Zdroj
Zdeněk Meitner
Vložil
ČTK
26.03.2014 22:15
Brno


zpět na článek
7 komentářů
Nechápu,
Libor
| 27.03.14 07:58
proč ani články na jinak objektivním webu nemohou být ve věci brněnského nádraží nestranné. Fuchs se svého nápadu odsunout nádraží vbrzku zřekl a naopak kvitoval, že mají Brňané tak snadný přístup k vlakům. Všechny studie zatím řeší náklady na nádraží samé, jenže v odsunuté poloze se náramně prodraží přivést tam hromadnou dopravu v takovém množství, aby to bylo srovnatelné s variantou ve městě. Jediné, co lze v případě obou variant jasně srovnat, je fakt, že 9/10 obyvatel Brna to v odsunuté variantě prostě bude mít o deset minut dále na vlak. O labyrintu tunelů pod městem se nikdy dříve nemluvilo a nebudou potřeba ani dnes, naopak opětné spojení osobní a nákladní trakce se jeví v odsunuté variantě jako pěkná zapeklitost.
stěhování nádraží v Brně
Ing.arch. Josef Myslivec
| 27.03.14 11:48
Nastává další etapa stěhování nádraží v Brně, která zase skončí nějakým torzem. Projekt stěhování nádraží je neuskutečnitelný, protože se sám utápí v neřešitelných detailech. Nový přednádražní prostor propojující nové nádraží s městem bude dokonalou dopravní změtí. Nejrušnější ulice Opuštěná musí být zapuštěna pod nový tzv. bulvár, Tzv bulvár bude pro pěšího téměř nepřekročitelný pro intenzivní provoz tramvají, které musí jet v jednominutovém intervalu, aby převezly cestující k městu. Prodloužení cestovní doby se odhaduje na 5 až 7 minut. Do této dopravní změti se uvažuje bytová výstavba. Kdo by v tomto reji chtěl bydlet? Prostě rozpor na rozpor. Mocní tohoto města si to však přejí. Mají tam své pozemky, které získali za pakatel a chtějí z nich vytěžit. Bohužel však nevytěží, protože tento nápad nelze uskutečnit.
Chápejte prosím:
Jiří V.
| 27.03.14 12:58
Varianta s nádražím "v centru" potřebuje podzemní část stanice, kvůli nedostatku prostoru na povrchu. Konvenční tratě z podzemní stanice vyústí jižně od řeky, jedna ve směru do Břeclavi, druhá ve směru do Přerova. Dvě dvoukolejné trati (jedna z povrchové části a druhá z podzemní části) pokračují ve směru na Přerov přes okraj Černovického hájku tunelem pod svahem a dálnicí D1. Pro zapojení budoucí vysokorychlostní trati od Brna je díky založení podzemní stanice nutné přivést trať třemi tunely na katastru města. První pod Podkomorskými lesy, druhý pod Hobrtenkami a po přechodu přes most přes Svratku nad Žabovřeskou tunelem pod Stránicemi a historickým jádrem města. Snad je to srozumitelné k předešlému "nebudou potřeba ani dnes"
to Myslivec
DeRon
| 27.03.14 08:25
Zato dnes je to před nádražím úplný dopravně-esteticko-obslužno-komfortní-masakr !! A co teprve po odsunu na Malou Ameriku !! To by teprve bylo dokonalé.
Odsunout
Bobek
| 28.03.14 06:44
a bez diskusí
ODSun
Ivan Lejčar ALEJ
| 29.03.14 12:01
ODSun chtějí opravdu jen někteří radní z KRNA a na nich ostudně závislí projektanti (NE konceptoři). Je to způsob jak vypudit denně dojíždějící z regionu do Brna za prací z vlaku do aut. A ostuda kolegů urbanistů, kteří mají od ČKA 3 roky zaracha zpracovávat veřejné zakázky. Futajxl - nádraží jako bariéra rozvoje, jeďte se podívat kousek za humna do Vídně, jak taková bariéra rozvoje vypadá.
Stěhovat nádraží, stěhovat Krno,
Tomáš Vích
| 29.03.14 09:55
Krňané do Pahy,
Pažáci do Krna,
žít Česko.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.