Nejsme prodejci svítidel, říkají majitelé LIGHT WORKS

Vložil
Tisková zpráva
06.02.2019 16:00
LIGHT WORKS s.r.o.

Za industriálním průčelím bývalé textilní továrny v pražských Nuslích má své zázemí showroom svítidel LIGHT WORKS. Obchod, do kterého se chodí radit s osvětlením laici, architekti i designéři.

Za projektem LIGHT WORKS stojí Sára Maletičová a Pavel Boháč, sehraná dvojice, jež cenné zkušenosti v oboru sbírala ve firmě Sářina otce Eugena Maletiče. Jeho společnost Delta Light je u nás považována za jedničku v oboru architektonického osvětlení a jak Sára říká "Rady a zkušenosti od odborníka pohybujícího se v tomto oboru od devadesátých let jsou k nezaplacení. U zrodu naší společnosti stál a stále stojí jako náš mentor."

Společnost LIGHT WORKS si pět let od svého založení vydobyla silné jméno nejen na poli designových svítidel. Jak se majitelé shodují "Nejsme prodejci svítidel, daleko blíž máme spíše k poradenskému studiu, ve kterém je prodej samotný až posledním krokem celého procesu. Se zákazníky se nejprve začínáme bavit o tom, k jakému účelu má které svítidlo sloužit, do jakého prostoru je určené a jaké jsou jejich představy po designové stránce. Na nás poté je abychom posoudili, zda model svítidla, který se zákazníkovi líbí, splní jeho očekávání i po světelné stránce."

"Nabízíme originální design vždy v nejvyšší kvalitě" říká Pavel Boháč. I proto LIGHT WORKS na českém trhu zastupuje katalánského výrobce Marset, dánský Lightyears, či italské lustry Zafferano, vše výrobce vynikající mezi ostatními použitými materiály i technikami. "Vedle designových svítidel jsou základem všech našich projektů svítidla belgického výrobce Delta Light či německá Bega." dodává Boháč.

LIGHT WORKS má za sebou už řadu realizací, ať už jde o rezidenční projekty v pražském Paláci Dlážděná, v projektu V-Tower nebo střešní penthouse v projektu Sacre Coeur na Smíchově. Navrhovali také řešení pro kancelářské prostory sídla softwarové značky Avast nebo osvětlení sítě restaurací Potrefená Husa. "Stává se, že zákazníkovi, který k nám přijde pro jedno světlo nakonec zařizujeme celý byt," říká s úsměvem Sára Maletičová.

Koncem loňského roku si v LIGHT WORKS nadělili kompletní rekonstrukci showroomu. Ve stávajících prostorách tak pod vedením designéra Petra Háka a ateliéru FADW vznikl v dokonalé symbióze s industriálním designem budovy otevřený loftový prostor, jež prezentuje světla netradičně formou knihovny světel. "Je velmi důležité, aby si jednotlivé produkty v prostoru vzájemně nekonkurovaly a mohl vyniknout světelný efekt každého svítidla." uvádí Sára Maletičová. Každé svítidlo je tak uloženo ve vlastním boxu a zákazník tak ihned vidí, jakou atmosféru navozuje.

Q&A

Jaké jsou největší mantinely, s nimiž se v oboru setkáváte?

PB: Nejzákladnější je nízké povědomí o tom, že vůbec existuje velmi komplexní obor osvětlení, a o tom, jak moc nás světlo ovlivňuje. Zrak se totiž dokáže přizpůsobit obrovské škále toho dobrého i špatného a teprve na nějaké mezní hranici nás na to upozorní. Lidé třeba netuší, že špatné osvětlení může způsobit, že jsou mnohem dříve unavení.

SM: Klienti si často neuvědomují důležitost svítidel. I když svou nemovitost rekonstruují ve vysokém standardu, nedochází jim, jak významnou roli hraje osvětlení v interiéru. Bez mrknutí oka investují do dvou koupelen milion korun a za kuchyni další. Když však dojde na světla, která mohou stát do celého interiéru kolem půl milionu nebo i více, zdá se jim to drahé.

Kdo je váš typický zákazník?

PB: Člověk ve středním věku, který se pohyboval v kvalitně udělaných interiérech, nějakou část života třeba prožil v zahraničí. Ten přijde a řekne: "Já vím, co chci. Očekávám tento výsledek a jsem si vědom, že to bude něco stát." Takoví lidé nás oslovují nejen skrze svého architekta či designéra, ale také přímo.

SM: Druhou skupinou jsou klienti, často mladší se zálibou v designu a architektuře, hledající kvalitu. Stává se však, že jsou pro ně naše produkty příliš drahé. V takovém případě si od nás vybaví alespoň stěžejní obytný prostor nebo pro ně navrhneme osvětlení za pomoci levnějších, avšak srovnatelně kvalitních značek. V obou případech víme, že až jim to finanční limity dovolí, vrátí se k nám. Tento kompromis je pro nás investicí do budoucna.

Následujete trendy nebo jste spíš nadčasoví?

SM: Najdete u nás od obojího něco. Nosné produkty našeho portfolia jsou už z principu spíše nadčasové. U architektonického osvětlení se trendy promítají hlavně do technologií. Co se týká designu svítidel trend je v netradičních či přírodních materiálech, jako je keramika nebo dřevo.

Showroom LIGHT WORKS, Vlastislavova 11, Praha 4
www.lightworks.cz
0 komentářů
přidat komentář

Související články