Oprava Negrelliho viaduktu umožní vyšší rychlost vlaků

Vložil
ČTK
08. 06. 17. 04:45




Praha - Oprava Negrelliho viaduktu zvýší kapacitu trati, nejvyšší povolená rychlost vlaků se tu zvýší ze současných 40 na 60 kilometrů v hodině. Vzroste rovněž počet vlaků, které přes most za hodinu projedou. Na dnešním slavnostním zahájení rekonstrukce mostu to uvedl ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý. Rozsáhlá rekonstrukce mostu z poloviny 19. století vyjde na 1,44 miliardy korun, téměř miliardu bude možné proplatit z evropských fondů. Celá rekonstrukce potrvá přes tři roky.

Kvůli opravám vznikne nová zastávka Vltavská, kde bude končit většina vlaků a odkud cestující přestoupí na metro. Část vlaků ale bude končit na nádražích v Bubnech nebo v Dejvicích. Konkrétní výlukový řád bude hotov do 19. června, tedy dva týdny před zahájením samotných oprav a s tím spojených výluk.

Oprava viaduktu je součástí plánované modernizace trati na Kladno s odbočkou na pražské letiště, která bývá označována jako rychlodráha. Součástí oprav bude kromě výměny železničního svršku a spodku rozebrání dvou mostních oblouků na Štvanici, které poškodily povodně v roce 2002 a jejichž stav označují odborníci za havarijní.

Přítomnost premiéra Sobotky na dnešní akci využili aktivisté ze sdružení Rekonstrukce státu. Předali předsedovi vlády symbolickou bilionovou bankovku v souvislosti s pátečním jednáním Sněmovny o změně, která by umožnila rozšíření pravomocí Nejvyššího kontrolního úřadu. Jeho kontroly by se tak mohly zaměřit na zbývající bilion veřejných peněz ročně, uvedlo sdružení. Není ale jisté, že se Sněmovna k projednání příslušných předloh dostane.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který stavbu řídil.
0 komentářů
přidat komentář

Související články