Prohlídka stavby tunelů v Klimkovicích přilákala zástupy lidí

Zdroj
David Moravec
Vložil
ČTK
01.10.2005 19:10
Ostrava

OSTRAVA - Tisíce lidí si dnes přišly do Klimkovic na Novojičínsku prohlédnout stavbu tunelů, které jsou součástí jedné z etap výstavby dálnice D47. Někteří se přijeli z Ostravy podívat na jediné dálniční tunely na severní Moravě a ve Slezsku. Jiní to měli kousek a spíše se zajímali o zdroj hluku v jejich blízkém okolí.

"Tunel razí kousek od mého domu. Zajímaly mě hlavně trhací práce, protože to slyším a cítím. Když odpalují, tak to v baráku vypadá, jako by střílel kulomet," svěřil se ČTK Milan Žurovec. Rány jej sice ruší, ale proti stavbě neprotestuje. "Počítali jsme s tím a na něco podobného jsme byli připraveni. Tunel tady musí být," řekl.
Jeden z vedoucích představitelů stavby Jiří Kolář ČTK řekl, že firmy do okolních domů nainstalovaly čidla, která sledují případné narušení statiky budov. "Pokud se prokáže, že praskliny nebo jiné problémy souvisejí se stavbou, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má jistě fond, ze kterého by byla oprava placena," řekl Kolář. Dodal, že čidla sledují i objekty kolem příjezdové komunikace, po které nyní jezdí mnohem více nákladních vozů.
Praskliny se objevily na zdech klimkovické základní školy. "Kontaktovali jsme už ŘSD. To nechalo vypracovat statiky a soudními znalci studii a z ní vyplývá, že praskliny se stavbou nesouvisejí," řekl ČTK starosta města Pavel Malík.
Klimkovické tunely, které budou měřit přes kilometr, začali stavbaři razit letos v dubnu a v provozu by měly být v roce 2008. Lidé, kteří si přišli stavbu prohlédnout, se nejvíce zajímali o způsob, jakým se hornina odpaluje, a o to, jaká budou bezpečnostní opatření v době, kdy už tunely budou v provozu, řekl Kolář.
Podle projektantů jištění odpovídá nejpřísnějším parametrům. Oba tubusy jsou na pěti místech propojeny spojkami, které umožní v případě nehody či požáru evakuovat osádky vozidel a zároveň umožní rychlý nástup havarijních čet. "Každých 150 metrů navíc budou SOS výklenky s kabinami, které osoby uvnitř ochrání před případným ohněm a odkud bude možné přivolat pomoc," vysvětlil Kolář.
Dálnice D47 napojí Ostravsko na zbývající dálniční síť v Česku. Trasa vede z Lipníku nad Bečvou k česko-polským hranicím na Karvinsku. Měří více než 80 kilometrů a vyžádá si náklady 47 miliard korun. Samotné tunely pak 2,4 miliardy korun.
1 komentář
přidat komentář
Předmět
Autor
Datum
sos kabiny
14.11.07 03:33
zobrazit všechny komentáře

Související články