zapomněli v tom krásném portfoliu obou pánů uvést jednu z největších památkových prasáren v ČR, architektonickou ostudu a urbanistockou obludnost - nákupní centrum JIHLAVA CITY PARK !
nelíbí se mi ,že tito pánové vyhrávají soutěže na kulturní stánky, vůbec jim to nepřeji a doufám, že to nebude pokračovat.
veselé vánoce architektoničtí mamonáři, egomaniaci a amorálníci. )
Proč prostě ke každé soutěži nenapíšou: Soutěž o druhé místo ...
Prostě ty jejich baráky jsou poznat na první pohled. Když chci Kubu a Pilaře, vím naprosto přesně, jak to bude vypadat a nemusím vypisovat soutěž. Všechny soutěže vyhrávají s jedním návrhem. Dost mě to rozmrzelo, vidím jen první vizualizace a dojem se potvrzuje
Šedá betonová krabice od bot - Kuba, Pilař - co taky jiného, že? Další prasárna vedle Jihlava city parku. Vždyť je to tak pevné a tvarově čisté! No hlavně, že to není měkké a tvarově špinavé.
taky z toho nejsem moc nadsena, asi tak jako z viteze na anglicke nabrezi...holt mame v centru plzne malo neosobnich "slepych" krabic. vsechny jsou na borskych polich,
k autorum: knihovna FF je super, dum na svobodaku nechapu, jihlavsky obchodak je proste na nestastnem miste...
a galerie u zvonu mohla bejt millej kulturni vstup do centra s lidskym meritkem, hraje na to tvar i velikost pozemku.
skoda
jsem zvedava na ostatni navrhy
tak se mi líbí jak jsoutady všichni experti. Moje babička říkala.: nesud nikoho dokud neuchodíš míli v jeho botě. Tak se ptám těch zmíněných expertů proč jste tu soutěž nevyhráli, když víte přesně jak by ten barak měl vypadat...
O regulérnosti arch. soutěží v ČR se dá s úspěchem pochybovat, to je znám věc, ale nebuďme takový pesimisté. I kdybychom připustily, opravdu jen filozoficky, že tato soutěž byla regulérní a naprosto v pořádku, nikdy by nevyhrálo něco opravdu soudobého a inteligentního. Dokud budou v porotách zasedat pseudofunkcionalisté a "odborníci" profesně zamrznutí před desítkami let, nedočkáme se jiných staveb než šedých nebo černých kostek. Pánové KaP si už dávno sáhli na dno svých kreativních schopností, v době knihovny ff paráda (i když se najdou nápadně stejné stavby dokončené pár let před knihovnou, která opravdu razantně a asi jen náhodou změnila podobu oproti soutěžnímu návrhu,asi jen náhodou určitě nejde o opisování, ani u kaple v Černé u Měřína, která má jakoby náhodou stejný půdorys jako Zumthorova kaple sv. Benedikta apod. vyhlížejících staveb těchto pánů vypárané z jiného prostředí a vsazené bez kontextu do českých vísek ) dnes je to jen slabý odvar, bizarní orthoextrude křeč pomalu ztrácejícího lídra. Jen doufám, že až se to postaví, bude budova aspoň fungovat a nepostaví se stavba jen pro potěchu autorů. Pánové z univerzity Pardubice by mohli vyprávět eposy o nefunkčnosti a aroganci se Shakespeareovsky děsivým koncem. Na zvolání "král je mrtev ať žije král" si budeme muset počkat. Smůla Vám všem ostatním co jste se snažili a snažíte dál, smůla nám všem ostatním co na to budeme muset koukat.
kritici, podepisujte se prosim
{jinak se Vase prispevky jevi jak zamindrakovane tlachani / pardon}
a ja bych je chtel brat tak vazne... {nebo alespon jako vtip / zdravim ta Ales!}
Jsem zděšena, co takhle zbourat celé centrum a postavit jednu obrovskou betovovou kostku??? Asi si taky podam návrh, peníze bych potřebovala jak sůl.
Snad je nám všem už jasné, kdo v porotě sedí.
Jak si můžete nechat takhle zmršit to krásné centrum....fontánami na náměstí počínaje, přes hotel Angelo .... až po návrh nové Galerie - není to vše od jednoho architekta a nerozhodují ti samí lidé ???
Je to jak rakovina, která se přibližuje k našemu náměstíčku.
Jiřinko, zkuste si udělat trochu odstup a pak snad dospějete k barvitějším reakcím.
Nelze vše házet do jednoho pytle.
Třeba zjistíte, že v místě nové galerie se snad nebourá a každá krabice není z Vašeho pohledu otřesná srač.a.
