Foodcourt City Park Jihlava

Foodcourt City Park Jihlava
Investor:CPI Jihlava Shopping, a.s.
Projekt:11-12/2018
Realizace:06-07/2019
Zastavěná plocha:370 m2


Zadáním projektu byla přestavba stávajícího foodcourtu formou rozšíření odbytových ploch a kompletní redesign této veřejné části foodcourtu na období, než dojde k rekonstrukci celého OC a rozšíření restaurací a kaváren.

Původní prostory pasáže a hlavně foodcourtu byly zastaralé a nenabízely návštěvníkům to, co by jim chtěl vlastník centra nabídnout. Původní řešení foodcourtu bylo dosti nešťastné a odráželo různé okolnosti jeho vzniku. Fakticky pouhým osazením typového mobiliáře do prostoru bez podhledu, bez jakéhokoliv náznaku strukturování prostoru, vznikla odbytová část bez adekvátní vazby na pasáž. Prostor byl temný, s malou viditelností, celkově působil depresivně.

Z důvodu pozitivní zkušenosti s naším architektonickým týmem na projektu Olympia Plzeň nás CPI napřímo oslovilo s žádostí o zpracování architektonické studie nového foodcourtu a my jsme se tohoto úkolu rádi chopili. Naším úkolem bylo navrhnout interiér, který bude pravým opakem původního. Zároveň jsme však měli stanovené striktní podmínky s ohledem na omezenou dobu existence budoucího foodcourtu (než bude povoleno, navrženo a zrealizováno rozšíření centra). Zadáním bylo navrhnout co nejrychleji, minimalizovat atypické prvky, ponechat stávající technologie, bez zásahu do PBŘ. Povolena byla pouze nová elektroinstalace pro nasvícení prostoru a maximalizace typového mobiliáře.

Prosvětlení prostoru
Záměrem návrhu bylo zejména prosvětlení prostoru, jeho rozčlenění do jednotlivých zón a celkové zpříjemnění posezeni klientů prostřednictvím uplatnění přírodních materiálů a tvarů. Cílem bylo nabídnout návštěvníkům širokou paletu druhů posezení. Hlavním prvkem centrálního prostoru je řada různobarevně čalouněných lavic obtékající prostor kolem sloupů a stěn. Pro zpříjemnění pobytu jsme do prostoru umístili množství zeleně.

Naší snahou bylo zároveň vytvořit příjemný prostor s novou osobitou charakteristikou, přitom s vazbou na osobitý design stávajícího objektu. Odbytovou část foodcourtu jsme rozšířili do pravidelného obdélníkového tvaru a členili na tři navazující funkční zóny: "Vstupní halu" lákající návštěvníky svou otevřeností, "obytný prostor" představující hlavní část foodcourtu a "salonek" jako klidnější ukončující část.

Široká paleta posezení
Cílem bylo nabídnout návštěvníkům širokou paletu druhů posezení. Od tradičních stolků, křesílek, polstrovaných lavic až po barové sezení u podélných či kulatých stolů. V přední části se zároveň nachází stůl pro coworking a různá pracovní jednání. Hlavním prvkem centrálního prostoru je řada různobarevně čalouněných lavic obtékající prostor kolem sloupů a stěn. Samozřejmostí je umístění zásuvek pro dobíjení mobilních zařízení prakticky v celém prostoru foodcourtu. Pro zpříjemnění pobytu jsme do prostoru umístili množství zeleně. Fasáda nákupního centra se pak stala inspirací členění zelených pásů a vyvýšených opěráků lavic na stěnách v centrální zóně foodcourtu.

Pro dosažení intimní atmosféry a vhodných světelných podmínek jsme navrhli na část stropu a stěn prostorný prosvětlený lamelový obklad doplněný o závěsná svítidla, která dodaly prostoru lidské měřítko.

Při vstupu z pasáže jsme navrhli novou designovou stěnu s 3D obkladem, která je novou vizuální identitou foodcourtu v prostoru stávající pasáže.
0 komentářů
přidat komentář

Více staveb od Obermeyer Helika a. s.