Hlavní nádraží v Rotterdamu má nyní strukturu a rozměry odpovídající městské krajině; je v rovnováze s výškami charakteristickými pro metropole a současně reflektuje lidské měřítko. Město Rotterdam se vztahuje k novému nádraží prostřednictvím zhutnění městské struktury malého měřítka v okolí terminálu. Celá železniční zóna se sjednocuje s městem. Tato jemnější městská struktura s novými pohledy a průhledy, která mixuje bydlení a práci, výrazně zlepší kvalitu života a prostředí v nádražní oblasti. Esplanáda před nádražím je kontinuálním veřejným prostorem. Abychom této jednoduchosti a čistoty dosáhli, umístili jsme parking pro 750 aut a úschovnu pro 5 200 kol pod náměstí. Stanici tramvaje jsme přemístili k východní straně nádraží, plošiny náměstí rozšiřují. Autobusy, tramvaje, stanoviště taxi a plocha pro krátkodobé parkování jsou integrovány do stávající zástavby a nevytvářejí bariéry. Dlažba z červeného kamene z nádražní haly pokračuje před nádraží a dále sjednocuje s městem. Pěší a cyklistické trasy jsou příjemné a bezpečné, a cestující, kteří přijedou do Rotterdamu, mají nyní důstojný vstup do města bez automobilové dopravy.