Případně nás odkažte na to, co by podle Vás měla vypadat příkladná galerie do Plzně s ohledem na začátek 21. století.
Každopádně bych Vám doporučoval, abyste si zkusila představit jak Vaše město bude vypadat třeba za 300 let a jestli byste si přála všechno, tím myslím i to, co nás svou kvalitou nedostává do kolen, zachovat.
Obávám se, že pokud by takto mysleli i ti lidé, žijící 300 let před námi, tak byste to Vaše náměstíčko možná ani neměla.
Změna je prostě život.
Jděte se pane Asterixi podívat do Prahy na Rudolfinum. To je stavba nejen pro 21. století, ale i pro 24. století. O betonových krabících od neumělů Pilaře, Kuby a Šépky už po deseti letech ani pes neštěkne.
Kuba a Pilař mají pravda svoji signifikantní architekturu, ale proč hned zavrhovat jejich návrh ZPČ galerie ...osobně mi to nepřijde jako špatný návrh, ikdyž vzešel ze soutěže poněkud uspěchané a pokud by město zainvestovalo pár set tisíc navíc pro vydláždění okolí a vytvoření "pěsí zóny" (nebo-li chodník i vozovka v jedné rovině - ono takhle ten asfalt vypadá příšerně!), hned by stavba působila jinak - jako obelisk/socha, socha uvnitř níž by se nacházela galerie...chápu ale, že pro někoho je těžké to tak brát a představit si to, když se mu podá rádoby realistická vizualizace (ostatně problém dneška je, že se vše odsoudí na vizualizaci a už se příliš nemyslí kol a kolem)
Hodně Vás štve Václave, že se nedá stavět a nestaví jako v devatenáctém století? Proč jste se s nějakým tím svým nadpozemsky malebným dortíkem do té soutěže nepřihlásil? Všem by jistě spadla čelist! A všichni by se okamžitě počali skládat na všechnu tu hmotu, finance, energii (a samozřejmě krásu) navíc - aniž by se vlastně ptali proč, že. Obávám se, že předkládáte-li zde jako argument hodnoty, ze kterých vzniklo Rudolfinum, pak tak činíte podobně věrohodně, jako když můj šestiletý syn telefonuje mobilem vystřiženým z papíru.
Ano, je to veliká opravdu veliká opovážlivost srovnávat trvalost a krásu budov minulých generací s ponurou hranatou vyčpělou minimalistickou bezduchostí v současné době projektovaných betonových krabic, které je třeba pak každých dvacet až třicet let revitalizovat. Je tak jednoduché pro neuměla označit, to co sám nedokáže navrhnout a vyprojektovat, za malebný dortík a psát cosi o papírovém mobilu. Kéž by si naši potomci vážili Kubových pevných, tvarově čistých, poctivých architektonických veleděl jako je např. nákupní centrum JIHLAVA CITY PARK aspoň ještě za sto let.
1/ ... Filip K.: návrh galerie tak, jak byl odprezentouván v soutěži zcela jistě dozná výrazných změn, bude-li se realizovat. Tak se nechme překvapit /osobně mě zaujal návrh, který postoupil do jakéhosi vyššího kola, ne do finále, byly tam použité v exteriéru tuším corteny, tvarově daleko rozehranější záležitost a dané místo oživující - ale vypadl mi ze staré hlavy název firmy - na netu jsem ji beztak nenašel.../.
2/ ...běda Václav: nikdo tady nehoruje pro Jihlava City Park - proberte se a lépe čtěte.
Václave, chápu, co kritizujete na dnešní architektuře, ale myslím, že kritizovat Kubu s Pilařem není to pravé ořechové. Ty pravé Vořechy byste na internetu hledal marně. Ne, že by to dělali jako Herzog s DeMeuronem, ale raději nechtějí, aby se o nich psalo na těch propinkaných architektonických místech.
Jestli jste z Prahy, tak zkuste vyjet někam dál do periferie a kupte zdejší novinky. Zde uvidíte v podobě developerské reklamy pravé zázraky hodné Vaší kritiky. Nakonec si je budete i moci ošahat, realizací je nad míru. Nejedná se jen o developerské počiny a uvidíte, že česká kotlina je plná
nejen architektonických, ale zejména těch stavařských talentů přeživších z dob minulých.
Nezapoměnte si na cestu vzít pytlík, kdyby se z případného údivu dostavila závrať.
Pro následné poradenství, jak se zorientovat v té změti estetických forem, využijte Ondřeje Císlera.
