Pardubice - Třída Míru v Pardubicích, která podstupuje od začátku března nákladnou rekonstrukci, bude už brzy připomínat obchodní bulvár. Stavební firma položila část plánované dlažby a pokračuje s opravami inženýrských sítí. ČTK to dnes řekl vedoucí majetku a investic Jaroslav Hruška. "Začíná se dláždit od třídy 17. listopadu, pokračují velké zemní práce, v druhé části srpna se začne dláždit křižovatka od Sladkovského ulice. Třída Míru začne už pomalu vypadat jako bulvár," řekl Hruška. Přes počáteční měsíční zdržení se podaří plánovaný termín dokončení prací dodržet, uvedl stavbyvedoucí firmy Syner Miroslav Holub. Harmonogram prací za 120 milionů korun se musel upravit a firma nasadila na opravy víc stavební techniky. Ukončení se plánuje na konci února příštího roku. "Cena se zatím pohybuje na plánovaném rozpočtu, za pomoci technického dozoru a projektanta se ušetřilo na sanacích plání 1,2 milionu korun," řekl Hruška. Mimo projekt a jeho rozpočet jsou archeologické práce, město za ně zaplatí asi 1,6 milionu korun. Ve Sladkovského ulici archeologové našli pozůstatky objektů ze 17. století. Nyní prozkoumávají třídu Míru. "Je to pro nás vždy zdržení v řádech několika dnů. Výzkumy probíhají v sekcích, takže se nedá říct definitivně, jak dlouho ještě budou trvat," řekl Hruška. Na sociálních sítích se kvůli třídě Míru často rozvíjí kritická debata a o její podobu se zajímají i média. Kritika zaznívá za instalaci sloupů trakčního vedení, které dříve byly připevněné na domech. Nyní podle některých lidí zbytečně rozdělují a opticky zmenšují prostor a ani nejsou hezké. "Trakční vedení je naprojektované a součástí evropského projektu a my jej jako odbor realizujeme," řekl Hruška. Mladá fronta Dnes také slovy stavebního holdingu Enteria a architekta Milana Košaře zpochybnila odolnost dlažby, kterou bude zatěžovat trolejbusová doprava. Architekt Jaromír Walter však deníku sdělil, že podle posudku odborníků z ČVUT žulové kostky nepopraskají.