Bude se ten lustr zákazníkovi líbit? Zařiďte to tak, aby byl nadšený

Publisher
Tisková zpráva
05.06.2020 09:50

Při výběru lustru do interiéru nestačí brát ohled jen na dostatečnou míru osvětlení prostoru a celkový design. To jsou maličkosti, se kterými si každý architekt poradí. V cestě mu však často stojí překážky v podobě námitek investora nebo uživatele, kterým se navrhované osvětlení nelíbí.


Osvětlení významně ovlivňuje, jak bude interiér působit. Ať už jde o bodovky, podsvícený nábytek, nebo obrovský chandeliér, světlo je pokaždé hlavním tvůrcem atmosféry a definuje naše vnímání prostoru. Především lustr – středobod celé místnosti – vytváří jeden z nejsilnějších dojmů, díky kterým můžete při předkládání svého návrhu hodně získat.

U lustru jako první zaujme design

Obyčejný lustr dnes nikoho neokouzlí a v interiérech navrhovaných architekty to platí dvojnásob. A pokud jde o styl a originální design, pak těžko najdete něco lepšího, než jsou LED lustry. Klasická žárovková svítidla s objímkami jsou příliš robustní, a i když si v památkově chráněných prostorech udržují své místo, všude jinde už je vytlačují LED světelné zdroje. Jednotlivé světelné diody jsou totiž velmi malé, a díky tomu mohou mít lustry elegantní, subtilní i extravagantní tvar.

Navíc díky současnému akcentu na ekologické trendy je malá spotřeba LED svítidel tím rozhodujícím faktorem, proč se pro ně zákazník nakonec rozhodne. Největším problémem architekta nakonec bývá, jak vybrat LED stropní svítidla tak, aby z nesmírného množství typů, tvarů a materiálů zvolil ten nejlepší model.

Obhajte svůj návrh s lehkostí

Máte klienty, kteří kývnou na každý váš nápad a se vším souhlasí? Bravo, máte štěstí! Ale co když se investorovi nebo uživateli vámi navrhovaný lustr nelíbí a prosazují nějaký nevkusný socialistický lapač prachu? Někdy si zákazník zkrátka postaví hlavu a jen tak s ním něco nehne.

  • Věřte tomu, co říkáte. Jednou z nejsilnějších nákupních motivací zákazníka je nefalšované nadšení prodávajícího pro nabízený produkt. Když si budete jisti, že LED stropní světla jsou pro daný prostor jedinou možností a rozhodně lepší než kýč s plastovými ověsky, pak i vy sami budete přesvědčiví.
  • Mějte portfolio s klasikou. Vedle vizualizace konkrétního LED lustru se hodí mít i obrázky interiérů s všeobecně oblíbenými svítidly, které jste už realizovali. Když ukážete zákazníkovi, že umíte i mainstream, nebude se tolik cukat, až mu předložíte něco extravagantního.
  • Předveďte dobrou vizualizaci. Seznamte zákazníka s tím, jak lustr svítí i jak bude vypadat ve dne, když je zhasnutý. Podle zaměření místnosti klaďte důraz na styl nebo funkčnost a také nezapomeňte zmínit zanedbatelnou energetickou náročnost.
  • Ukažte emoce, prodejte příběh. Nemluvte o lustru a o tom, jak se bude skvěle vyjímat v místnosti. Raději popište, jak se budou cítit lidé v prostoru s tímto osvětlením a jaká světelná pohoda pod lustrem bude. A příběh? Možná stejný lustr používá známá celebrita nebo je slavný jeho designér. Možná zaujme ryze česká výroba nebo ručně zhotovené detaily. V každém případě musí být příběh pravdivý, jinak mu nikdo nebude věřit.

Když vyhrávají všichni

Zákazníka nechcete přemluvit, nýbrž přesvědčit. Když investor či uživatel uzná, že vámi vybraný lustr je nejlepší možnou volbou, je to výhra pro všechny. Pro něho, pro vás i pro každého, kdo si kdy pod světlem bude číst, pracovat nebo odpočívat. Na skvělou referenci nebo prestižní ocenění pak ani nemusíte dlouho čekat.
0 comments
add comment