Praha - Další osobnosti veřejného života se přidaly k výzvě studentů a výtvarníků, aby se společnost Karlovarské minerální vody (KMV) zasadila o opravu zdevastovaných lázní Kyselka na Karlovarsku. V úterý chtějí studentští aktivisté zveřejnit na internetu vlastní verze reklam na minerálku Mattoni, jak je připravil výtvarník Roman Týc. Na zchátralé památkově chráněné lázně upozornil nedávno i studentský happening v Praze a fotografická kampaň na pražských tramvajích. Ke studentské akci se nyní připojili například herec Jiří Mádl, spisovatel Jaroslav Rudiš, basista skupiny Tata Bojs Mardoša, stříbrný kajakář z olympiády v Londýně Vavřinec Hradilek nebo modelka Agáta Hanychová. Všichni se představí v novém videospotu na téma Co udělám, až mattonka opraví Kyselku. "Můžeme dopředu prozradit, že Agáta Hanychová se na Staromáku nahá polije mattonkou," řekl dnes ČTK jeden z aktivistů Matěj Chytil. Na módním webu Fashionbook.cz, který výzvu rovněž podpořil, se v úterý objeví fashionstory nafocená přímo v prostorách zdevastovaných lázní. Už dříve se na internetu objevily videospoty, na nichž známé osobnosti lákají veřejnost, aby se o problém Kyselky zajímala. O stavu lázní ve videu mluví například hudebník David Koller, gymnastka Věra Čáslavská, architekt David Vávra nebo výtvarník David Černý. Společnost KMV, která je jedním z vlastníků objektů, už letos vyčlenila na opravy dvou budov v Kyselce 60 milionů korun. Firma tvrdí, že vlastní pouze menší části zdevastovaných budov, za ostatní nenesou žádnou odpovědnost a jejich podnikání na stav objektů nemělo žádný vliv. Podle aktivistů ale KMV a firmy, s nimiž je personálně propojená, vlastní prakticky všechny budovy a pozemky v bývalých lázních, a jsou tak odpovědné i za jejich devastaci. Za nedostatečnou péči o některé památkové objekty dostala firma KMV na počátku roku pokutu 1,8 milionu korun od karlovarského magistrátu; krajský úřad ji potvrdil, firma se chce bránit soudně.