To je erudovaný porotce a odborník na novou monumentální tvorbu 21. století.
já se obávám, že Václav do toho jde srdcem. Ohodnotí oponenta, ale podstatný argument proč bychom měli stavět nová Rudolfina, a jak na to při naší stávající schopnosti se dohodnout na čemkoli podstatnějším nám nedá. A především - to kvalitnější současné mu vadí daleko víc než to průměrné. Neorientuje se v tom, znepokojuje ho to a navíc, svět se přece vymknul z kloubů.
Mimoto děkuji Vám za Vaše (jistě nedopatřením) přehnané doporučení, ale myslím, že spadně pod stůl. Škoda jen, že nevíme, s kým tu vlastně máme tu čest, abychom se mohli bavit tak nějak normálněji. Tento maškarní habitus místních diskuzí je podle mne přímou příčnou jejich ubohosti
Přijde mi líto, že Kuba a Pilař se už neznají k vlídnosti, se kterou postavili kapličku v Jestřebí. Kdyby s podobnou architekturou jako tato v Plzni přišel Zatloukal v Olomouci, tak by si ho veřejnost rozebrala na kousky. Tady díky soutěži, ten objekt asi projde...?
Posílat Václava do boje s vesnickými inženýry je asterixi dost škodolibé, podobně jako Císlerovo ironizování a Milanův stesk po cortenu, a chápu to jako utíkání před hlavním problémem, že totiž i špičková neomoderní architektura je nevlídná a dlouhodobě neudržitelná. Už se na to přišlo jednou v 70. letech a pro ty méně chápavé je třeba to po 40 letech znovu odžít.
1) ad Cisler - proč by se měla stavět Rudolfina? Protože jsou stále krásná a nadčasová, účelná a oku lahodící. Samozřejmě stavět ne kopie, ale ve stejném slohu a nově. Protože to většina architektonických kašpárků nedovede, tak se vehementně obouvají do jim nepříjemných názorů a do architektů, kteří to umí - viz. Malostranská beseda a její dostavba.
2) ad asterix - něco hnusného (Kuba a Šépka) nebudu chválit proto, že je někde něco ještě hnusnějšího, třeba jako architektonický počin ta růžová polystyrénová krabice s šikmýma podlahama.
To je škoda, že tu diskuzi vzdáváte, jestli jsem Vás zastrašil, tak to se omlouvám. Myslim, že zrovna Vy byste mohl být tím správným znalcem moderních manter a diskutérem se smyslem pro širší souvislosti i s případným historickým vhledem. Blbý je, že se tu internetová diskuze vždy zvrtne do té, jak říkáte, maškarády, kdy se místo věcných argumentů partneři v diskuzi vzájemně osobně napadají a zesměšňují, případně se dotazují na jméno a adresu.
Čím to, že když člověk vstoupí do Rudolfina, tak má tak nějak povznášející sváteční pocit, a když vstoupí do pakulu, tak si říká, kam to zase vlez? Tady je to jasně vyhraněné. Třeba se pak dostaneme i k této plánované galerii, kde to je třeba jinak a v čem.
Opět jste zahnal zajímavého diskutujícího - a ni jste nepotřeboval argumenty.
S někým pro koho je kritériem kvality domu střecha a nějaká oblost je těžké diskutovat. Vaše názory do diskuze nic nepřináší, podobně jako prázdné hulvátství Evy a Václava.
Sám svou prací dokazujete, že vaše kritéria pro dobrou architekturu nejsou správná - vaše domy, přestože mají střechy a jsou řádně zaoblené, nepůsobí přívětivě. Naopak nepříjemně a utahaně.
Architektura je buď dobrá nebo špatná, na tvaru a zdobení nezáleží. I jednoduchý prostor může být působivý. Možná působivější než prostor pomalovaný a poreliéfovaný. I dům přívětivě zastřešený a zaoblený může působit nepřívětivě. Chyba může být ve špatných proporcích, které se u jednoduchých objemů projeví mnohem víc.
V současnosti mnoha lidem jednoduchost konvenuje zřejmě proto, že v životě je pestrosti dost.
Mně se na návrhu galerie líbí, že za vnější jednoduchou slupkou (které mi po srovnání s jinými soutěžními řešeními přijde správné) je nečekaně zajímavý vnitřní prostor.
...právě to, co v té soutěži není - naštěstí, protože zde by to byla jen groteskní skulptura.
ke slupce.
dovedu si představit, že slupka není beton, ale ocelový sendvič - na výrobu jednodužší a technicky přijatelnější a proveditelnější.
klidně by pak mohl být vnější plech pěkně nablištěný a s čtvercovými okénky by z budovy byl skvělý umělecký artefakt.
