Čokoládovna Ajala otevřela v centru Brna svou první kamennou prodejnu a showroom čokolády. Prostor navržený studiem JUNG architekti bude sloužit mimo jiné jako místo pro tematické degustace a workshopy, které návštěvníkům přiblíží výrobu čokolády z nové perspektivy.
Nově otevřená prodejna přináší zákazníkům možnost ochutnat celý sortiment Ajaly, dozvědět se více o procesu výroby a zakoupit si produkty přímo od výrobce. V prodejně také Ajala nabídne limitované edice svých produktů určených pouze pro zákazníky prodejny.
„Chtěli jsme vytvořit místo, kde si lidé čokoládu nejen koupí, ale kde ji i zažijí,“ představuje koncept prodejny Filip Teplý, zakladatel Ajala Chocolate.
Návštěvníky obchodu přivítají minimalistické linie a přírodní pískové barvy na stěnách, závěsech a v povrchové úpravě světlého dřeva. Vytváří dokonalé pozadí pro hravé barevné obaly čokolád, které inspirovaly i design plisovaných svítidel.
„Vlastní obaly Ajala čokolád jsou velmi pestrobarevné a probouzejí k otevření chuťových pohárků. Návrhem obchodu jsme se snažili tuto pestrost podpořit a doplnit,“ popisuje tvůrčí proces architektka Barbara Jung.
Klíčovým prvkem prostoru jsou variabilní totemy, na kterých jsou prezentovány tabulky čokolád. Jednoduše z nich lze vyskládat prezentační display, podstavu pro veliký degustační stůl nebo jednotlivé ostrůvky pro čokoládový rituál. Totemy zároveň slouží jako úložné boxy, takže i když to tak na první pohled nevypadá, čokoláda je na zdánlivě malém prostoru schovaná opravdu všude.
Nová prodejna Ajala chce zkrátka místem pro všechny, kdo chtějí čokoládu v krásném prostředí čokoládu nejen ochutnat, ale i poznat.
JUNG architekti