Brno - Příprava nového brněnského územního plánu nabrala další zpoždění. Harmonogram posunula městská rada o půl roku. O prodloužení přípravy rozhodla poněkolikáté, dokument měl původně platit v roce 2010. Podle primátorova náměstka Ladislava Macka (ČSSD) je důvodem dalšího odkladu množství námitek a připomínek, které lidé ke konceptu dokumentu poslali. Dalším pak zpoždění v platnosti nového krajského územního plánu, řekl dnes Macek novinářům. Krajští zastupitelé sice dokument schválili, ale nastal problém s jeho zákonným vyvěšením na úředních deskách všech obcí. Lidé, firmy i zástupci veřejnosti poslali na magistrát 2100 námitek a připomínek, které se připravovaného územního plánu týkají. Některé z nich mají přitom podle Macka 50 až 80 částí vztahujících se k jednotlivým částem Brna. Posunutím harmonogramu získají úředníci víc času, aby se s námitkami a připomínkami vyrovnali. Macek zároveň vyloučil, že by Brno šlo cestou Prahy a využití jednotlivých ploch v novém územním plánu vymezilo volněji, než tomu bylo zvykem v dokumentu platném dnes. "Chceme jít jinou cestou. Zástupci veřejnosti naopak po nás chtějí, aby bylo specifikováno budoucí využití území natvrdo, případně včetně konkrétního výškování budov, napojení na dopravní infrastrukturu, vztahu k ostatní zástavbě a podobně," řekl náměstek. Primátor Roman Onderka (ČSSD) už dřív řekl, že bude úspěch, pokud zastupitelé stihnou nový územní plán schválit v tomto volebním období, tedy do podzimu 2014. Nyní je tento termín patrně nereálný. Do přípravy dokumentu se zapojily četné občanské iniciativy a sdružení. Některá protestují proti připravovaným silnicím, další proti průmyslovým zónám. Další se staví za mnohem důkladnější podporu cyklistické dopravy; město by prý na ni mělo hledět jako na regulérní způsob, jak mohou lidé dojíždět do práce, školy či za nákupy. Tomu by prý měla odpovídat i finanční podpora budování cyklostezek a cyklotras.