Vložil
ČTK
21.01.2019 19:40
Brno


zpět na článek
2 komentáře
Pod Brnem nemusí jezdit jen vlaky
| 26.01.19 02:12
jsem rád, že se do hry znovu dostávají i varianty metra a podpovrchové tramvaje. Definovat hned na začátku Studie proveditelnosti, že pod městem musí jezdit buď nic nebo vlaky je omezující. Nechť SP posoudí předpokládané toky a objemy cestujících a na základě toho navrhne nejlepší dopravní technologii.
Něco by tu ovšem už brzo mělo začít jezdit
SYN
| 28.01.19 06:42
Tak takto, vzpomínám že jako dítě když mi o takové možnosti povídali rodiče, neuměl jsem si představit jak by se to vůbec dělalo, jak by to pod tou zemí "třáslo" základy budov atd... prostě v dětské mysli jasné NE. Podotýkám že celý život bydlím na místě ne přímo nad, ale vcelku poblíž uvažované trasy.
Jako dospělý už ovšem vidím že průchodnost dopravy ulicemi je dost omezená a že prakticky jediná rozumná možnost se jeví "utéct pod zem". Chtělo by to ale nějak vymyslet aby to fungovalo co nejlíp, ty vlaky dlouhodobě od Tišnova (a dále od Prahy přes Žďár, i když to momentálně není preferovaná trasa) to Brno objíždějí děsnou smyčkou přes Lesnou a Maloměřice, přímá trať by mj. umožňovala citelně zrychlit vzdálenost Kr.Pole - Hlavní, a také by umožnila výstup přímo v centru. Ale zase jako vnitroměstská doprava se to až tak moc nehodí, přecejen to nemá interval na úrovni MHD, a přestupy z povrchové na podzemní trasu zaberou docela dost času (haly, eskalátory...).
Naproti tomu podzemní tramvaj (na metro ani nepomýšlím, bohužel jsme chudí a tak ač budu Praze metro závidět, tak přiznám že tady by to přecejen bylo neúměrně drahé) která by centrum podjela a na okraji pokračovala klasicky se jeví jako velmi rozumný kompromis, ale je otázka jestli by to třeba nešlo nějak spojit? Kdyby se podařilo severojižním tunelem dokázat poslat zároveň (alespoň některé) vlaky a zároveň mohl sloužit jako podjezd pod centrem pro šaliny tak to by mohl být dost fajn... otázka je co by to vyžadovalo za vozidla, ono sice rozchod kolejí má tramvaj i vlak stejný, ale dál už pokračují rozdíly, napájecí napětí jiné, poloha troleje jiná, dokonce i taková věc jako tvar hlavy koleje je jíný...
Asi by to vyžadovalo dodatečné podmínky na vozidla co by po takovém společném úseku mohly jezdit, ale vzhledem k pokroku výkonové elektroniky a dalších příbuzných oborů se mi to jeví pouze jako obtížné, nikoliv nemožné
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.