Zdroj
Markéta Horešovská
Vložil
ČTK
29.08.2012 23:20
Praha


zpět na článek
17 komentářů
povaha jasné provokace akci uškodí
památkář
| 30.08.12 12:39
Opravdu nešťastný nápad, agrese streetartu na takto vizuálně exponovaných plochách je nedomyšlená. Proč zrovna na mostě, který se uplatňuje v obraze města v kontextu s památkovou rezervací ? Při cestách bezbřehými sídlišti, s nudou jednotvárnosti ploch by se dalo najít plno míst, která by toto umění obohatilo v dobrém slova smyslu.....
most je umělecké dílo....
park
| 30.08.12 12:53
Naprosto souhlasím s panem architektem, a chápu jeho výhrady k zásahu do autorských práv.
Držím palce aby se pro mladé umělce podařilo najít vhodnější plochy k tvorbě....
Nuselský most
M.D.
| 30.08.12 06:57
"Věřím, že pokud mladým lidem vymezíme zajímavá místa pro tvorbu, eliminujeme ničení fasád nechtěnými malbami,"-spíše: když mladým lidem ukážeme, že se na "fasády" významných budov maluje, budou na ně malovat stále a více mladých lidí to bude lákat k vyzkoušení!
Jak bytr svetovi...
vladimir sitta
| 30.08.12 07:34
Beda mestu, ktere potrebuje sprejovani ke sve svetovosti. Zda se ze prostor obycejne zabydlovany mozkovymi bunkami se v pripade proponentu meni rapidne na vakuum.Tem by interni sprejova aplikace urcite pomohla.
Most potrebuje ocistit a ne barevne pozvracet.
Cesta ke svetovosti
Vladimir Sitta
| 30.08.12 07:36
Beda mestu, ktere potrebuje sprej na ceste ke svetovosti.
Zda se ze prostor normalne obydlovany mozkovymi bunkami se meni na vakuum, alespon v pripade proponentu.
Most potrebuje vycistit a ne barevne pozvracet.
> památkář
T. Fiala
| 30.08.12 09:26
Most, který se uplatňuje v obraze města v kontextu s památkovou rezervací... Pěkně řečeno. Občas sedíme s panem AB na vyšehradských hradbách. Dívám se na most, který ostentativně překračuje Nuselský nemytý kotel. Představuji si jej klenutý. V duchu původních návrhů. V duchu překrývám stávající siluetu toho kyklopova trámu strukturou podpor a kleneb. Zapojuji jej do Nuslí (scelí se to, Nusle to přijmou) a lituji, že se to jako klenuté dílo nestihlo postavit.
Alexandra Udženija chce dát svému lidu zábavu. Já o tu svouji tím přijdu, barevná kamufláž znemožní hladce vnímat linie. Ale snad se to nestane. Snad je někde najde nějaký architekt, který zná cestu až do výšin pražské ODS a přesvědčí tam někoho, že "Baráky vážně nejsou žádná sranda". Poprosit tam o trochu skromnosti... Pochválit srandu, kterou si dělají z nás pražanů, že je už tak veliká a že by možná mohla být ještě o chlup větší... Ale přimluvit se za baráky... proč do toho ještě tahat baráky... (Nepíchnul by prezident republiky Klaus?, táta Alexandry Udženije je starý kamarád a grafitti je mnohem, mnohem levičáčtější nez baťoh a voda v petu.)
radní Alexandra Udženija
Karel
| 30.08.12 09:42
srbka, která k nám přináší balkánskou špínu a nepořádek. Kvůli přátelským vztahům s opilcem Janouškem si myslí že si může všechno dovolit.
strítárt?
Jed
| 30.08.12 09:39
Sprejovaní, neboli tzv."steetart" je prachsprostý primitivní vandalismus. Tato "tvorba" má asi tak stejnou uměleckou hodnotu jako psí chcanky na patníku. Pes i sprejvandal to nakonec dělají ze stejných pohnutek - značkovaní. Pes má ovšem tu výhodu, že ho za to nikdo nemůže poslat va VPP. Do tlamy však dostanou oba.
mladi umelci????
Jan Svetlik
| 30.08.12 11:56
Ti, kdo maluji na fasady domu, mostu a dopravnich prostredku, ktere jsou cizim majetkem bez svoleni majitelu nejsou "mladi umelci" ale zlocinci bez ohledu na vek. Na jejich jednani by melo byt zbytkem spolecnosti nahlizeno ve smyslu zakona o poskozovani ciziho majetku. To jen pro upresneni terminologie. Grafitti - tak jak funguje v Cechach, je pocatek rozkladu demokracie. Jedna skupina - umelci, nemusi respektovat svobody a prava druhe skupiny - majitelu nemovitosti. Majitele nemovitosti jsou nuceni trpet intelektualni nasili a majetkove skody. Toto by nemelo byt nazyvano umenim, jde mnohem vice o projevy sobectvi a prebujeleho egoismu. A predevsim - jde o projev tolerovaneho bezpravi. Malovani na Nuselsky Most bude jen ustupkem tlaku tohoto bezpravi.
