Plzeň - Sedmipodlažní torzo bývalého autosalonu Carimex na Rokycanské třídě, které Plzeňané nazývají "skleněné peklo", zmizí nejpozději do konce září příštího roku. Radní města dnes schválili investorům posunutí dílčích termínů stavby obchodů a bytů na pozemcích pod největší nezkolaudovanou stavbou ve městě, jejíž trosky hyzdí Plzeň téměř čtvrt století. O čtyři měsíce, na letošní 31. červenec, se posouvá termín pro vydání rozhodnutí o demolici stavby včetně nabytí právní moci, řekla ČTK mluvčí města Hana Josefová. Termín demolice se nemění.
O sedm měsíců, do konce letošního roku, se také posouvá termín pro podání žádosti o vydání územního rozhodnutí. Demolice má být podle dohody provedena do čtyř měsíců od nabytí jeho právní moci. Termín pro podání žádosti o vydání stavebního povolení je posunutý z 30. června 2024 na 30. září 2024. "Nové termíny neohrozí termín faktického odstranění budovy, jež je už řadu let v dezolátním stavu a je ostudou lokality, kudy vede i frekventovaná komunikace mezi Plzní a Prahou," řekl náměstek primátora Pavel Bosák (Piráti). Radní také uložili investorům povinnost zajistit do konce letošního září objekt proti nepovolenému vniknutí třetích osob a odstranit z areálu nepořádek.
Demolice Carimexu zůstává podmínkou pro to, aby Plzeň prodala developerům své pozemky, na nichž Carimex stojí. Investoři pak chtějí v této lokalitě vybudovat Centrum Úslava. V první etapě půjde o obchodní a administrativní objekty, ve druhé o bytové domy, řekl Bosák.
Mezi městem a investory dál panuje shoda na zbourání Carimexu nejpozději ke konci září 2024. To je termín, který vychází při sečtení maximálních lhůt z uzavřené dohody o spolupráci, kterou podepsaly loni v květnu město a Vodárna Plzeň na jedné straně, a na druhé straně investoři InterCora s. r. o. a dvě společnosti, které Carimex vlastní - MS Letná a.s. a RP Letná a.s.
Demolici a následnou výstavbu připravují místní developeři InterCora a BC Real. Kromě "skleněného pekla" budou muset odstranit myčku aut, servis a prodejnu automobilů a dalších, což je hlavním důvodem posunutí dílčích termínů.
Stavba kanceláří a obchodního centra má začít v roce 2025. K ní potřebují investoři také městské pozemky, jichž je méně než polovina. Jakmile zboří torzo Carimexu, tak jim město pozemky prodá. Plzeň také mění územní plán, aby tam bylo možné zhruba od roku 2029 stavět byty. Podle jednatele InterCory Ivana Hlaváčka pracuje tým na projektu nové zástavby 2,5 roku.
Stavební povolení na Carimex, tedy autosalon Renault, je z roku 1997. Plzeňský podnikatel objekt bez povolení zvětšil o několik přístaveb a o tři patra. Poté nedostavěný objekt léta chátral a obývali ho bezdomovci. Vedou se soudní spory na určení vlastnictví pozemků. Investoři slíbili, že zajistí stažení žaloby proti městu, kterou podal předchozí vlastník areálu.