Koncertní sál orchestru „New World Symphony“ tvoří velká bílá krabice, do níž jsou vměstnány různé geometrické útvary. Jasnou formu z venku narušují jen zvlněný bílý přístřešek, členité střešní nástavby a prosklená fasáda o ploše 650 m² umožňující kolemjdoucím nahlédnout dovnitř unikátního foyer. Součástí projektu je také veřejný park od holandského studia
West 8, které členěním dlažby napodobuje dekonstruktivistický sloh
Franka Gehryho. Zatímco na vnějším plášti je Gehryho rukopis těžko rozpoznatelný, tak vnitřní organické formy, nákladné točité schodiště a dramaticky uspořádaná koncertní síň se již odvíjejí podle osvědčeného receptu uplatněného poprvé před patnácti lety v Bilbau. Stěny se zprvu naklápí, stropy se křiví než nakonec v explozivních formách vyráží ze stavby ven. Koncertní sál v Miami však není tak expresivní jako jiné Gehryho kulturní stavby. Hlavní těžiště projektu spočívá v akustickém vybavení a technickém zázemí sálu, který spíš než koncertní budova slouží jako hudební laboratoř.