Z Aleniny Lhoty na Národní třídu, tak by se mohl jmenovat jeden z nejpoutavějších příběhů porevoluční architektury. Spojení architekta Fialy a investora/mecenáše Němce dalo vzniknout celé řadě skvělých staveb v mnoha zemích. Někdy to až vypadá, že ani tak nejde o nutnou potřebu dalšího domu, ale spíše o radost ze společných chvil. Tentokrát si dvojice ukrojila největší krajíc a zdá se, že výsledek bude jedinečný. Těžko soudit z jedné vizualizace a obvykle mizerného textu ČTK, ale jméno investora a architekta jsou zárukou skvělé architektury a především jejího dotažení do každého detailu, včetně rekonstrukce historického objektu.
Charakter mýdlové bubliny návrh spojuje s Novou scénou vice než s vedlejším palácem Dunaj. Chybí mi drobnější měřítko a mam obavu z pokračující desurbanizace Narodni, kterou nastartoval Cigler u Quadria.
Tak tento návrh se dle mého soudu moc nepovedl. Připomíná mi odložené nevěstino roucho
a především postrádá měřítko. Proč se horní vodorovné linie vůči stávajícímu objektu lámou,
copak oba domy nejsou v jedné přímce?
Obchodně administrativní proluka - tyto dva projekty a (zatím) jedna realizace mají společného víc než funkci a významné místo v tradičním městském prostoru. Jsou to skelety potažené maskovacími sítěmi - abstraktním "výtvarným" obalem. V tom se tato radikální postmoderna liší od architektury historické i neomoderní (např. Euro).. Výtvarná koláž křivek, sítí a zeleně se brzy omrzí a zůstane připomínka doby billboardové a důkaz profesionality památkových orgánů. Pozn.1.: nelze hodnotit stavbu podle autora - pokud se tedy nejedná o placené PR
..ani ryba, ani rak, nic co by vyjadřovalo současnost. Ten původní návrh měl alespoň vizuální šmrnc. Tohle je, jak když si s tím nevěděl někdo rady. Vizualizace je přímo příšerná, není na ní vidět vůbec nic, ale to asi bylo úmyslně, jinak by nebyl problém oslovit pár studentů, určitě by ji za pár peněz rádi udělali...
Obzvlaste v sedesatych letech minuleho stoleti se rozsirila povera v profesi, vcetne mnoha pamatkaru, ze se sklem projde jednomu kdekoliv, cokoliv (Dum deti, na hrade, soutez na dokonceni Anezskeho klastera atd.). Cas tuto poveru davno vzvratil ale zrejme jeste nezahubil. Zde puvodni, zcela prehnany stavebni objem je toliko zabalen do sklenene bubliny. Pritom zcela prirozena touha develotra, po co nejvetsim navratu jeho vkladu, mohla byti ukojena mnohem lepsim rozvrhem hmot, vychazejiich z rovin obou sousedu a svym stretem na rohu prechazejici do treti, vyssi urovne. jak to treba umel Josef Gocar. Ale to se dnes jiz zcela zrejme neumi.
na výkres si uvědomuji, jak je ten moderní objekt vpravo krásný. Ty zakřivené římsy s enviromentálním křovím mi v perspektivě návrhu nějak nerezonují. Stejně špatně je navržený oblouk nové administračky na smíchovské straně při železničním mostu na Výtoni. V 90-tých letech se vedla odborná diskuse nad návrhem od Nouvela blízko této parcely a teď tohle - dům, který z pohledu z protějšího břehu svým obloukem utíká z historické uliční čáry, která vychází z linie nábřeží. Neuvěřitelné.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Proč tuhle náročnou parcelu neřeší třeba sir Foster?
a především postrádá měřítko. Proč se horní vodorovné linie vůči stávajícímu objektu lámou,
copak oba domy nejsou v jedné přímce?