Prosím Vás všechny jedˇte se na to romantické místo, kde má stát galerie, podívat. Protože jistě všichni máte estetické cítění, uznáte, že se na toto místo žádná kostka nehodí. Zakryje výhled na středověké stavby a nemá od nich vůbec žádný odstup, vlastně stojí v původním vodním příkopu. Sem by se hodilo nejlépe pokračování parku.
Páni architekti proč si tu zatracenou kostku nepostavíte někam jinam, vždyť v Plzni je místa dost a nádherné je jenom to náměstí, jinak tu máme Škodovku a smrad z aut. Na naše romantické náměstí se chodíme zregenerovat z dnešní hrozné doby .Nemám nic proti Vaší kostce ani vizím, prostě se jen nehodí na to místo. Asi by se mělo stavět tak, aby to lahodilo oku a ne aby to za každou cenu bylo moderní=agresivní??. Jsem přesvědčena ,že pouze tak Vás budou budoucí generace obdivovat.
To "romantické místo" je tam možná posledních pár let po zboření "historicky cenného" špinavého a mokrého bloku, o který se draly různé petice, jen aby zůstal. Na tomhle místě snad kdysi dávno byvakovali Mansfeldovo vojáci, když Plzeň obléhali, ale neznamená to, že tu bylo pusto a prázdno a pole..byly tu "stánky" a trhy a putyky ..no něco jako v Robinu Hoodovi Postupně se město zastavovalo za hradbama..no a na místě budoucí galerie byl blok domů do písmene "V"...ale pamatuju si, že jako dítě jsme s babičkou vždycky přecházely na druhou stranu ulice, protože dnešními slovy zde bydleli nepřizpůsobiví obyvatelé. Postavit tu galerii zvláště po tom, co se Masné krámy rozpadají mi nepřipadá tak zběsilé, jako sprasení dopravního systému a zboření mnoha daleko cenějších staveb, protože do toho místa nějaký barák prostě patří.
"Asi by se mělo stavět tak, aby to lahodilo oku".
Vážená paní, snad si nemyslíte, že ti dnešní architekti umí navrhnout a nakreslit něco pěkné co by oku lahodilo, neřkuli krásného?? Dnes bohužel umí jen hranatou ponurou nejlépe betonovou obludnou krabici od bot.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
nelíbí se mi ,že tito pánové vyhrávají soutěže na kulturní stánky, vůbec jim to nepřeji a doufám, že to nebude pokračovat.
veselé vánoce architektoničtí mamonáři, egomaniaci a amorálníci. )
Prostě ty jejich baráky jsou poznat na první pohled. Když chci Kubu a Pilaře, vím naprosto přesně, jak to bude vypadat a nemusím vypisovat soutěž. Všechny soutěže vyhrávají s jedním návrhem. Dost mě to rozmrzelo, vidím jen první vizualizace a dojem se potvrzuje
k autorum: knihovna FF je super, dum na svobodaku nechapu, jihlavsky obchodak je proste na nestastnem miste...
a galerie u zvonu mohla bejt millej kulturni vstup do centra s lidskym meritkem, hraje na to tvar i velikost pozemku.
skoda
jsem zvedava na ostatni navrhy
{jinak se Vase prispevky jevi jak zamindrakovane tlachani / pardon}
a ja bych je chtel brat tak vazne... {nebo alespon jako vtip / zdravim ta Ales!}
Snad je nám všem už jasné, kdo v porotě sedí.
Jak si můžete nechat takhle zmršit to krásné centrum....fontánami na náměstí počínaje, přes hotel Angelo .... až po návrh nové Galerie - není to vše od jednoho architekta a nerozhodují ti samí lidé ???
Je to jak rakovina, která se přibližuje k našemu náměstíčku.
Nelze vše házet do jednoho pytle.
Třeba zjistíte, že v místě nové galerie se snad nebourá a každá krabice není z Vašeho pohledu otřesná srač.a.
Případně nás odkažte na to, co by podle Vás měla vypadat příkladná galerie do Plzně s ohledem na začátek 21. století.
Každopádně bych Vám doporučoval, abyste si zkusila představit jak Vaše město bude vypadat třeba za 300 let a jestli byste si přála všechno, tím myslím i to, co nás svou kvalitou nedostává do kolen, zachovat.
Obávám se, že pokud by takto mysleli i ti lidé, žijící 300 let před námi, tak byste to Vaše náměstíčko možná ani neměla.
Změna je prostě život.
Jiřinka to taky plácá trošku páté přes deváté... Podám si návrh - co je to za obrat?
Což přes to, že je krásné, tak Rudolfinum je?
