Brno - Brno možná nepřijde o železniční zastávku v centru města, na kterou přijíždí regionální spoje z okolí města. Brněnský zastupitel Josef Veselý (KDU-ČSL) dnes představil nové řešení rekonstrukce železničního uzlu Brno, které počítá s tím, že z nového hlavního nádraží posunutého o 800 metrů na jih, by vedla mimoúrovňová rychlodráha napříč brněnským centrem v trase stávající železnice. Návrh postoupí do pracovní skupiny města, která má do konce listopadu předložit možná řešení přesunu nádraží. "Toto řešení odstraňuje hlavní nedostatky dvou dosavadních variant. Oproti ponechání nádraží ve stávající poloze se výrazně odlehčí centru města, na druhou stranu se předejde nákladnému přemístění tramvajového uzlu městské hromadné dopravy k novému nádraží," řekl dnes v Brně novinářům Veselý. Návrh počítá s tím, že po novém železničním koridoru, který vede mimo centrum města, pojedou jen nákladní a dálkové spoje. Regionální linky se v místě nového nádraží převedou na mimoúrovňovou dvojkolejnou rychlodráhu, která bude kopírovat trasu současné železnice a povede na stávající hlavní nádraží. "Díky tomu se v centru města výrazně sníží počet kolejí. Po odhlučněné rychlodráze, která povede nad povrchem ve výšce 7 metrů, budou jezdit zpočátku běžné regionální příměstské vlaky, v budoucnu předpokládáme že se objeví nové kratší vozy. Na nový koridor se po průjezdu městem napojí opět v nádraží v Brně-Židenicích," dodal Veselý. Projekt rekonstrukce železničního uzlu v Brně spojený s odsunem nádraží o necelý kilometr na jih zahájilo minulé vedení Brna v čele s ODS. Po volbách, kdy v Brně přešla ODS do opozice a do koalice se dostali hlavní kritici odsunu ze Strany zelených, se objevila druhá varianta projektu s nádražím v původní poloze. O prázdninách si město nechalo zpracovat odbornou analýzu, která měla posoudit klady a zápory obou variant. Na základě jejích výsledků se nyní upravuje původní projekt. Celkové náklady rekonstrukce se zatím podařilo snížit z 30 na asi 20 miliard korun.