Mělnické nádraží se dočkalo opravy a je v projektu Živá nádraží

Vložil
ČTK
07.09.2006 19:50
Hradec Králové

Mladá Boleslav/Mělník/Praha - Mělnické železniční nádraží se po loňském požáru dočká opravy. Firma, která zvítězila ve výběrovém řízení, za deset milionů korun do listopadu opraví celou nádražní budovu. Zároveň se i díky zájmu radnice o spolupráci areál dostal do projektu Českých drah pod názvem Živá nádraží, jehož cílem je s pomocí investorů zásadně oživit a modernizovat i řadu dalších nádraží ve středních Čechách a celé republice. ČTK to dnes řekli zástupci radnice a Českých drah.

Mělnický starosta Miroslav Neumann řekl ČTK, že město má již zpracovanou studii na úpravu širšího okolí nádraží, v jehož blízkosti je i autobusové nádraží. To již město s pomocí evropských fondů opravilo.
Projekt Živá nádraží počítá s tím, že by na vytipovaných nádražích mohly vzniknout restaurace, různé obchody a další služby. Zlepšit by měly i možnosti parkování. Slabinou mělnického nádraží je ale podle Karla Otavy z generálního ředitelství Českých drah fakt, že je stranou centra města a areál že na této trati nejezdí tolik lidí jako na jiných železničních uzlech. "Každopádně město chce spolupracovat, a to je důležité," řekl Otava ČTK.
Na území středních Čech se v rámci projektu Živá nádraží podařilo vybrat ve výběrových řízeních zhotovitele na modernizaci nádraží pouze v Kolíně. Výběrová řízení již také skončila i v Nymburce a Poděbradech. Podle Hany Bednářové z tiskového oddělení Českých drah je v Poděbradech již vybrán zhotovitel a čeká se na verdikt představenstva Českých drah v příštím týdnu. V Nymburce ještě neskončilo hodnocení řízení.
Výběrová řízení dále pokračují v Kralupech nad Vltavou, Českém Brodě a Kladně. V roce 2007 by se měla do projektu vyhlášením výběrových řízení zapojit i nádraží Beroun, Čáslav, Čelákovice, Mělník, Příbram, Rakovník a Český Šternberk.
Podle Bednářové je projekt postupné modernizace nádraží za pomoci dalších investorů úspěšný, i když potrvá delší dobu. Investoři podle ní projevují zájem nejen o významné, ale i středně velké železniční stanice. "Očekáváme, že se nám postupem času, jak poroste koupěschopnost obyvatel, podaří nalézt partnery i pro méně významné železniční stanice s nižší frekvencí cestujících," řekla Bednářová.
0 komentářů
přidat komentář

Související články