2/ ...běda Václav: nikdo tady nehoruje pro Jihlava City Park - proberte se a lépe čtěte.
Jestli jste z Prahy, tak zkuste vyjet někam dál do periferie a kupte zdejší novinky. Zde uvidíte v podobě developerské reklamy pravé zázraky hodné Vaší kritiky. Nakonec si je budete i moci ošahat, realizací je nad míru. Nejedná se jen o developerské počiny a uvidíte, že česká kotlina je plná
nejen architektonických, ale zejména těch stavařských talentů přeživších z dob minulých.
Nezapoměnte si na cestu vzít pytlík, kdyby se z případného údivu dostavila závrať.
Pro následné poradenství, jak se zorientovat v té změti estetických forem, využijte Ondřeje Císlera.
To je erudovaný porotce a odborník na novou monumentální tvorbu 21. století.
Mimoto děkuji Vám za Vaše (jistě nedopatřením) přehnané doporučení, ale myslím, že spadně pod stůl. Škoda jen, že nevíme, s kým tu vlastně máme tu čest, abychom se mohli bavit tak nějak normálněji. Tento maškarní habitus místních diskuzí je podle mne přímou příčnou jejich ubohosti
Posílat Václava do boje s vesnickými inženýry je asterixi dost škodolibé, podobně jako Císlerovo ironizování a Milanův stesk po cortenu, a chápu to jako utíkání před hlavním problémem, že totiž i špičková neomoderní architektura je nevlídná a dlouhodobě neudržitelná. Už se na to přišlo jednou v 70. letech a pro ty méně chápavé je třeba to po 40 letech znovu odžít.
2) ad asterix - něco hnusného (Kuba a Šépka) nebudu chválit proto, že je někde něco ještě hnusnějšího, třeba jako architektonický počin ta růžová polystyrénová krabice s šikmýma podlahama.
žádný jednotící sloh, styl, či co podobně.
prostě všehochuť vlivů, názorů...
Čím to, že když člověk vstoupí do Rudolfina, tak má tak nějak povznášející sváteční pocit, a když vstoupí do pakulu, tak si říká, kam to zase vlez? Tady je to jasně vyhraněné. Třeba se pak dostaneme i k této plánované galerii, kde to je třeba jinak a v čem.
Opět jste zahnal zajímavého diskutujícího - a ni jste nepotřeboval argumenty.
S někým pro koho je kritériem kvality domu střecha a nějaká oblost je těžké diskutovat. Vaše názory do diskuze nic nepřináší, podobně jako prázdné hulvátství Evy a Václava.
Sám svou prací dokazujete, že vaše kritéria pro dobrou architekturu nejsou správná - vaše domy, přestože mají střechy a jsou řádně zaoblené, nepůsobí přívětivě. Naopak nepříjemně a utahaně.
Architektura je buď dobrá nebo špatná, na tvaru a zdobení nezáleží. I jednoduchý prostor může být působivý. Možná působivější než prostor pomalovaný a poreliéfovaný. I dům přívětivě zastřešený a zaoblený může působit nepřívětivě. Chyba může být ve špatných proporcích, které se u jednoduchých objemů projeví mnohem víc.
V současnosti mnoha lidem jednoduchost konvenuje zřejmě proto, že v životě je pestrosti dost.
Mně se na návrhu galerie líbí, že za vnější jednoduchou slupkou (které mi po srovnání s jinými soutěžními řešeními přijde správné) je nečekaně zajímavý vnitřní prostor.
ke slupce.
dovedu si představit, že slupka není beton, ale ocelový sendvič - na výrobu jednodužší a technicky přijatelnější a proveditelnější.
klidně by pak mohl být vnější plech pěkně nablištěný a s čtvercovými okénky by z budovy byl skvělý umělecký artefakt.
Páni architekti proč si tu zatracenou kostku nepostavíte někam jinam, vždyť v Plzni je místa dost a nádherné je jenom to náměstí, jinak tu máme Škodovku a smrad z aut. Na naše romantické náměstí se chodíme zregenerovat z dnešní hrozné doby .Nemám nic proti Vaší kostce ani vizím, prostě se jen nehodí na to místo. Asi by se mělo stavět tak, aby to lahodilo oku a ne aby to za každou cenu bylo moderní=agresivní??. Jsem přesvědčena ,že pouze tak Vás budou budoucí generace obdivovat.
Vážená paní, snad si nemyslíte, že ti dnešní architekti umí navrhnout a nakreslit něco pěkné co by oku lahodilo, neřkuli krásného?? Dnes bohužel umí jen hranatou ponurou nejlépe betonovou obludnou krabici od bot.