12 komentářů
SEFO ano, ale ne ta betonová hrůza
Tomáš Příhoda
| 08.10.16 04:18
Jsem pro vybudování SEFO, bude to přínos pro kulturu i město, ale ty hrůzy co plodí pan doc. Ing. akad. arch. Jan Šépka samostatně. Pane Šépko, nezlobte se, ale co třeba má být toto? http://www.dumsklenbami.cz/
Dům s klenbami
betonář
| 10.10.16 04:58
Pane Příhodo, nebylo by od věci poněkud lépe specifikovat, co vám třeba na "domě s klenbami", či tom SEFO, konkrétně vadí. "Hrůza" je nicneříkající slovo.
"Ambiciózní projekt"
Ondra Goetz
| 12.10.16 10:01
Pokud je projekt SEFO tak prestižní (a já nepochybuji, že je) proč jeho architekt nemůže být vybrán na základě architektonické soutěže? Mám naději, že by z ní vzešel návrh, který by více respektoval kontext místa a byl snad i lépe přijat obyvateli Olomouce. Šépkův návrh je i pro mě v tomto směru úplně nepochopitelný.
soutěž
betonář
| 17.10.16 08:36
Souhlasím, že na takovýto záměr by rozhodně měla být vypsána soutěž. Pokud vím, když bylo SEFO skutečně aktuální, nevypsala se (přes veškeré tehdy uvedené "důvody") proto, že by se nsetihlo (jak jinak) zavčas požádat o dotaci. Teď by tomu tedy nic nemělo bránit.
Nicméně nesdílím optimismus O. Goetze, že ze soutěže třeba vzejde návrh, lépe přijatý obyvateli Olomouce, respektive mám strach, jak by takový návrh musel vypadat. Navrženou podobu SEFO obyvatelé (internetoví diskutující) nepřijímají proto, že je to "betonový bunkr". Neboli beton je v principu špatně, bez ohledu na to jak je použit, a nedejbože když tvar budovy bude vzdáleně něco připomínat. Kdysi, než byla prokluka majetkově zcelena, se mi dostal do rukou něčí záměr na výstavbu domu na krajní parcele, přál bych vám jej vidět. Architektonická kvalita nulová, nicméně měl sedlovou střechu, a tradiční okna, tudíž nepochybuji, že by byl obyvateli Olomouce (tedy tou částí, která postrádá vkus), určitě přijat.
ad - "nicméně měl sedlovou střechu, a tradiční okna"
Tomáš Vích
| 17.10.16 02:05
Jsem zvědavý kdy a kdo zmoudří a bude mít trochu vkusu. Jestli zastydlí tradicionalisté konečně pochopí, že je tu už 100 let čas krabic a 50 let čas exhibic, nebo pochopí modernisté, že je třeba buď stavět tradičně a s pokorou nebo se vší avantgardní výzbrojí, nebo se snad exhibicionisti zklidní a místo prapodivných patvarů připomínajících kde co, začnou stavět něco, co má hlavu a patu? Soutěž by byla svátkem, stejně jako v Praze na Staroměstskou radnici. Čas velkých soutěží a skvělé architektury přichází.
ad Vích
betonář
| 18.10.16 08:52
Abych nebyl špatně pochopen - nemám nic proti stavění tradičně a s pokorou, naopak, ale nesmí to být kvalitativně na úrovni katalogového bungalovu. Sedlová střecha neznamená automaticky správně, a jiná automaticky špatně.
Kvalita především,
Tomáš Vích
| 18.10.16 07:14
to si rozumíme, jen bych v centru Olomouce přitlačil více na krásu než na klišé nebo na extravaganci. Prostě za krásnou Olomouc *
A vůbec nejlepší by se tam hodil park plný stromů a krásných
Plha
| 22.10.16 08:51
Vážení pánové Víchu a ty jež se nazýváš betonář,
hlavně to nové co se tam postaví nesmí být kvalitativně na úrovni bunkru, betonového sila, nebo krabic od oleje.
A vůbec nejlepší by se tam hodil park plný stromů a krásných soch.
A vůbec nejlepší by se tam hodil
Tomáš Vích
| 23.10.16 10:09
blok plný domů a krásných stromů.
pro pana Plhu
betonář
| 24.10.16 03:13
Říkáte kvalitatvině na úrovni bunkru, sila, či krabice - máte na mysli nějaké konrétní? Znám totiž sila architektonicky kvalitní (např. zrovna to v Olomouci u tržnice) i méně kvalitní. Krabice od oleje a asi i bunkry se dají těžko nazývat architekturou, tudíž se na ně nedají uplatňovat tatáž kvalitativní kritéria.
Souhlasím s Víchem, park by se tam rozhodně nehodil (proč taky, ostatní parky jsou snad daleko?), chybějící část bloku by se měla zase dostavět. Jestli domem jedním nebo několika není podle mého to nejdůležitější - v tomto místě se drobné gotické měřítko potkává s barokním, a možné je tedy asi obojí. Byť historicky se proluka už nachází mimo Předhradí, v gotickém městě před Novou branou.
betonové hrůzy, náš vzor
Plha
| 24.10.16 06:20
Betonář se předvedl. Ano to "úžasné" silo s krabicí od bot šikmo na něj posazenou! To je jistě kvalitní architektonický vzor pro zástavbu proluky na Denisově ulici ! Betoné bunkry v drobném gotickém měřítku nebo dokonce v barokním měřítku, to je to úžasné co tam patří.
Oni už ale naštěstí Olomoučané řekli, že tyto hrůzy ve svém městě nechtějí.
pro pana Plhu 2
betonář
| 25.10.16 11:17
Ano pane Plho, "obytný dům zaměstnanců Hanáckých mlýnů" z roku 1940 od prof. Tymicha, kombinující byty a silo, skutečně považuji za kvalitní architekturu. Zbytku Vašeho příspěvku vůbec nerozumím - nikde jsem nepoužil slovo "úžasné", stejně tak jsem nic nepsal o nástavbě rodinného domu na tomto sile Stejně tak pořád nechápu Vaše výkřiky o betonových bunkrech - tato diskuse se týká dostavby muzea A ano, navržená podoba přístavby muzea mi měřítkem přijde adekvátní.
Ještě reakce na Vaši poslední větu - ono snad proběhlo nějaké referendum či seriózní průzkum veřejného mínění, jaké stavby obyvatelé v Olomouci chtějí? Neproběhlo, takže mluvte prosím jen za sebe.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.