"Podle Lao Tse, realita prázdného objektu je v prázdnu, nikoliv ve zdech, které jej vymezují. Mluvil samozřejmě o duchovní realitě. Ta je také realitou dvojčat Petronas Towers. Síla prázdna vzrůstá a vytváří pěším mostem a jeho podpůrnou strukturou portál do nebes - bránu do nekonečna."
Cesar Pelli, 1995
Provoz
29 rychlostních dvoupatrových výtahů v každé věži, 10 eskalátorů v každé věži, Skybridge mezi věžemi je dlouhý 58,4 m a výška jeho podlahy je 170 m nad úrovní ulice.
Půdorys
Návrh budovy vychází z tradiční islámské geometrie, ve které je složitost metaforou nepostižitelnosti Boha. Tvar půdorysu je odvozen od osmicípé hvězdy, do níž je vloženo osm půlkruhů pro vytvoření šestnáctistranného tvaru. Dva čtyřicetiposchoďové válce přilepené k věžím zesilují význam budovy jako brány.
Nejvyšší stavby, Cheopsovou pyramidou počínaje a Sears Tower v Chicagu konče, se vždy nacházely na západě. To vše se však změnilo roku 1997, kdy byly v Malajsii dokončeny tehdy nejvyšší Petronas Towers.
Pelliho dvojčata - postavená pro Petronas, státní naftařskou společnost - představují svým tvarem obraznou a doslovnou bránu do Kuala Lumpur City Center, rozlehlého města ve městě, jehož duchovním otcem je předseda vlády Mahathir Mohamad. Navzdory kritice nového centra hlavního města, které má přibližnou rozlohu jako 9 Empire State Buildings ve městě velikostně srovnatelným se San Diegem, a pochybám o udržení krkolomného růstu malajské ekonomiky jako v posledních osmi letech, je Mahathir odhodlaný vytyčený plán dokončit.
Pelli byl obviňován z vytvoření návrhu, který byl jednoznačně malajský, přestože v okolí bylo jen velmi málo toho, co by inspirovalo k malajskému tvarosloví. Nejvýznamnější budovy ve městě byli postaveny britskými kolonialisty a městské komerční stavby odpovídají neurčitému mezinárodnímu stylu. Jediná pravdivá malajská archetypální tradice je jedno či dvouposchoďový bymbusový dům s doškovou střechou. Pelliho vlastní komentář:
"Snažil jsem se reagovat na podnebí, na převažující islámskou kulturu a na podstatu tvarů a vzorů tradičních malajských budov".
Pelliho neobyčejné užití materiálů se odráží v dokončených interiérech, které jsou odvozeny od vzorů a materiálů užívaných v regionálním umění. Surau a kaple jsou včleněny do budovy umožňujíce muslimským pracovníkům kanceláří provozování modliteb klečíce k Mecce. K zachování pohledů limitovaných různou intenzitou denního světla byla okna navržena jako horizontální průběžné stuhy opatřené slunolamy, které společně s broušenou nerezovou ocelí a sklem věží působí lehce a tropicky.
Symetrické věže spojené skybridžem ve 42. poschodí poukazují na formu brány. Každá věž má svou vlastní kompoziční vertikální osu, nicméně celková kompozice je utvářena kolem hlavní osy položené mezi oběma věžemi. Podle Pelliho je právě toto mystické prázdno, nikoli rekordní výška budovy, hlavním faktem, který dává Petronas Towers nezaměnitelnou identitu.