Kvůli pádu lávky byl do konce vyšetřování odvolán šéf mostařů
Zdroj Aleš Berný
Vložil ČTK
05.12.2017 07:50
Praha - Do konce vyšetřování pádu lávky v pražské Troji byl dnes odvolán z funkce šéf mostařů v Technické správě komunikací (TSK) Jan Zemánek. ČTK to oznámila mluvčí TSK Barbora Lišková. Dočasné odvolání Zemánka kvůli sobotnímu zřícení stavby požadovalo vedení města. Lávka nebyla v dobrém stavu, příčina pádu je zatím neznámá. Při nehodě utrpěli dva lidé vážná zranění a další dva pohmožděniny zad. Na místě lávky by mohl dočasně vzniknout pontonový most.
"TSK je akciová společnost a nese plnou zodpovědnost za správu majetku, kterou si u ní město objednává. Do konce vyšetřování by měl být pověřen vedením týmu mostařů někdo jiný," řekl dnes ČTK náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Kdo by měl tým vést, bude záležet na rozhodnutí firmy. "Na základě rozhodnutí generálního ředitele Technické správy komunikací hlavního města Prahy Petra Smolky je odvolán z funkce vedoucího oddělení mostů pan Jan Zemánek," sdělila následně mluvčí TSK Lišková. Kdo Zemánka nahradí, zatím neoznámila.
Praha zároveň požádala předsedu představenstva TSK Smolku, aby společnost prověřila interní předpisy a postupy vztahující se k mostům. Zároveň má být prošetřeno, kdo za pád nese vinu, a zkoumány budou rovněž zprávy z kontrol mostu. "V případě, že došlo k pochybení uvnitř TSK, budu chtít vyvození personální zodpovědnosti i na dalších místech, nejen v sekci mostů. Musíme ale počkat na závěry vyšetřování policie," řekl Dolínek.
Pomoc městu podle Dolínka už o víkendu nabídli odborníci ze škol, firem a dalších organizací. Mezi nimi bylo například České vysoké učení technické (ČVUT). Trosky lávky by měly být v následujících dnech převezeny k místní betonárce, kde je bude zkoumat znalec.
Větší část 260 metrů dlouhé lávky se propadla do řeky. Zbytky poškozené konstrukce zůstaly na obou pilířích. Na problematický stav stavby z roku 1984 poukazovaly už posudky z minulých let, odborníci ji proto stále sledovali prostřednictvím elektronického monitoringu. Zprávy dostávali na počítač každé dvě minuty. Dvakrát ročně se navíc prováděly prohlídky všech částí. Poslední signál odešel z elektronického monitoringu v sobotu ve 13:16, pak se lávka zřítila.