Nápaditý design ocelových konstrukcí zdůrazňuje množství výhod oceli pro oblast stavebnictví, výroby, ekonomiky a architektury. Ocenění European Steel Design Awards uděluje Evropská asociace ocelových konstrukcí (ECCS) každé dva roky, čímž podporuje kreativní a nápadité využití oceli v architektuře a při realizaci staveb.
Elegance, umění a funkčnost se s dnešními ocelovými konstrukcemi staveb dokážou spojit téměř nespočetnými způsoby. Nabízejí nové řešení a příležitosti, umožňují konstruktérům povolit uzdu své fantazii a uskutečnit některé z náročných staveb. Konstrukční ocel je finančně dostupná a díky své pevnosti, odolnosti, flexibilitě z pohledu designu, přizpůsobivosti, recyklovatelnosti a trvanlivosti je pořád vyhledávaným materiálem pro stavební konstrukce. V rámci evropských ocenění Steel Design Awards se oceňují nejvýjimečnější evropské projekty, které se zároveň představují širšímu, mezinárodnímu publiku Také v letošním ročníku byla mezi třinácti oceněnými stavbami z různých států Evropy jedna z České republiky - most přes Lochkovské údolí na pražském okruhu. Most se tak dostal do společnosti následujících staveb:
Hlavní železniční nádraží Salzburk, Rakousko
Stadion Stade de Lille, Lille, Francie
Výzkumná stanice Bharati, Antarktida (nominováno za Německo)
Mezinárodní letiště Kopitnari, Kutaisi, Gruzie (nominováno za Maďarsko)
Nádraží pro vysokorychlostní vlaky, Turín, Itálie
Konferenční centrum CCK, Kirchberg, Lucembursko
Podchody a lávky pro pěší na hlavním železničním nádraží, Arnhem, Nizozemsko
Stadion Fonte Nova, Salvador de Baia, Brazílie (nominováno za Portugalsko)
Most Tullhus, Norrköping, Švédsko
Most Hans Wilsdorf, Ženeva, Švýcarsko
Radarová věž, Izmit, Turecko
Slavnostní vyhlášení proběhne 3. října v Miláně u příležitosti výroční konference ECCS. V rámci České republiky bude ocenění předáno na konferenci České asociace ocelových konstrukcí - KONSTRUKCE 2013 - v Lednici dne 17. 10. 2013.
Lochkovský most v Praze byl vybudován jako součást rychlostní silnice R1 (Pražský okruh), konkrétně stavby 514 Lahovice - Slivenec. Jedná se o nejvyšší most v Praze (65 m), ve srovnání se známým Nuselským mostem je o polovinu vyšší. Celá stavba má hmotnost zhruba 20 tisíc tun, na ocelovou konstrukci bylo použito 4 700 tun oceli a celková délka mostu je 461 m. Autory architektonického řešení jsou architekti Patrik Kotas a Petr Šafránek, projekčně se na mostu podílely společnosti Bögl a Krýsl k.s. a Stráský, Hustý a partneři, ocelovou konstrukci vyráběl Max Bögl Stahl - und Anlagenbau GmbH & Co KG a MCE Slaný s.r.o.