Ostrava vyhlašuje architektonickou soutěž na parkovací dům

Vložil
ČTK
06.06.2019 16:10
Ostrava

Ostrava - Ostrava vyhlašuje architektonickou soutěž na novostavbu parkovacího domu u krajského úřadu. Parkovací dům s kapacitou zhruba 600 míst má stát v proluce v sousedství krajského úřadu. Město předpokládá, že jeho výstavba přijde na zhruba 359 milionů korun, řekla dnes novinářům náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová (ANO). Návrhy do soutěže je možné podávat do 13. září.


"Je to docela významné území z pohledu dalšího rozvoje. Víme, že se v té lokalitě má postavit knihovna i rekonstruovat dům kultury pro nový koncertní sál. Lokalita je celkově dost zatížená i z pohledu místních obyvatel a parkování," uvedla důvody vzniku parkovacího domu Bajgarová.

Připomněla, že v posledních třech letech jde o šestou architektonickou soutěž. Město podle ní parkovací dům nemůže dát pod zem, protože by jeho výstavba byla zhruba čtyřnásobně dražší. Zároveň ale chce, aby se v Ostravě budovala kvalitní architektura, a proto i na takový objekt vyhlásilo architektonickou soutěž.

"Zkušenosti z jiných měst a jiných zemí ukazují, že ten dům může vypadat živě, zajímavě a atraktivně. Může mít dokonce parter, ve kterém budou výhledově třeba obchody," doplnila Bajgarová. Stavět by se mohlo začít nejdříve v roce 2021. Součástí parkovacího domu musí být minimálně deset míst pro nabíjení elektromobilů.

"Nejlepší návrh vybere porota nejpozději na přelomu září a října, a protože se jedná o soutěž o návrh, tak s vítězem budeme chtít uzavřít smlouvu na realizaci celé projektové dokumentace za maximálně 30 milionů korun," doplnila Bajgarová.

Financování stavby zatím není definitivně dořešeno. Kromě možnosti, že ho bude financovat jen město, existuje varianta možného zapojení kraje či soukromého investora. Ostrava v budoucnu podle Bajgarové plánuje řadu významných staveb a po jejich dokončení by tak deficit parkovacích míst v centru města mohl dosáhnout až 3000. Město proto připravuje i další projekty, třeba parkovací dům u městské nemocnice. Cílem Ostravy je přimět řidiče, aby do centra města vjížděli co nejméně a využívali přesun MHD, zároveň jim ale musí město v dojezdové vzdálenosti nabídnou dostatečné možnosti parkování.
0 komentářů
přidat komentář

Související články