Zdroj
Vladimír Klepáč
Vložil
ČTK
13.11.2008 17:00
Znojmo


zpět na článek
4 komentáře
Eva
| 14.11.08 07:00
Povšiměte si, prosím, vážení čtenáři, že dřívějších dobách lidé si dávali na své domy vývěsní štíty a znamení a nikdo jim je neschvaloval. Výsledekem jsou krásné dodnes ceněné památky nádherně ozdobené (např. dům u tří slunců) .
Dnes každou ceduli a poutač bude schvalovat pět památkářů, osm architektů a dvanáct úředníků. Navzájem se budou osočovat, trvat to bude celé měsíce, stát to fůru peněz a výsledek bude jako obvykle, až na čestné výjimky, stát za starou bačkoru.
Dovedete si představit, že by se památkově chránila betonová krabice s pouťovým vývěsním štítem O2 - kyslík?
A Olomouc? Spí....
de ardoise
| 14.11.08 08:38
Už je mi trapné připomínat, že v Olomouci - druhé nejvýznamnější památkové rezervci v ČR - se toho snad nikdy nedočkáme..(
Olomouc je prostě zakletá, město s velkým potenciálem, které je prostě z nějakého důvodu zakleté, nic dobrého se tu téměř nedaří prosadit, zejména v památkové péči a architektuře.
Nějaké náznaky změny tu jsou, nicméně retardace vůči jiným - menším ! - městům je již velká.
Hambou je, že se jedná univerzitní město ,kde ani univerzita není schopná dostát své role a kde o její provinciálnosti a zatuchlosti vypovídají její architektonické produkty. O skleníkové uzavřenosti snad potom ani nemá smysl mluvit, ta je samozřejmostí. (
Ale naštěstí už brzy budeme moc zapomenout na tyto smutné věci a to dováděním v olomouckém aquaparku! ))


K vývěsním štítům a reklamnímu písmu
| 14.11.08 02:16
Je velice smutné, že "kultura vývěsních štítů a obchodních výloh" upadla po druhé světové válce do takového nevkusu a balkanismu, že musí existovat regulační komise.., bohužel to ale jinak opravdu nejde. Dost to také souvisí s tím, jaká pakáž se v devadesátých letech dostala k historickým objektům v centrech měst... Je logické, co můžeme od majitelů heren, casin, levných oděvů, veksláků a taxikářů očekávat. Vkusnost a důraz na genius loci toho kterého místa to jistě nebude. Teď jde ještě o to, jaký mají vkus páni architekti a památkáři, co o tom rozhodují, mnohdy nepovolí návrat klasické dřevěné kastlové výlohy z konce 19. století a výsledkem je pak jakýsi bezduchý eunuch. Srovnejte to s tradiční kulturou výkladních skříní, písma, reklamních štítů ve starých městečkách ve Francii, v Itálii, nebo i v jižním Německu !!!
Dobrý nápad
Martin Kodet
| 24.11.08 05:31
Tak tenhle přístup Znojemské radnice se mi opravdu líbí. Snad bude fungovat a inspirují se jím i jiná města. Reklamní štíty navržené skutečnými odborníky v součinnosti s památkáři by mohly vypadat opravdu dobře a historická centra by mohla přestat připomínat lunaparky. Snad to není jen sen a brzy se toho dočkáme i v jiných městech.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.