street"art"
Janka
| 30.08.12 11:40
Upřímně nechápu tento trend, kdy města podporují takové akce a když už mají tu potřebu vyhrazovat plochy streetartistům, tak ať to probíhá třeba na garážových koloniích, zdech panelových sídlišť atd. Proč se snaží poničit kvalitní a významnou architekturu? Možná z neznalosti a nedostatku vkusu. Na pohledovém betonu přeci není nic fádního, naopak jde o poměrně ušlechtilý materiál v ušlechtilých odstínech šedé a strukturou, kterou nemůžete ničím přetřít aby neztratila svou pohledovou funkci. Lituji lidí, kteří nedokáží vidět krásu v jednoduchosti a prostotě. Pokud by k "pomalování" Nuselského mostu mělo dojít, šlo by v podstatě o zničení jeho výrazu, o zprimitivnění uměním, které je ve své podstatě velmi primitivní.
???
aldar
| 30.08.12 01:01
Mohli bychom nějaké grafiti zkusit i na Pražském Hradě, taky jsou tam "holé zdi", ne?
Streetart
vga
| 30.08.12 01:01
Existuje několik knih o streetartovém umění v New Yorku. Některé malby jsou moc pěkné. Pokud by byl celý most pomalován, ne posprejován obyčejnými tegy "rádoby umělců", tak proč ne... vzpomínáte za totáče na pštrosí hlavu na metru Malostranská? Ta byla úžasná!!!
odpověd vga
Jan Svetlik
| 30.08.12 02:30
Ano, některé malby jsou moc pěkné, ale proč by pan Hubička - coby autor neměl mít právo říct, že to na Nuselském mostě nechce a proč bychom ho jako autora neměli respektovat? Pštrosí hlava byla (je) nádherná, souhlasím, ale to nevyvrací fakt, že podle tohoto vzorce se nemůžeme chovat všichni a že v civilizovaném světě majitel, případně autor zdi určuje, co se bude a nebude malovat. Na Váš dům, byt, auto, nábytek a jiný majetek atd... také nikdo nemá právo malovat nic úžasného, pokud to nebudete vy chtít. Promiňte, ale utíkáte od podstaty problému.
re Jan Svetlik
vga
| 30.08.12 04:11
A proč by to nemohlo být pod taktovkou pánů Hubičků - tatínka + Radana + Radima? Stejně se na nohách mostu neustále nějaké tegy objevují. A pštros už tam není, alespoň podle street view na Googlu
Doba po kterou by na mostě street art měl být.
G
| 30.08.12 10:47
Most má být pomalován "pouze na dva roky" , poté projde generální opravou a vše z něj zmizí.
Podat prst?
takyarchitekt
| 31.08.12 08:22
Nazor, ze nechame li prostor pro vystrikani se po zviditelneni pudove touzicich "umelcu", tak jina mista jiz neposkvrni, je asi tak uskutecnitelny, jako ponechat pejskum k tomu zvlaste urcene patniky, v blouznive nadeji, ze jinych ploch jiz nepomoci.
V obou pripadech si vezmou celou ruku.
Otázka
aldar
| 03.09.12 09:22
Představte si, že se pár nadšených malířů pokojů rozhodne, že je už to uvnitř budov nebaví, a že chtějí vyrazit ven a tam tvořit. Rozhodli se, že je venku nečisto a chce to více bílé barvy. Tak začali pokrývat zdi bílou barvou, vždy velký kus – kam až dosáhli. A zkusili to i mimo zdi – na okna, dveře apod. Okraje bílých ploch byly zpočátku rovné, jak byli zvyklí z koutů a rohů místností, ale později se začali šikmit a vlnit. A malíři začali vytvářet skupiny a jejich síla rostla. Když jednou seděli , kouřili a odpočívali po vykonané práci si najednou uvědomili, že jsou vlastně umělci! A že vytváří umělecká díla a že to je prostě v nich, a že jinak nemohou… O svém „umění“ začali přesvědčovat i mocné a některé se podařilo taky zblbnout…
Ale v podhradí to začalo mírně nervóznět a dokonce se začali objevovat názory, že té bílé je nějak mnoho – což bylo velmi odvážné. A v podzemí začali vznikat skupiny, které se začali přiklánět k barvě černé (taky z toho důvodu, že nemohli sehnat bílou barvu). Členové tohoto podzemního hnutí občas vylezli ze svých podzemních děr a přetřeli bílý nátěr na černý a dokonce si troufli i na budovy, které ještě byly nezasaženy bílou barvou. Jelikož se cítili velmi novátorští, tak se chtěli taky stát umělci. Uplacení mocní byli chvíli za bílé a chvíli za černé, až rychlým střídáním zešedli a i když nevěděli jak, byli IN.
Lidé, kteří byli zasaženi bílou nebo černou barvou museli to strpět, jelikož to bylo umění…Nikdo se jich neptal, zda souhlasí či ne. Oba proudy byly nakonec, co se týče počtu osob a pomalovaných ploch v rovnováze a venku se vše slévalo a vytvářelo šedou dusivou hmotu. Mít něco nezasaženého nebylo IN a tak si to lidi schovávali doma a nikomu to neukazovali a ani o tom s nikým nemluvili, jen doma o samotě se odvážili….
Nepřipomíná Vám to něco?
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.