Brno - Na brněnském autobusovém nádraží Zvonařka už stojí hrubá stavba nové výpravní budovy podél ulice Zvonařka naproti Vaňkovce. Pracuje se i na opravě nástupišť a některá se už dodělávají. Kompletní rekonstrukce nádraží stojí majitele, kterým je ČSAD Brno-město, přes 100 milionů korun. Pro cestující je však nyní komplikací nejen to, že je staveniště ze samotného nádraží, ale i dlouhotrvající rekonstrukce okolních ulic. Autobusy se často zpozdí při příjezdu i odjezdu, řekl ČTK předseda představenstva Antonín Grund.
Nová odbavovací hala bude jedním z hlavních přínosů rekonstrukce. Stojí v místě, kde byly v minulosti prodejní stánky a zeď oddělující nádraží od ulice. Nyní se toto místo stane vstupem do nádraží.
Opravují se i nástupiště s nástupním ostrůvky. Lidé už nebudou muset při cestě na nástupiště chodit po obvodu nádraží, ale uprostřed bude centrální přechod vedoucí od nové haly až na zadní nástupiště pod tratí.
"Už je také udělaná většina podhledů, konstrukce je očištěná a je na ní nátěr, na kterém neuplívají exhalace. Celé nádraží to prosvětlí," řekl Grund. Nové osvětlení se bude instalovat až v závěru stavby, která musí být hotová do konce roku, aby bylo možné využít dotaci v plné výši.
Podle Grunda je nyní provoz na nádraží komplikovaný kvůli tomu, že část nástupišť není použitelná. "Ale vedoucí provozu to zatím zvládá a organizuje změny," řekl Grund. Problém je však i okolí. Kvůli přeložce tramvajové trati z Dornychu do Plotní ulice jsou rozkopané všechny ulice okolo nádraží a doprava tudy jezdí buď vůbec nebo omezeně. "Nejhorší jsou pondělky. Někdy trvá autobusu, aby se dostal na nádraží nebo z něj vyjel, i půl hodiny," řekl Grund.
V Plotní ulici by měla být stavba hotová do konce letošního roku a po více než 40 letech bude možné dostat se na nádraží tramvají. Zatím je však ulice stále rozkopaná.
Proti původním plánům se letos nebude opravovat stará odjezdová hala, ve které výhledově najdou zázemí řidiči.
Ve všední den nádražím projede 820 spojů regionálních, vnitrostátních i mezinárodních, cestujících se zde za den vystřídá 17.000 až 18.000.