Luhačovice - Luhačovice na Zlínsku chtějí vytvořit nový vizuální styl města. Lázeňské sídlo má heraldické znaky, ale ne logo, řekl ČTK starosta Marian Ležák (nez.).
"Vzhledem k tomu, že Luhačovice jsou poměrně významná značka a významné město, tak chceme, aby logo vzniklo. Ale není to jen o logu, chceme pracovat s celým vizuálem, to znamená prvky, které rozmístíme po městě, nové webové stránky," uvedl starosta.
Město chce při tvorbě nového vizuálního stylu spolupracovat s odborníky z akademické sféry i podnikatelského sektoru. Jednotlivé části vizuálního stylu by podle starosty měly být hotovy v letošním roce.
"Luhačovice jsou brány jako perla Moravy a krásné historické lázeňské město, z pozice samosprávy zároveň cítíme potřebu určité změny v širším vnímání našeho města veřejností. Jde o to, aby nás lidé brali zároveň jako město, které vnímá moderní trendy, přizpůsobuje se současným potřebám svých občanů a návštěvníků a má svůj atraktivní osobitý styl," uvedl Ležák. Podle něj nejsou Luhačovice jen klidným lázeňským městem, ale nabízejí například i možnosti aktivní dovolené strávené cykloturistikou.
Město by se podle starosty dalo charakterizovat také třemi symboly, a to lázeňskými prameny, specifickou architekturou Dušana Jurkoviče i krajinou a lesy, které Luhačovice obklopují a nabízejí možnosti procházek a výletů.
Novou marketingovou značku a logo si před několika lety nechalo ve Zlínském kraji udělat například Valašské Meziříčí na Vsetínsku. Logo pracuje se zažitou zkratkou VALMEZ. Vizuální styl vychází z "tančících" písmen a chce vystihnout Valašské Meziříčí jako město plné života, které hýří energií a především kulturním a sportovním duchem i občanským životem. Autorem loga bylo pražské Studio Najbrt, které vytvořilo také logo pro Prahu, Ostravu, Českou televizi či karlovarský filmový festival.