DPP: Společný podnik v Holešovicích má být modelem pro další

Vložil
ČTK
11.10.2019 09:10
Praha

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) si stojí za dohodou s firmou Nové Holešovice Development ohledně opravy stanice metra C Nádraží Holešovice a rozvoje jejího okolí. Podobný model spolupráce by měl podle vedení podniku fungovat i jinde, nejblíže k dohodě je stanice Roztyly. Novinářům to dnes řekl ředitel DPP Petr Witowski. Dohodu napadla firma CPI Property Group zejména kvůli tomu, že podnik nevypsal veřejný tendr. Podle názoru podniku to v podobných případech není nutné, smlouvu nicméně ještě prověřuje a před podpisem čeká na právní stanoviska.


Dohoda předpokládá založení společného podniku s účastí soukromníka a DPP, který bude mít na starosti revitalizaci stanice i stavbu kanceláří a bytů v okolí. Firmu Nové Holešovice Development vlastní developerské firmy Karlín Group a Ungelt Group spolu s dalšími investory.

Witowski uvedl, že výhodami spolupráce se soukromníkem je úspora při opravě stanice a zhodnocení pozemku, který DPP do podniku vloží. "Další přidaná hodnota je, že máme majetkový podíl ve společném podniku a já předpokládám, že DPP z toho do budoucna bude mít nezanedbatelný příjem," dodal.

Firma CPI Property Group podala k Nejvyššímu státnímu zastupitelství podnět k prošetření dohody, která podle ní byla dojednána bez transparentního výběrového řízení a provází ji nesrovnalosti. Podle Witowského by nicméně nedávalo smysl podnik zakládat s jinými firmami s ohledem na to, že jediná Karlín Group v oblasti vlastní pozemky, kde plánuje stavět. Proto by postrádalo smysl i výběrové řízení.

Ředitel dodal, že podle právní analýzy podniku výběrové řízení navíc nebylo nutné. Na základě žádosti magistrátu o dodatečné prověření smlouvy nicméně DPP zadal vypracování další analýzy, která by měla být hotova do konce týdne. Poté vznikne ještě oponentní posudek a pokud bude podnik se závěry spokojen, dohoda by podle Witowského mohla být podepsána v řádu týdnů. "Jsme hluboce přesvědčeni o tom, že se tu skutečně nedějí žádné nekalosti, jak se tu někdo snaží prezentovat," shrnul šéf podniku.

Prezident Karlín Group Serge Borenstein uvedl, že v případě podpisu dohody bude ve spolupráci s městem ihned vypsána mezinárodní architektonická soutěž na podobu stanice metra a jejího okolí. "Domnívám se, že by se teoreticky mohlo začít stavět v horizontu tří let," doplnil výkonný ředitel firmy Jan Ludvík. Město v současnosti připravuje územní studii celého brownfieldu mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Vltavská, která je nutná pro připravovanou změnu územního plánu. Po ní bude možné z území sejmout stavební uzávěru.

V případě, že DPP dohodu uzavře, by se podobný model spolupráce měl využít i při rozvoji jiných stanic metra, protože vedení podniku jej považuje za nejlepší způsob zhodnocení majetku, který je běžný i v zahraničí. Witowski uvedl, že z dalších projektů je nejblíže k uzavření dohody stanice Roztyly, kde podnik jedná s firmou Passer Invest. "Bavíme se o velmi podobných, ne-li stejných principech, jako jsou v Holešovicích," uvedl a dodal, že dohoda by mohla být uzavřena v první polovině příštího roku.
0 komentářů
přidat komentář

Související články