Většina současných hotelů by se dala charakterizovat jako neustále se opakující anonymní hotelové buňky nalepené na sterilní koridory. Cílem je na co nejmenší ploše ubytovat co největší počet hostů, ale zároveň jim poskytnout iluzi exkluzivity a jedinečného přístupu ke každému z nich. Hotel Puerta América se co nejvíce pokusil vyhovět vkusu každého případného zájemce. Dvanáct pater pokojů navrhovalo dvanáct různých architektů. Lze si tak snáze vybrat pokoj odpovídající vašemu vkusu. Běžně chápanému hotelu se však nejvíce vymyká čtvrté patro, na jehož podobu byla vypsána soutěž, kterou vyhrálo londýnské Plasma Studio. Vznik této jedinečné a neopakovatelné formy popisují její autoři následovně:
„v návrhu 4. patra jsme vycházeli z opakujícího se rytmu příček, instalačních šachet a vstupních dveří do pokojů, který sloužil jako pevný rám, od něhož se nepravidelný tvar chodby odvozoval. Jinými slovy kolmé dělící příčky byly taženy podél svých os, zatímco vstupní otvory vytvářely odpor (rezistenci). Rázné geometrii přidaly na účinku LED diodami prosvětlené švy mezi jednotlivými trojúhelníkovými panely. Každá část chodby tak získala neopakovatelný charakter. Barva osvětlení odtud přechází i do přiléhajících hotelových pokojů, takže každý z hostů dokáže v rámci chodby intuitivně pocítit umístění svého pokoje.“Je zapotřebí trocha zvyku, aby se člověk v ocelové jeskyni plné nerezu, skla a ostrých rohu cítil se alespoň trochu příjemně. Plasma Studio nikdy nešlo snadnou cestou. Jejich návrhy jdou až na samou hranici, dráždí svojí těžkou uchopitelností, ale především razí cestu do budoucnosti.