Dva prostorné moderní byty vznikly radikální rekonstrukcí zchátralých interiérů historického paláce v italském městě Brescia. Byty mají shodný půdorysný tvar, nacházejí se totiž v podlažích přímo nad sebou. Kvůli rozdílu ve světlé výšce však bylo třeba najít pro ně odpovídající individuální architektonická řešení. Prostor Mezonetu v pianu nobile, ve druhém nadzemním podlaží, využívá vertikální aspekt s výškou stropu 4,4 metru. Byt se zaoblenou stěnou, který se nachází ve třetím nadzemním podlaží, naopak více pracuje s horizontálním směrem a místnosti odděluje sníženými příčkami.
Oba interiéry byly v nevyhovujícím technickém stavu. Původní dispozice rozdrobila prostory na množství malých místností, některé bez přístupu denního světla. Štukový podhled zakrýval nejzajímavější architektonické prvky – zdobené dřevěné průvlaky a dřevěný trámový strop. Ty byly odhaleny až na začátku demoličních prací.
Nosné dřevěné průvlaky vykazovaly v nálezovém stavu viditelný průhyb. Trámový strop je v bytech pnutý různým směrem; v Mezonetu v pianu nobile vede středový průvlak rovnoběžně s fasádou, v Bytě se zaoblenou stěnou kolmo k fasádě. Sekundární stropní trámy byly v několika místech nahodile oslabeny výřezy pro kouřovod. Nosná konstrukce byla proto zespodu vyztužena ocelovými sloupy a trámky a shora ve skladbě podlahy doplněna betonovou mazaninou s kari sítí.
Přísun denního světla a čerstvého vzduchu zajišťuje jen dvojice velkých oken do ulice. Ani v jednom bytě neodpovídalo stávající provozní a hygienické vybavení normovým požadavkům.
Cílem architektonického řešení bylo připomenout velkorysou atmosféru původních prostorů a přitom vytvořit čitelnou a funkční vnitřní dispozici. Provozy od sebe oddělují "stěnové objekty" – velikostí na pomezí architektury a mobiliáře, formou navýsost současné v protikladu k textuře historických materiálů.
Snížená výška stěnových objektů propouští světlo do hloubky dispozice. Ve stejné výšce končí také sádrokartonová předstěna u obvodových zdí. Slouží nejen k zakrytí nerovností historické konstrukce, ale také k skrytému vedení instalací (rozvody elektřiny a médií) a k vystavení osobních předmětů v mělkých nikách.
Mezonet v pianu nobile se nachází v místě původního hlavního společenského sálu paláce. Velkorysost historického prostoru připomíná záměrně odhalená nepřerušovaná plocha stropu. Vložené objekty koupelny a spacího patra jsou řešeny jako abstraktní propojené útvary. Z obytného prostoru vede schodiště na spací patro, kde široká sádrokartonová konstrukce zábradlí slouží zároveň jako čelo postele a noční stolek. Objekt spacího patra v sobě skrývá další úložné skříňky, regály a niky.
Byt se zaoblenou stěnou rozdělují dvě snížené příčky, oblá a pravoúhlá, a samostatný objekt koupelny a šatny. Jednotlivé místnosti jsou tak spíše naznačené, než přísně uzavřené. Oblá příčka odděluje malou kuchyň na jedné straně a útulný výklenek jídelny s kulatým stolem na druhé straně. Pravoúhlá příčka definuje přechod z obytného prostoru do ložnice. Směrem do obytného prostoru navíc vytváří polici pro televizní obrazovku a niku pro radiátor, směrem do ložnice čelo postele.
Byty jsou vybaveny střídmě, ale pečlivě vybraným mobiliářem. Na míru vyrobené kuchyňské sestavy a truhlářské prvky z dubového dřeva doplňuje v mezonetu bílý a dubový nábytek, v bytě druhém nábytek z ebonizovaného tmavého dubu. Většina mobiliáře zachyceného na fotografiích pochází z dílny miduny, sesterské společnosti architektonického studia. Nábytek miduny navrhuje architekt Alessandro Preda a v italské Veroně jej vyrábí mistři truhlářského řemesla. Jednotlivé kusy kombinují nadčasovou formu s hřejivými materiály a rozmarnými akcenty. Vzniklé napětí mezi jemnou řemeslnou prací a minimalistickou formou dále umocňuje kontrast starého a nového, který se odehrává na úrovni architektury.