Český pavilon na Expo chce koupit čínské město Chu-čou

Zdroj
Lucie Petrová
Vložil
ČTK
21.07.2010 21:25
Praha/Šanghaj - Český pavilon na světové výstavě Expo 2010 v  Šanghaji chce koupit čínské město Chu-čou. Vedení města, které má asi 2,8 milionu obyvatel, by objekt chtělo umístit do nově budované městské zóny u  jezera. Chu-čou hodlá uhradit veškeré náklady spojené s přemístěním, následnou výstavbou, údržbou a dalším provozem pavilonu, řekl dnes ČTK telefonicky ze Šanghaje generální komisař české účasti Pavel Stehlík. O tom, kolik přesně český stát za pavilon dostane, se stále jedná.
    Objekt i jeho interaktivní expozice Plody civilizace má i po skončení světové výstavy propagovat Českou republiku. "Už je pro něj i místo v územím plánu. Čili pro nás je to partner, který udělal řadu kroků, které vzbuzují naši důvěru," uvedl na adresu radnice Stehlík, který o prodeji jedná již několik týdnů.
    Vedení města Chu-čou, které leží v západní části Číny 160 kilometrů od Šanghaje, nyní nechává postavit novou část u jezera. Velká zóna má přilákat turisty, pavilon by podle Stehlíka měl stát v jejím centru.
    Při průměrném počtu přes čtyřicet tisíc návštěvníků denně má český pavilon naději pokořit rekord v návštěvnosti, který zatím se šesti miliony drží český národní stánek z výstavy v Bruselu v roce 1958. Do českého pavilonu podle české kanceláře pro Expo 2010 proudí přibližně 13 procent z celkového počtu návštěvníků.
    Téma světové výstavy v Číně zní Lepší město - lepší život. Půlroční výstava skončí v říjnu. Vláda na českou účast vyčlenila kolem půl miliardy korun. Podle dřívějších informací by se prodejem pavilonu Česku mohly vrátit například náklady na jeho stavbu a prezentaci ve výši 170 milionů korun.
    Mezi hlavní taháky české expozice patří reliéfy zpod sochy Jana Nepomuckého, které byly přivezeny jako symbol štěstí z Karlova mostu. Na něj se tabulky po skončení výstavy vrátí. Číňany lákají ale i jiné exponáty, jako je kaleidoskop představující české divy či obří zlatá slza, která je součástí instalace na vytváření parfémů na základě emocí návštěvníka.
0 komentářů
přidat komentář

Související články