V předvolebním manifestu nového primátora Borise Johnsona byla jednou z priorit obnova původního charakteru londýnských ulic. Po jeho předvolebním slibu následovala soutěž vypsaná v červenci 2008, jejímž předmětem bylo nahrazení Livingstonových bendybusů za navrátivší se ikonu Londýna - routemaster - červený dvouposchoďový autobus. I přesto, že routemastry č. 9 a 15 stále nabízí svůj přepravní servis mezi zastávkami Royal Albert Hall a Tower Hill, je jejich absence ve městě citelná. Veřejné soutěže se zúčastnilo přes 700 návrhů. 8. ledna letošního roku připadla hlavní cena návrhům týmů Norman Foster-Aston Martin a Capoco Design. Do užšího výběru se dostal i oslnivý návrh Jana Kaplického. Na rozdíl od plagiátorského kopírování charakteristických rysů původního autobusu se prototyp automobilu z dílny Future Systems vyznačuje hravým designem eliptického tvaru, tak příznačným pro rukopis Jana Kaplického. Vozidlo má být poháněné hydrogenovým motorem uloženým v odlehčené hliníkové skořepinové konstrukci. Návrh automobilu a hlavně celoživotní tvorba pana Kaplického charakterizovaná nespoutanou vizionářskou architekturou a designem nám bude stále připomínat a odkazovat na jedinečnost tohoto českého mistra a jeho originální příspěvek v kontextu světové architektury.