Zdroj
Plán I, 1929-1930, č. 2, s. 89-91
Vložil
Jakub Potůček
21.01.2007 22:15

zpět na článek
16 komentářů
dátum
SunnyLady
| 02.11.13 03:55
Neviete kedy a kde bol článok uverejnený?
Re: datum
Petr Šmídek
| 02.11.13 04:20
Plán I, 1929-1930, č. 2, s. 89-91
čti Dr. L.
robert
| 05.11.13 10:40
Jest pouze architektura naplňující účel svými prostředky.
čti Dr. L.
Dr.Lusciniol
| 12.11.13 09:13

Troufám si, doufám že oprávněně, vztahovat tento pokyn na svoji osobu a jelikož má skromnost nepřipouští, že by značka "robert" ponoukala jakéhokoliv zde čtenáře k zahloubání se do mých sebraných spisů (jejichž útlý objem si po mém odchodu sotva vynutí konečné vztyčení Kaplického knihovna, na Letné) beru to jako pokyn mé osobě. Takže:

Četl jsem vážený pane, četl. Tak dávno, snad ještě ve škole, tak jsem si to musel přečísti znovu. Přesto mi stále uniká smysl Vaší bezpochyby bystré poznámky. Prosím, rozepište se, může to býti zajímavé. Možná se konečně i dopídím, třeba co myslel Vít Obrtl, píšíce:" hmota osazená v průseč níčích os". Předem děkuji.

Mimochodem, vyrůstaje na Královských Vinohradech, tak kozy jsem v živote nikdy nepásl. Že by jste teda Vy se mnou do té školy chodil?
...Che, che, che,...
šakal
| 12.11.13 01:21
...Ty přechodníky máte zase úplně zmotané. Raději se jich důsledně varujte, pane! (7:- ))

Jinak - aniž bych chtěl nějak zasahovat do možného nesouladu mezi Vámi a Vaším předřečníkem - si myslím, že jste zbytečně vztahovačný. Nejspíš se jednalo o pobídku ve smyslu: "Čti Doktora Lusciniola," což při použití zkratek zaniklo (7;- ))

Pěkný den vespolek! (7:- ))
...Jo,...
šakal
| 12.11.13 01:20
...jinak bych chtěl ten článek vidět napsaný v originále, aby vyšlo najevo, co je dílem autorovým a co vzniklo přepisem.

To není jen to Vámi zmiňované slovní spojení: "... v průsečničích os"; v některých pasážích totiž působí text úplně krypticky (např: "...že určila individua jsou puzena ..."). A s použitím interpunčních znamének dosahuje text místy úplně patafyzického rozměru - například na konci čtvrtého odstavce, kdy není vůbec jasné, jestli mají dotyčné grafémy význam souřadný, podřadicí, vylučovací nebo jaký...

Skoro to na mě dělá dojem, že to Obrtel psal na ubrousek v nějaké kavárně velmi krátce před zavírací dobou a nejspíš ho ani on sám po sobě nepřečetl, jelikož by nestihnul redakční uzávěrku

(7;- D)

...Ale jako dobový dokument hezké.
na ubrousek...
Zdeněk Skála
| 12.11.13 02:17
Já bych řekl,že to psal v taxíku cestou z letiště na hřbitov,a během jízdy zjistil,že nemá na zaplacení...viz.-Materiální potřeby individua....
Pouze způsob ukojování fysiologických potřeb
Vích
| 13.11.13 10:38
se mění s myšlenkovou vyspělostí a fysickou zručností individuí.
: "Čti Doktora Lusciniola,"
Dr.Lusciniol
| 13.11.13 01:27
A já naopak si myslel, že právě tímto výkladem bych se dopustil hříchu sebedůležitosti. Snad jen značka "robert" ví, co tím chtěl básník říci.

Jinak, pane kolego, jak se vyhýbati něčemu, což neznáme? Já znám jestě tak přechody (pro chodce, či u ženy) ale přechodníky? Dejte pokoj! Já jsem jenom potitulovaný zedník, kterého od malička zajímaly jenom dějiny a stavění. Na jazyky jsem nikdy nebyl. Když jsem se musel nějaký naučit, tak jsem vždy musel tam, kde se mluvil, jen v Rusku jsem ještě nebyl-ale chystám se: Vladivostok, po kolejích až do Prágy! Ale ne v roce s osmičkou! To by nás na té cestě zase mohly býti "milióny".

Jinak také mívám ty nejlepší myšlenky kolem té zavírací hodiny. Vždy si je rychle na něco napíšu ale i když to druhý den někdy i najdu, tak je to nečitelné. Asi jsem nečitelný.
Materiální potřeby individua....
Dr.Lusciniol
| 13.11.13 01:05

Pane Skála, Vy nemáte slitovaní! Málem jsem si pádem ze židle vaz zlomil! Vy jste mne dostal!
...korespondují dnes nejplněji s naší senzibilitou...
Zdeněk Skála
| 13.11.13 01:31
A dnes korespondují nejplněji s naší sensibilitou fitcentra PC harmonie,secondhandový strukturalismus,klientelistická vata,případně statusově formovaná hmota.Takže ještě nějaké to patro zbývá!?!?
Čti Doktore Lusciniole,
robert
| 13.11.13 02:39
jste pochopil správně. Umisťování hmot do průsečíku ničích os se v textu pravděpodobně vztahuje k tvorbě urbanistických studií, kdy nad mapou umístěné cosi vypadá vyváženě v průsečíku nějakých nabízejících se "ničích" osˇ. Já měl hlavně na mysli L-ovo dělení architektury na užitné stavitelství a monumentální sochařství. Precizuji pro současnost: stavebnictví a architekturu.
re.slitování...
Zdeněk Skála
| 13.11.13 05:59
Oh,monsier to je mi líto.Dle několikaletého náhledu Vašich úvah,měl jsem za to,že své příspěvky formulujete z houpacího křesla...Snad značky Lusciniol?
Snad značky Lusciniol?
Dr.Lusciniol
| 14.11.13 11:12
Máte u mne za jedna, za bystrý postřeh. Leč ne té značky (odkud ji znáte?), nýbrž značky Thonet.
re:robert
Dr.Lusciniol
| 14.11.13 12:41

Děkuji Vám za Vaše laskavé potvrzení mého dohadu. Ale, jestli mi snad připisujete to, dle Obrtela "mylné teoretické dělení architektury na užitkové stavitelství a na monumentální sochařství" tak jasně střílíte do naprostého prázdna (Ins Leere geschossen?). Ukažte mi laskavě, kdy jsem pronesl takové dělení architektury a já, dostanuli se přes neděli na svoji houpací židli značky Thonet, Vám o tomto možná napíší něco více.


Nevím, kde to zde bylo,
robert
| 15.11.13 01:16
nemám čas to hledat, ale řeč byla o tom, že ne všechno co se postaví má nárok stát se architekturou. Já si myslím opak.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.