že nechalo školu navrhnout architektem. Takže díky Hradištko, už vím, že moje děti budou trávit školní léta v kvalitním baráku, u kterýho se podařilo z malého obecního rozpočtu dostat maximum.
Hodnotím to určitě pozitivně, ale co mě mrzí (a vůbec nevím/nehodnotím, nakolik toto mohli architekti ovlivnit) je fotka ze třídy, potažmo půdorys tříd, s tím uspořádáním učitel versus žáci, prázdná třída, se samotným umyvadlem na stěně (to je radši mimo úhel fotky)... Vim, že tohle už tak úplně nesouvisí jen s architekturou samotnou, ale i přístupem učitelů/školy a nakonec to tak úplně být nemusí (tzn. že tato fotka je trochu zavádějící), jen je to mírný šok... v porovnání se základními školami ve "vyspělejších" zemích i z 80/90 let - třídy mají různé zóny, relaxaci, knihovny, učební pomůcky, nějaké vybavení, židle s lavicí spíše po jednom - větší mobilita/možnosti uspořádání, do skupin, kruhu, možnost se někde protáhnout/lehce zacvičit atd... Centrální místnost - v tomto případě zase bez vybavení, žádné skříňky, možnost si sednout, zeleň, nějaký společný smysl. Prostě co má působit jako příjemné prostředí plné podnětů, působí jako to nejnutnější minimum, holobyt (i když standardem převyšuje průměr).
Je mi jasné, že finance byly omezené a výsledek je pravděpodobně v rámci možností stále vítězství a doufám, že toto se časem spraví. Jen podotýkám, že v porovnání se zahraničím to na mne stále působí jako jednou nohou v totalitě, bohužel jako většina našeho školství...
Vzhledem k tomu, že u nás moc kvalitních nových školních budov není je to fajn, ale jinak mi to přijde spíše rozpačité. Jednoduchost uliční fasády je logická, ale tady to hmotově i kompozičně působí značně neuspořádaně. Uvnitř to mimo atria, které je fajn, působí jako jakákoliv jiná škola, žádný posun oproti běžnému průměru. Přitom alespoň minimální progresivita by se tady přímo nabízela. Nechápu snížené parapety a skleněné zábradlí, u školy to jsou prvky až nevhodné. Výhled je krásný, Hradišťko znám, ale mám pocit, že za hezkého počasí to bude dobré akorát tak k tomu, že si děti i učitelé uvědomí, že by bylo lepší být někde úplně jinde(-:. Navíc toto řešení tak úplně nekoresponduje s proklamovaným šetřením, stejně tak jako nákladné akustické podhledy ve třídě. Je to fajn škola, ale jinak spíše nevyužitá příležitost.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Je mi jasné, že finance byly omezené a výsledek je pravděpodobně v rámci možností stále vítězství a doufám, že toto se časem spraví. Jen podotýkám, že v porovnání se zahraničím to na mne stále působí jako jednou nohou v totalitě, bohužel jako většina našeho školství...