Liberec - Liberec zrušil architektonickou soutěž na podobu dopravního terminálu, jehož výstavba si podle odhadů vyžádá 150 milionů korun. Místo toho radnice napřímo oslovila šest architektonických ateliérů. ČTK to dnes řekl náměstek primátora Jan Korytář (Změna pro Liberec). Městu se nepodařilo přesvědčit Českou komorou architektů (ČKA), aby soutěž nepovažovala za neregulérní. Hrozilo tak, že by se do tendru nikdo nepřihlásil.
Většině námitek komory město sice vyhovělo, nedohodlo se ale na odměnách. Podle soutěžního řádu ČKA by výše odměn pro první tři oceněné měla představovat jedno procento z odhadované ceny zakázky, což je v případě terminálu 1,5 milionu korun. Město s ohledem na rozsah zakázky bylo ochotné uvolnit maximálně 450.000 korun.
Vedení města se proto rozhodlo pro jiné řešení, což je takzvané paralelní zadání šesti vybraným architektonickým studím, jež mají zájem návrh vypracovat. Město to bude stát nejspíš 480.000 korun. "Každé studio dostane 80.000 korun v případě, že doručí návrh," uvedl Korytář.
Výhodou tohoto typu zadání podle něj je, že architekti mohou v průběhu zakázky své návrhy průběžně konzultovat s městem. Návrhy musí doručit do 27. března, poté je bude hodnotit sedmičlenná komise, v níž zasednou čtyři architekti a tři zástupci města. "Všechny návrhy, které město obdrží, budou také zpřístupněny veřejnosti a město počítá i s veřejným projednáním tohoto projektu tak, aby výsledná podoba co nejvíce vyhovovala budoucím uživatelům," dodal náměstek.
O dostavbě autobusového nádraží v Liberci se mluví několik let. Areál nástupišť byl modernizován v polovině 90. let minulého století, na vybudování důstojného zázemí už ale nezbyly peníze. Cestujícím tak od té doby slouží provizorní objekt poskládaný ze stavebních buněk. Nová odbavovací budova s parkovacím domem pro 220 až 300 aut by měla cestujícím i dopravcům poskytnout důstojné zázemí a odpovídající infrastrukturu. Město ho chce mít postavený do roku 2019, většinu nákladů by měla pokrýt evropská dotace.