Zdroj
Zdeněk Meitner
Vložil
ČTK
01.11.2017 18:35
Brno


zpět na článek
4 komentáře
Městská veřejná doprava k novému brněnskému nádraží
Pavel Boucník
| 02.11.17 07:39
Oblasti veřejné dopravy ať již té městské, tak regionální je věnován ve Studii proveditelnosti celý jeden obsáhlý díl. Popisuje a vypočítává vliv jednotlivých poloh nádraží na městskou infrastrukturu a tok lidí. Rozhodně doporučuji k prostudování. Podstatné je, že v každé z navržených variant dojde k časové úspoře pro dojíždějícíc do Brna. Podle variant je novraženo například nové nádraží v Komárově (plus přivedení tramvají), posunuté nádraží Židenické, aby byl lepší přestup na MHD a hlavne nový přestupní uzel Černovice, který by převzal asi třetinu všech vlakem dojíždějících.
Varianta nového nádraží v nové poloze Dolního nádraží znamená nové trasy tramvají, trolejbusů a autobusů přes rozvojovou oblast tzv. Jižního centra. Nejen kvůli nádraží, ale hlavně jako spojnice dnes oddělených částí města. Větší počet linek samozřejmě znamená větší náklady na investice a na provoz. Procentuáně to ale představuje jen několik málo procent nákladů navíc. A většina linek je plánovaná bez ohledu na výslednou polohu nádraží.
Pro zájemce o Studii doporučuji stručný výtah na: http://www.boucnik.cz/studie-proveditelnosti-2017/
Komu slouží Zdeněk Meitner ČTK ?
Skála P.
| 02.11.17 11:22
Opět, a již po několikáté, nám zde ČTK (pan Meitner) předkládá zavádějící informace a lobuje za variantu "Pod Petrovem". Přestože podle závěrů zveřejněné studie je ve všech rozhodujících parametrech jasně výhodnější varianta "U řeky". Nižší investiční náklady, výrazně nižší provozní náklady železnice, jednoduší výstavba s nižšími riziky, kvalitnější řešení nástupních prostor, výhodnější urbanisticky - odstranění bariery stávající tratě a tím i zlepšení zátěže pro mnohem více lidí atd. atd. Navíc při případné realizací VRT, je pro variantu "Pod Petrovem" navržené tunelové řešení tak drahé (cca 15 miliard navíc) a rizikové, že studie jej raději vůbec nedoporučuje. Takže řešení VRT je u "Petrova" nedořešeno. Výhodou varianty "Pod Petrovem" je robustnější ochrana poruch u nákladové dopravy - logicky dáno zachováním dvou koridorů přes centrum a zmiňovaná levnější MHD. K té se vyjádřil dostatečně již pan Boucnik. Každý, kdo se někdy věnoval investiční výstavbě má po přečtení jasno. Bohužel je zde stále skupina lidí, kteří mají zájem výstavbu torpedovat a jak je vidět, mají i dost zainteresovaných pomocníku v tisku.
Petrov
p. jorg
| 25.12.17 11:08
varianta u Petrova uspoří cestujícím celkově téměř 1/3 navíc než řeka a všem cestujím,ne jen některým... obdobně z petrova se dostanete všude po brně jenom s jedním dalším přestupem, od řeky to narůstá na dva přestupy.
VRT má být 600-800mld, takže Brněnské tunely jsou jen směšná 3% (navíc poskytují úsporu pár minut v délce vrt cesty Praha-Brno). Investiční výstavbou asi myslíte ty pozemky, patřící a na kterých budou stavět lidé napojení na brněnskou ODS,kterým to tam přinese pěkné peníze na ukor všech ostatních cestujících.

poměr přínosů a nákladů, investice a náklady města, ušetřený čas cestujících hraje, pokled IAD hraje ve prospěch varianty Petrov
Studie proveditelnosti není objektivním hodnocením
Pražák
| 21.01.18 08:07
Protože je SP jenom hodnocením variant jednostranně omezených na nevýhodný A-odsun a na záměrně zkomplikovaný B-Petrov, pak nemůžou být její výsledky považovány za objektivní zhodnocení celé věci, jak všichni očekávají. Přečtěte si, co jsem k tomu napsal ve vláknu Čtyři expertní posudky.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.