Jak umístit školu v prostředí bez kontextu (plán zástavby nejbližšího okolí je zatím zcela neznámý) a jak navrhnout maximálně flexibilní školu se třemi samostatně oddělenými výukovými bloky, kde každý zaujímá přibližně jedno podlaží, a schopností rozrůstat se nebo zmenšovat podle potřeby?
Ve stavebním programu školy podle našeho názoru cházel také plnohodnotný společenský sál pro maximálně 700 studentů. Společně s tím musel být brán v úvahu fakt, že kvůli extrémním větrným podmínkám panujícím na severním pobřeží Holandska nebude po většinu roku možné využívat školní dvůr.
Spojením všech požadovaných tříd a doprovodných prostorů do jedné dlouhé spirálovitě zatočené stoupající chodby se najednou vyřešily všechny nedostatky, které byly před chvílí zmíněny. Kvůli absenci 'tradičních' podlaží se nabízí nekonečné množství flexibility, zatímco nepřetřitá spirála uzavírá rozlehlé centrální náměstí zakryté velkou nafukovací střechou zabezpečující příjemné klima po celý rok. Uvnitř atria je vysázen bambus. Největším komplimentem od uživatelů bylo, že si tu studenti připadají jako v džungli nebo pralese. 'Schází tu už jen opice'.
SeARCH